[ad_1]
آئودی اولین اتومبیل از سه اتومبیل مفهومی Sphere جدید خود را معرفی کرده است که نشان دهنده جهت طراحی این برند برای دهه آینده و بعد از آن است.
این Audi Grand Sphere نامیده می شود و Auto Express درک می کند که در نمایشگاه اتومبیل مونیخ 2021 به عنوان یک ستاره آئودی در فهرست قرار خواهد گرفت. هنگام ورود ، سدان لوکس جایگزین A8 را معرفی می کند که در سال 2025 معرفی می شود.
نوربرت وبر ، رئیس طراحی داخلی آئودی گفت: “گرند کره بسیار واضح است که به واقعیت نزدیکتر است [than the Audi Aicon concept]. در حدود سال 2025 ، ما می خواهیم یک پیشنهاد جدید در بخش لوکس بالا ارائه دهیم – و Grand Sphere قطعاً چشم انداز آن است.
“به خصوص وقتی از زبان طراحی ، داخلی و خارجی صحبت می کنیم ، مطمئناً می خواهیم بیشترین عناصر تولید سریال را وارد کنیم.”
فیلیپ رومرز ، رئیس طراحی خارجی آئودی ، با تکرار نظرات وی گفت: “ما در سال های آینده برنامه هایی برای خودروهای الکتریکی در بخش D داریم ، بنابراین ممکن است فقط چند جزئیات و خطوط در مدل منعکس نشوند تولید سریال. آئودی نه تنها خودروهای نمایشی جداگانه ای تولید می کند که هیچ ارتباطی با تولید سری ندارند. “
هر دو طراح آئودی همچنین به این نکته اشاره کردند که Grand Sphere نشان دهنده تغییر در طراحی اتومبیل است ، به لطف پایه های برقی جدید از فضای نسبتاً کوچک در کابین و برآمدگی های بزرگ ماشین سنتی به فضای داخلی بسیار جادارتر .
چشم انداز آئودی برای فضای داخلی اتومبیل در آینده این است که آنها را به یک “فضای زندگی” اضافی تبدیل کند که خانه خریدار را تکمیل کند – و این طراحی لابی مانند در کابین Grand Sphere مشهود است.
به عنوان مثال ، صندلی ها شبیه صندلی های آفتاب هستند ، در حالی که داشبورد بسیار مینیمالیستی از هر اتومبیل تولیدی فعلی آئودی است. کنسول مرکزی همچنین به جای کنترل های سرگرمی و سرگرمی معمول یا سوئیچ های حالت رانندگی ، “منطقه تازه سازی” دارد.
Römers در نمایشگاه فرانکفورت 2017 مقایسه ای کلیدی بین Grand Sphere و کانسپت Aicon انجام داد.وی گفت: “اتومبیل های مفهومی دنیای مختلفی هستند. اما با نگاهی به شباهت ها ، هر دو وسیله نقلیه کلاس لوکس با حک شده از فاصله محوری A8 هستند که تقریباً بدان معنی است که هر دو در بخش D در خانه هستند.
“تفاوت ها در این است که Aicon واقعاً بر روی رانندگی خودمختار سطح 5 متمرکز شده بود. Grand Sphere رانندگی خودکار سطح 4 خواهد بود ، به این معنی که راننده هنوز توانایی رانندگی خود ماشین را دارد – و این چیزی است که ما به وضوح در طراحی خارجی می خواهیم . “
رمرز از اینكه ماشین بر اساس پلت فرم VW Group PPE ساخته شود ، ناراحت است ، می گوید: «در هر صورت ، منصفانه است كه بگوییم پلت فرم PPE طیف بسیار گسترده ای در بازار خودرو دارد.
“بنابراین ماشین ها از بخش B ، که اندازه A4 دارند ، تا ماشین های رده بالاتر مانند آئودی Grand Sphere می توانند از پلت فرم PPE به عنوان یک پلت فرم فنی استفاده کنند. و این برنامه ماست. “
پلت فرم PPE تکامل یافته پلت فرم J1 است که زیر بنای آئودی e-tron GT قرار دارد. این خودرو برای استفاده در زیر خودروهایی مانند آئودی Q6 e-tron و نسل بعدی SUV برقی پورشه ماکان طراحی شده است.
اکنون آخرین اخبار مربوط به آینده را بخوانید آئودی RS 3 هاچ بک داغ…
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk