[ad_1]
تسلا اخیراً تأیید کرده است که شبکه سوپرشارژر خود را برای وسایل نقلیه الکتریکی سایر سازندگان باز می کند – و اکنون این شرکت اولین گام های آزمایشی را برای تحقق این جاه طلبی با یک طرح آزمایشی جدید در هلند برداشته است.
تسلا 10 سوپرشارژر در هلند برای رانندگان غیر تسلا افتتاح کرده است که می توانند وسایل نقلیه خود را همانطور که می توانند با هر شارژر سریع دیگری با استفاده از آخرین نسخه برنامه تسلا شارژ کنند.
پایلوت فقط برای وسایل نقلیه ای باز است که با پورت های شارژ CCS سازگار هستند. هنوز مشخص نیست که آیا این برنامه آزمایشی به بریتانیا نیز تعمیم خواهد یافت یا خیر.
تسلا همچنین تأیید کرد که برای جبران هزینههای تجهیز سوپرشارژرها به نرمافزار لازم برای تأمین بودجه طیف گستردهای از وسایل نقلیه الکتریکی، از رانندگان غیر تسلا نرخ کمی بالاتر برای شارژ خودروهایشان دریافت میشود. با این حال، این شرکت می گوید که این هزینه را می توان با خرید عضویت در صورتحساب کاهش داد.
در اوایل سال جاری، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، چشمانداز خود را برای راهاندازی سوپرشارژر بیان کرد، اگرچه اشاره کرد که رانندگان خودروهایی با استانداردهای شارژ قدیمیتر و کندتر نیز ملزم به پرداخت هزینه بیشتر برای برق در نقطه سوپرشارژر هستند.
او گفت: “اگر سرعت شارژ بسیار پایین باشد، در این صورت یک نفر شارژ بیشتری خواهد داشت.” او پیشنهاد می کند: «ما همچنین با نحوه شارژ برق در سوپرشارژر هوشمندتر خواهیم بود، قیمت ها ممکن است بسته به تقاضا یا زمان روز متفاوت باشد.
تسلا در حال حاضر در حال ارتقاء سوپرشارژرهای خود است تا بتوانند 300 کیلووات حداکثر توان شارژ را ارائه دهند.
ماسک همچنین چند کلمه در مورد انگیزه باز شدن شبکه سوپرشارژر تسلا برای سایر برندهای خودروهای الکتریکی بیان کرد و گفت: «هدف ما حمایت از ظهور انرژی پایدار است. این در مورد ایجاد یک باغ حصاردار و شکست دادن رقبای ما نیست.”
تا پیش از این، شبکه سوپرشارژر تسلا فقط برای خودروهای تسلا اختصاص داشت و این شرکت با طراحی کانکتور شارژ خود، دسترسی به خودروهای قدیمی خود را کنترل می کرد. با این حال، اخیراً خودروهای تسلا به سوکتهای شارژ معمولی نوع 2 و CCS در اروپا منتقل شدهاند و این شرکت دسترسی به سوپرشارژرهای خود را از طریق محدودیت نرمافزاری محدود کرده است.
با استفاده از نسل فعلی شبکه سوپرشارژر 250 کیلوواتی DC، تسلا مدل S Plaid جدید می تواند 200 مایل را تنها در 15 دقیقه طی کند. سرعت های شارژ مشابه باید توسط سایر وسایل نقلیه قابل دستیابی باشد، مشروط بر اینکه سیستم های الکتریکی آنها بتوانند منبع تغذیه را بپذیرند.
در حال حاضر، شبکه سوپرشارژر تسلا شامل بیش از 25000 ایستگاه در سراسر جهان است که زندگی را برای رانندگان خودروهای برقی که به دنبال پریز شارژ هستند، آسانتر میکند.
با این حال، حتی اگر شبکه سوپرشارژر تسلا برای رانندگان خودروهای برقی بریتانیایی باز باشد، با توجه به اندازه شبکه سوپرشارژر در اینجا در حال حاضر، پس از ممنوعیت فروش خودروهای احتراق داخلی خالص در سال 2030، این برای پاسخگویی به تقاضا کافی نخواهد بود.
SMMT تخمین می زند که از هم اکنون تا پایان این دهه هر روز 700 نقطه شارژ باید نصب شود تا بازار به درستی حفظ شود. در حال حاضر سرعت نصب حدود 42 شارژر در روز است.
نظر شما درباره تصمیم تسلا برای باز کردن شبکه شارژ خود برای سایر برندها چیست؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید…
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk