[ad_1]
ولوو و سازنده فولاد سوئدی SSAB همکاری جدیدی را برای توسعه فولاد بدون فسیل با کیفیت بالا برای استفاده در بدنه های آینده ولوو امضا کردند.
این دو شرکت امیدوارند این فناوری جدید با از بین بردن وابستگی صنعت به سوخت های فسیلی ، که معمولاً در تولید فولاد استفاده می شود ، میزان انتشار CO2 را کاهش دهد.
امروزه صنعت فولاد حدود هفت درصد از انتشار کربن جهانی را تشکیل می دهد ، زیرا روش اصلی تولید شامل سوزاندن سنگ آهن در کوره های بلند زغال سنگ کک است. روش جدید SSAB جایگزین کوره بلند و زغال کک با برق تجدید پذیر و کوره قوس الکتریکی خواهد شد. یک مزیت اضافی سیستم این است که می تواند از ضایعات فولاد بازیافتی به عنوان ماده اولیه با کارایی بیشتری استفاده کند که باعث کاهش بیشتر انتشار CO2 می شود.
تا سال 2026 ، SSAB قصد دارد فولاد جدید خود را بدون سوخت فسیلی در مقیاس تجاری به بازار عرضه کند – و ولوو اولین مشتری این شرکت خواهد بود که از فولاد جدید در وسایل نقلیه تولیدی خود استفاده می کند.
هاکان ساموئلسون ، مدیر عامل ولوو می گوید: “در حالی که ما همچنان به کاهش ردپای کربن خود ادامه می دهیم ، می دانیم که فولاد یک زمینه اصلی برای پیشرفت بیشتر است.” “کار با SSAB برای تولید فولاد بدون فسیل می تواند منجر به کاهش قابل توجهی در انتشار در زنجیره تأمین شود.”
ولوو می گوید حدود 35٪ از انتشار CO2 خود از طریق تولید فولاد و آهن در اتومبیل های دارای موتور احتراق داخلی حاصل می شود. این رقم در خودروهای الکترونیکی آن به 20 درصد کاهش می یابد.
با این حال ، ولوو چیزهای بیشتری می خواهد زیرا فکر نمی کند تلاش های فعلی آن با جاه طلبی اش برای تبدیل شدن به یک تولید کننده ماشین الکتریکی تا سال 2030 همزمان باشد. به عنوان بخشی از شیفت ، ولوو قصد دارد انتشار کربن را نه تنها از لوله های خروجی وسایل نقلیه خود کاهش دهد ، بلکه همچنین از هر جنبه از تجارت او. از تولید تا فروش و مراقبت های بعدی.
این شرکت قبلاً گامهایی در جهت این آینده خنثی از کربن برداشته است. بنابراین اتومبیل های برقی جدید ولوو فقط به صورت آنلاین در دسترس خواهند بود و نیازی به نمایشگاه های گرسنه نمایشگاه را از بین می برند.
کارخانه اتومبیل سازی ولوو در تورسلندا ، سوئد ، به لطف تکنیک های تولید کارآمدتر و استفاده از منابع گرمایشی تجدید پذیر مانند بیوگاز ، در حال تبدیل شدن به دومین تأسیسات این شرکت برای دستیابی به وضعیت خنثی کربن است. این امر از کارخانه موتور Skövde این شرکت ناشی می شود که در سال 2018 نیز به وضعیت خنثی کربن دست یافت.
اکنون آخرین اخبار جدیدترین ماشین سبز ولوو را بخوانید – C40 شارژ مجدد…
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk