[ad_1]
پورشه نسخه های کاملاً برقی Taycan را یادآوری می کند که پیش از ژوئن سال جاری ساخته شده بود تا نقص عملکرد نرم افزاری را اصلاح کند که می تواند بدون هشدار نسبت به توقف برق خودرو اقدام کند.
یک خطای ارتباطی نرم افزاری بین کنترل کننده درایو Taycan و الکترونیک قدرت باعث شد که خودرو با هشدار بر روی داشبورد از راننده بخواهد مکانی امن برای توقف پیدا کند. وسیله نقلیه پیشرانه را کاهش می دهد ، اما هنوز هم می توان آن را رانده و متوقف کرد. پورشه تخمین می زند اگر با سرعت 75 مایل در ساعت حرکت کنید ، قبل از تمام شدن حرکت Taycan برای انجام این کار حدود 90 ثانیه زمان خواهید داشت. هنگامی که وسیله نقلیه با خیال راحت متوقف ، خاموش و دوباره راه اندازی شد ، به حالت عادی خود بازگشت.
این اختلال در 0.3٪ از 43،000 وسیله نقلیه تحت تأثیر یدک کشی رخ داده است. نمایندگی های آنها با مشتریان پورشه تماس می گیرند و تعمیر آنها حدود یک ساعت به طول خواهد انجامید. تعمیر به جای هوایی در یک کارگاه انجام می شود زیرا به کالیبراسیون کنترل کننده درایو نیاز دارد. پیش بینی می شود حدود 4500 اتومبیل در انگلیس در این برداشت لحاظ شود.
Klaus Rehberger ، رهبر پروژه نیروی محرکه Taycan ، به Auto Express گفت که هیچ پارامتر مشخصی برای ایجاد این مشکل وجود ندارد. وی گفت: “این کاملا پراکنده است.” “ما ابتدا این مشکل را در آزمایشات خود شناسایی کردیم و آزمایشات تکمیلی فشرده ای را با چندین سنسور خودرو برای بررسی مشکل انجام دادیم. مجموعه ای از شرایط وجود ندارد که به طور خودکار شرایط را بازتولید کند. “
ربرگر گفت كه مسئله نرم افزار قبلاً در “فرآیند یادگیری” قبل از رونمایی بعدی پورشه EV ، Macan تمام الكتریكی آینده درج شده بود و گفت كه مدل های هیبریدی موجود این شركت تحت تأثیر قرار نگرفته اند.
آئودی قبلاً توقیف مشابه e-tron GT و RS e-tron GT ، هر دو خودرو خواهر Taycan را صادر کرده است. اما از آنجا که تولید این خودروها دیرتر از پورشه آغاز شده است ، تعداد وسایل نقلیه درگیر بسیار کمتر است. آئودی به Auto Express تأیید کرد که فقط 58 اتومبیل در انگلیس پس گرفته شده اند و 46 دستگاه از آنها قبلاً تصحیح کرده اند.
آیا شما پورشه تایکان دارید؟ از تجربه خود در بخش نظرات برای ما بگویید …
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk