[ad_1]
مرسدس با معرفی کانسپت Vision EQXX، آینده فناوری خودروهای الکتریکی خود را برجسته کرد، یک ماشین یکبار مصرف که بیش از 1000 کیلومتر (621 مایل) را با شارژ کامل ارائه میکند و خودروی سدان الکتریکی فوقالعاده کارآمد مرسدس را به تصویر میکشد که در سال جاری به فروش خواهد رسید. 2024.
این برند آلمانی میگوید که برد Vision EQXX – معمولاً دو برابر بیشتر از ماشینهای برقی ممتاز فعلی – از باتری بزرگتر ناشی نمیشود. در عوض، خودروی خانوادگی چهار نفره، گستره و کارایی را به سطح کاملاً جدیدی ارتقا میدهد [by] به گفته مرسدس، بازنگری در اصول اولیه از همان ابتدا، با استفاده از مواد سبک وزن و یک باتری با اندازه نسبتاً معمولی، که به Vision EQXX اجازه میدهد تا «با کمتر پیشروی کند».
انرژی این خودرو توسط یک باتری تازه طراحی شده تامین می شود که همانطور که در مشخصات رسمی مرسدس بنز به تفصیل توضیح داده شده است، “تقریبا 100 کیلووات ساعت ظرفیت دارد”. باتری 50 درصد حجم کمتری اشغال می کند و 30 درصد سبک تر از بسته بندی سدان الکتریکی EQS این شرکت است، وزن آن حدود 495 کیلوگرم است و با همکاری تیم F1 مرسدس-AMG ساخته شده است. مرسدس با Vision EQXX بازدهی بیش از شش مایل در هر کیلووات ساعت را هدف قرار داده است.
EQXX از معماری الکتریکی بیش از 900 ولت و وزن تقریباً 1750 کیلوگرم استفاده می کند. این برند هنوز ارقام دقیقی برای این خودرو ارائه نکرده است و در بیشتر موارد فقط مقادیر تقریبی را منتشر می کند.
به لطف تمرکز بر نرم افزار و مهندسی دیجیتال، بسیار سریع توسعه یافت، تنها 18 ماه طول کشید تا با EQXX از یک صفحه کاغذ خالی به “در حال حرکت” تبدیل شود. مرسدس می گوید این خودرو “نتیجه یک برنامه در حال انجام است که برنامه ای برای آینده مهندسی خودرو ارائه می دهد.”
در حالی که کانسپت EQXX بهعنوان یک مدل هالهای برای این برند در نظر گرفته میشود، میتوان انتظار داشت که بسیاری از آنچه در اینجا تجسم شده است در مدلهای تولیدی مرسدس بنز بهزودی تا سال 2030 به سمت محدوده تمام الکتریکی حرکت کند. به این ترتیب، مرسدس ادعا میکند. که Vision EQXX “بخشی از برنامه ای است که می تواند فناوری های نوآورانه تولید انبوه را سریعتر از همیشه تطبیق دهد.”
در مقایسه با محدوده فعلی EV این شرکت، قدرت Vision EQXX نسبتاً متوسط است، تقریباً 201 اسب بخار، که نشان می دهد این خودرو تنها یک موتور و محور محرک دارد. هیچ اطلاعات عملکردی منتشر نشده است، اگرچه واحد الکترونیک قدرت ارتباط نزدیکی با هایپرکار هیبریدی AMG Project One این شرکت دارد.
زمان شتاب یک تمرکز کلیدی در توسعه برنامه نیست و دامنه و اثربخشی اهداف بزرگ پروژه هستند. حداکثر مسافت پیموده شده خودرو توسط یک سیستم محرک الکتریکی جدید پشتیبانی می شود – همچنین به طور مشترک با تیم F1 ساخته شده است – که دارای 95 درصد راندمان بین باتری و چرخ است. این درصد انرژی است که آن را از سلول های خودرو مستقیماً به چرخ ها می رساند. در مقابل، یک خودروی احتراق داخلی معمولی تنها حدود 30 درصد راندمان را ارائه می دهد.
به گفته یورگ بارتلز، معاون مهندسی خودرو و عملکرد کلی خودرو مرسدس، “محدوده الکتریکی به نظر آسان است، اما یک چالش فنی پیچیده است. ساده ترین راه این است که یک باتری بزرگتر در ماشین قرار دهید. با این حال، این کار باعث کاهش بازده می شود. از نظر اندازه و وزن، این قطعا هوشمندترین راه نیست و همچنین بهترین استفاده از منابع کمیاب نیست. برای افزایش برد خودروهای الکتریکی.”
آیرودینامیک همچنین نقش کلیدی در کارایی EQXX ایفا کرد، به طوری که این خودرو به ضریب درگ فقط 0.17Cd دست یافت – رقمی پایین برای خودرویی مشابه از نظر اندازه به سدان C کلاس خود این برند و یک رکورد جهانی جدید.
مرسدس ادعا می کند که کاهش تنها 0.01Cd می تواند تا 2.5 درصد بیشتر به برد اضافه کند، اما طراح اصلی این برند گوردن واگنر به Auto Express گفت که این شرکت تصمیم گرفته است از آینه های بال دیجیتال استفاده نکند، علیرغم کاهش مقاومت در مشخصات کوچکتر. انرژی ای که آنها استفاده می کنند (دوربین ها، صفحه نمایش ها و پردازنده ها) به این معنی است که نتیجه آن کاهش خالص کارایی است، نه افزایش.
50 میلی متر مسیر باریک تر در محور عقب نسبت به جلو، به علاوه باریک شدن شدید بدنه چهار در به دم کشیده با یک کف کشیده و دیفیوزر جمع شونده ترکیب شده است که به EQXX کمک می کند تا با مقاومت کمتری در هوا نفوذ کند در حالی که هوا پرده در سپر جلو باعث کاهش تلاطم در هنگام عبور هوا از چرخ های جلو می شود.
مهندسی سبک به زیرفرابهای شاسی خودروهای الکتریکی سفارشی، دیسکهای ترمز آلیاژ آلومینیوم و بسیاری از اجزای پرینت سه بعدی الهامگرفته از اشکال طبیعی که برای حذف وزن طراحی و مهندسی شدهاند (در مقایسه با اجزای تولید معمولی بین 15 تا 20 درصد صرفهجویی میشود) گسترش مییابد، اما یک نیروی سازشی نیست. مرسدس این را “مهندسی بیونیک” می نامد.
چرخ های آلیاژی منیزیمی با قطر 20 اینچ در لاستیک هایی با مقاومت غلتشی بسیار کم با آیرودینامیک بهینه پیچیده شده اند. در همین حال، پنل های خورشیدی نازک نصب شده بر روی سقف به برد 25 کیلومتری (15 مایلی) اضافی کمک می کند.
اولین فلسفه نرم افزاری مورد استفاده برای توسعه Vision EQXX شامل سیستم مدیریت باتری خودرو و همچنین فناوری داخل خودرو و رابط کاربری آن بود که شامل ناوبری ماهواره ای و دستیار رانندگی برای به حداکثر رساندن کارایی می شود.
در داخل، این فناوری با بسیاری از مواد بازیافتی و گیاهی ترکیب شده است و بر تمرکز پروژه بر پایداری و کاهش بیشتر ردپای کربن EQXX تاکید دارد. فضای داخلی وگان بسیاری از فناوریهای مدرن، از جمله آنچه مرسدس آن را پردازشگر نورومورفیک مینامد، ادغام میکند. این بدان معنی است که اقدامات در پیک های عصبی پردازش می شوند و انرژی فقط در این پیک ها مصرف می شود که به کاهش مصرف و بهبود کارایی کمک می کند.
صفحه نمایش 8k بدون درز 47.5 اینچی تمام عرض داخلی خودرو را پوشش می دهد. دارای یک دستیار آواتار شخصی به عنوان “دستیار سفر” و ناوبری سه بعدی بیدرنگ است که از دادههای ماهوارهای استفاده میکند که میتوان با استفاده از حرکات متداول فشار دادن و کشیدن به ارتفاع 10 متر کاهش داد.
شفر قبل از ارائه Vision EQXX گفت: چیز زیادی برای متوقف کردن آن وجود ندارد. [the EQXX] وارد تولید می شود. این خودرو نزدیک به خودروی تولیدی است که در سال 2024 خواهیم دید. نسل بعدی فناوری باتری در سال 2024 وارد تولید خواهد شد.”
مدیر ارشد فناوری مرسدس به Auto Express گفت که Vision EQXX شارژ مجدد سریع ارائه می دهد و می توان تا 300 کیلومتر (186 مایل) را در 15 دقیقه اضافه کرد، در حالی که مرسدس فناوری باتری جدید خود را برای 250000 کیلومتر یا ده سال تضمین می کند.
وی همچنین اظهار داشت که بازه همچنان مهمترین ارز مرسدس است و پس از آن امکان شارژ وجود دارد. مدیرعامل به شیمی باتری جدید اشاره کرد که سرعت شارژ بالاتری را برای محصولات AMG الهام گرفته از عملکرد بیشتر امکان پذیر می کند، و اینکه شیمی جدید می تواند با ذکر بازه زمانی 6 تا 8 دقیقه، امکان شارژ مجدد باتری را با سرعت بسیار بالا فراهم کند.
با این حال، او تکرار کرد که برای یک محصول ساده مرسدس که بر کارایی تمرکز دارد، همانطور که EQXX انجام می دهد، برد کلیدی است.
اکنون تمام آخرین اخبار در مورد مرسدس بنز EQB SUV را بخوانید …
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk