[ad_1]
تغییر در قانون به این معنی است که هرکسی که از سال 1997 آزمون رانندگی خود را قبول کرده باشد، می تواند یک تریلر بزرگ تا وزن 3500 کیلوگرم را بدون قبولی در آزمون اضافی یدک کشی یدک بکشد.
قبل از 15 نوامبر، اگر از سال 1997 آزمون رانندگی خود را گذرانده اید و می خواهید تریلر را یدک بکشید، وزن شما به 750 کیلوگرم محدود می شود. پس از این تاریخ، سقف به 3500 کیلوگرم افزایش یافته و تست یدک کشی اضافی لغو می شود. دسته های یدک کشی برای تریلرهای سنگین تر به طور خودکار به همه مجوزها اضافه می شود.
دولت در ماه سپتامبر اعلام کرد که آزمایش یدک کشی تریلرهای تا وزن 3500 کیلوگرم را لغو می کند، اقدامی که توسط موسسه خیریه ایمنی IAM RoadSmart محکوم شد.
شکست تست تریلر یکی از دلایلی است که دولت میتواند سالانه 50000 آزمایش اضافی برای کامیونهای سنگین اعلام کند، که طبق اعلام آژانس استانداردهای راننده و خودرو (DVSA) به صنعت حملونقل کمک میکند. کمبود رانندگان DVSA ادعا می کند که “همه رانندگان خودرو همچنان تشویق می شوند تا آموزش یدک کشی تریلر و کاروان را پشت سر بگذارند”، اما این امر IAM RoadSmart را که خود ارائه دهنده آموزش راننده است راضی نکرد.
در طول دوره مشاوره، IAM RoadSmart ابراز نگرانی کرد که این تصمیم وضعیت ایمنی موجود را بدتر میکند و گفت که بازرسیهای ایمنی جاده خود DVSA نشان داد که از هر 6 کاروانی که متوقف شدهاند، 1 نفر با مشکل ایمنی جدی مواجه است. علاوه بر این، 4 تریلر از هر 10 تریلر کوچک نیز در بازرسی های خود DVSA دارای مشکلات ایمنی جدی بودند.
گریگ گفت: “DSA یک دلیل ایمنی واضح برای معرفی این آزمایش در سال 1997 داشت و این دلایل هنوز معتبر هستند.” “افراد برای اینکه بتوانند یک وسیله نقلیه مفصلی را رانندگی کنند به آموزش مناسب نیاز دارند، به خصوص زمانی که آن را برای اولین بار انجام می دهند.”
هدف از آموزش تست تریلر، که به زودی لغو خواهد شد، این بود که اطمینان حاصل شود رانندگان دانش و اعتماد به نفس برای مقابله با مشکلاتی مانند خم شدن – چرخش به طرفین تریلر – یا کج شدن هنگام بالا و پایین رفتن قسمت جلویی کاروان را دارند. مثل تاب کشیدن پشت ماشین
IAM RoadSmart به ویژه در مورد محبوبیت روزافزون کاروانها که ناشی از روند ماندن در طول همهگیری کووید است، نگران است، زیرا تحقیقات نشان میدهد که بسیاری از افراد درگیر در رونق کاروانها تجربه قبلی یدککشی نداشتهاند.
قانون انصراف چیست؟
بر اساس قانون تنها رانندگانی که قبل از سال 97 امتحان خود را پس داده اند مجاز به یدک کشی تریلر تا سقف 3500 کیلوگرم و به اصطلاح «حقوق پدربزرگ» هستند. اگر از سال 1997 در آزمون قبول شده باشید، فقط مجاز به وزن 750 کیلوگرم هستید، مگر اینکه در آزمون تریلر شرکت کنید تا دسته های B و E را به گواهینامه خود اضافه کنید.
هنگامی که قانون در پاییز امسال تغییر می کند (تاریخ هنوز تأیید نشده است)، تمام سوابق راننده به طور خودکار به روز می شوند تا دسته بندی های B / E را شامل شوند، اما خود مجوزها تنها زمانی به روز می شوند که کارت های عکس جدید سفارش داده شوند.
تمام آزمایشهای تریلر از 20 سپتامبر به طور خودکار لغو میشوند، اما برای افرادی که اخیراً برای آموزش یا آزمایش هزینه پرداخت کردهاند، هیچ بازپرداخت یا جبرانی وجود ندارد. همچنین شایان ذکر است که قوانین فعلی هنوز تا زمانی که تغییر قوانین در پاییز اعمال شود، همچنان به قوت خود باقی است، بنابراین یدککشی یک تریلر دارای اضافه وزن همچنان با جریمه سنگینی همراه است.
به نظر شما توقف تست یدک کشی تریلر ایده خوبی است؟ نظرات خود را پایین صفحه با ما درمیان بگذارید …
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk