[ad_1]
جایگزین کاملاً جدید آئودی A8 قبلاً در قالب کانسپت Grandsphere معرفی شده است، اما این برند آلمانی قبلاً سالن لوکس فعلی خود را با سیستمهای سرگرمی و اطلاعات بازطراحی شده و سبک به روز کرده است.
مانند قبل، مرسدس کلاس S رقیب در دو نسخه استاندارد و شاسی بلند موجود است و در بالای این محدوده، مدل به روز شده و متمرکز بر عملکرد S8 قرار دارد.
این خودروی به روز شده برای سفارش در اروپا از دسامبر در دسترس خواهد بود، اما آئودی هنوز تایید نکرده است که آیا مدل های بریتانیایی در همان زمان به فروش خواهند رسید یا خیر. در بازار داخلی آلمان، این سدان دارای قیمت پایه 99500 یورو (حدود 84000 پوند انگلیس) است.
اصلاحات سبک برای فیس لیفت A8 کاملاً محدود است. بزرگترین تغییر آئودی، جلوپنجره جدید رادیاتور است که بزرگتر از ماژول نصب شده روی خودروی قدیمی است. با این حال، سپر جلو کمی تغییر یافته، رکاب های جانبی جدید و صفحه پایینی جدید در عقب نیز وجود دارد.
چراغهای جلوی LED یکی دیگر از ویژگیهای طراحی جدید است که میتوان آنها را به ماژولهای LED ماتریس دیجیتال جدید آئودی ارتقا داد. ماژول های نور حاوی 1.3 میلیون میکرو آینه هستند که به گفته این برند می تواند الگوی پرتو را با دقت میلی متری تنظیم کند تا به روشن کردن نقاط تاریک در جاده کمک کند و دید راننده را بهبود بخشد.
آنها به عملکردهای معمول در پیچ ها و نورهای بلند تطبیقی مجهز هستند، اما سیستم همچنین می تواند یک پرتو متمرکز بین خطوط سفید جاده منتشر کند تا به راننده کمک کند خودرو را در مسیر خود قرار دهد.
چراغهای جلوی جدید توسط چراغهای عقب اصلاحشدهای پشتیبانی میشوند که مجاورت داخلی دارند، به این معنی که اگر خودرو در زمان توقف بیش از حد به عقب A8 نزدیک شود، همه چراغهای عقب فعال میشوند تا به راننده خودروی زیر هشدار دهند که توقف کند. .
مانند قبل، سیستم اطلاعات سرگرمی از دو نمایشگر تشکیل شده است – یک صفحه نمایش 10.1 اینچی برای عملکردهای رسانه ای خودرو و یک ماژول 8.6 اینچی که فقط برای کنترل تهویه مطبوع است. داشبورد دیجیتال 12.3 اینچی حفظ شده است، اگرچه سیستم که هر سه را اجرا می کند، اکنون بر اساس نرم افزار جدید است.
سرنشینان صندلی عقب نیز از فناوری بیشتری بهره می برند. آئودی اکنون یک جفت صفحه نمایش 10.1 اینچی جدید را به عنوان یک صفحه اضافی ارائه می دهد که می تواند به تلفن های هوشمند مسافران متصل شود تا محتوا را از خدمات پخش ویدئو و صدا دریافت کند.
گزینه های دیگر عبارتند از سیستم صوتی Bang & Olufsen با 23 بلندگو، تهویه مطبوع چهار منطقه، صندلی ماساژور و یخچال. همچنین یک زیرپایی گرمکن و ماساژور وجود دارد که در عقب صندلی سرنشین جلو در فاصله بین دو محور آئودی A8 L نصب شده است.
تریم خط S یک کیت بدنه اسپرت شبیه به پرچمدار S8 بدون موتور تشنه V8 اضافه می کند. یک جلوپنجره جدید دیگر برای این سطح تجهیزات به همراه سپرهای مخصوص مدل و رکاب های جانبی پایینی وجود دارد.
با این حال، تغییرات در خط S به بیرون محدود نمی شود. داخل. صندلیهای اسپورت S-line، فرمان اسپرت و تزئینات کمی مشکی پیانویی برای داشبورد وجود دارد، اگرچه این ویژگی آخری را میتوان با فیبر کربن به عنوان یک اضافی جایگزین کرد.
آئودی A8 جدید: موتورها و درایوها
خریداران می توانند از بین پنج پیشرانه انتخاب کنند – یکی دیزلی، سه بنزینی و یک سیستم هیبریدی پلاگین. تمام موتورهای احتراق داخلی معمولی (غیر PHEV) در محدوده A8 از یک سیستم هیبریدی نرم 48 ولتی نیرو می گیرند. علاوه بر این، هر مدل با سیستم چهار چرخ محرک کواترو آئودی و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عرضه می شود.
دیزل موتور آشنای 3.0 لیتری V6 آئودی است که 282 اسب بخار قدرت تولید می کند. و گشتاور 600 نیوتن متر از 0 تا 62 مایل در ساعت در 5.9 ثانیه و حداکثر سرعت 155 مایل در ساعت.
بنزین ارزانتر که در A8 55 TFSI یافت میشود، 335 اسب بخار قدرت دارد. و 500 نیوتن متر گشتاور از 3.0 لیتری توربو V6 آن، با شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت به 5.6 ثانیه کاهش می یابد. حداکثر سرعت همان 155 مایل در ساعت باقی می ماند.
آئودی همچنین یک موتور 4.0 لیتری V8 در دو تنظیمات ارائه می دهد. در A8 60 TFSI 454 اسب بخار نیرو تولید می کند. و 660 نیوتن متر گشتاور، در حالی که مدل پرچمدار S8 563 اسب بخار قدرت دارد. و 800 نیوتن متر گشتاور. نسخه اول شتاب 0-62 مایل در ساعت در 4.4 ثانیه دارد، در حالی که S8 می تواند همان سرعت را در 3.8 ثانیه ارسال کند.
برای کمک به این عملکرد بیشتر، S8 همچنین دارای یک دیفرانسیل اسپرت، ترمزهای بزرگتر و سیستم چهار چرخ متحرک و همچنین برخی تغییرات ظاهری اسپرت است که آن را از همتایان خود متمایز می کند. سیستم تعلیق فعال قابل پیش بینی آئودی نیز به صورت استاندارد گنجانده شده است که می تواند با چرخش بدنه در گوشه ها مقابله کند.
واحد قدرت در پلاگین هیبریدی A8 60 TFSI بر اساس همان 3.0 لیتری V6 A8 55 TFSI است، اما توسط یک موتور الکتریکی پشتیبانی می شود که قدرت واحد محرک را به 456 اسب بخار افزایش می دهد. و گشتاور 700 نیوتنمتر – به اندازهای است که سدان را در 4.9 ثانیه از 0-62 مایل در ساعت برساند.
انرژی موتور الکتریکی توسط یک باتری جدید با ظرفیت 17.9 کیلووات ساعت، بزرگتر از 14.1 کیلووات ساعت، که بر روی مدل قبلی نصب شده است، تامین می شود. آئودی هنوز تائید نکرده است که بسته باتری جدید تا چه حد روی محدوده A8 تنها با برق میگذارد، اما ما انتظار داریم که برد صفر آلایندگی بیشتر از 29 مایل را به نسل قبلی خود ارائه دهد.
اینجا را کلیک کنید تا در مورد مفهوم آئودی بخوانید، که در نهایت جایگزینی برای A8 خواهد شد – Grandsphere صرفاً الکتریکی…
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk