[ad_1]
اصلاحیه ای در این قانون به اجرا گذاشته شده است که به هر کسی که از سال 1997 آزمون رانندگی خود را قبول کرده است می تواند یک تریلر بزرگ تا وزن 3500 کیلوگرم را یدک بکشد.
قبلاً اگر بعد از سال 1997 در آزمون رانندگی قبول میشدید و میخواستید یدک بکشید، محدود به تریلرهایی با حداکثر وزن 750 کیلوگرم بودید. پس از تغییر قانون، این سقف به 3500 کیلوگرم افزایش یافت. آزمایش یدک کش اضافی، که قبلاً لازم بود، قبلاً حذف شده است تا دسته بندی یدک کشی تریلرها به طور خودکار پس از تصویب قانون به همه مجوزها اضافه شود.
دولت برای اولین بار در سپتامبر 2021 اعلام کرد که آزمایش اضافی برای یدک کشی تریلرهای تا وزن 3500 کیلوگرم را حذف خواهد کرد، اقدامی که در آن زمان توسط موسسه خیریه ایمنی IAM RoadSmart محکوم شد.
با این حال، لغو آزمایش تریلر یکی از دلایلی است که دولت میتواند سالانه 50000 آزمایش اضافی برای کامیونهای سنگین اعلام کند که طبق اعلام آژانس استانداردهای رانندگان و وسایل نقلیه (DVSA) به صنعت حملونقل کمک خواهد کرد. کمبود راننده DVSA ادعا می کند که “همه رانندگان خودرو همچنان تشویق می شوند تا آموزش یدک کشی تریلر و کاروان را پشت سر بگذارند”، اما این امر IAM RoadSmart را که خود ارائه دهنده آموزش راننده است راضی نکرده است.
در طول دوره مشاوره، IAM RoadSmart ابراز نگرانی کرد که این تصمیم وضعیت ایمنی فعلی را بدتر میکند و گفت که بازرسیهای ایمنی جاده خود DVSA نشان داد که از هر 6 کاروانی که متوقف شدهاند، 1 نفر دارای مشکل ایمنی جدی است. علاوه بر این، 4 تریلر از هر 10 تریلر کوچک نیز در بازرسی های خود DVSA دارای مشکلات ایمنی جدی بودند.
گریگ گفت: “DSA یک دلیل ایمنی واضح برای معرفی این آزمایش در سال 1997 داشت و این دلایل هنوز معتبر هستند.” “افراد برای اینکه بتوانند یک وسیله نقلیه مفصلی را رانندگی کنند به آموزش مناسب نیاز دارند، به خصوص زمانی که آن را برای اولین بار انجام می دهند.”
تست تریلر، که به زودی لغو خواهد شد، به منظور ارائه دانش و اعتماد به نفس برای رانندگان برای مقابله با مشکلاتی مانند پیچش – چرخش به طرفین تریلر – یا کج شدن در هنگام بالا و پایین رفتن قسمت جلویی کاروان و کشیدن آن طراحی شده است. عقب ماشین به صورت تاب.
IAM RoadSmart به ویژه در مورد محبوبیت روزافزون کاروانها که ناشی از گرایش به اقامت در طول همهگیری کووید است، نگران است، زیرا تحقیقات نشان میدهد که بسیاری از افراد درگیر در رونق کاروانها تجربه قبلی یدک کشی نداشتهاند.
قانون انصراف چیست؟
طبق قانون تنها رانندگانی که قبل از سال 97 امتحان خود را پس داده اند، مجاز به یدک کشی تریلر تا سقف 3500 کیلوگرم و به اصطلاح «حقوق پدربزرگ» هستند. اگر از سال 1997 در آزمون قبول شده باشید، فقط مجاز به وزن 750 کیلوگرم هستید، مگر اینکه در آزمون تریلر شرکت کنید تا دسته های B و E را به گواهینامه خود اضافه کنید.
هنگامی که قانون در پاییز امسال تغییر می کند (تاریخ هنوز تایید نشده است)، تمام سوابق راننده به طور خودکار به روز می شوند تا دسته بندی های B / E را شامل شوند، اما خود مجوزها تنها زمانی به روز می شوند که عکس های جدید سفارش داده شوند.
تمام تستهای تریلر از 20 سپتامبر بهطور خودکار لغو میشوند، اما برای افرادی که اخیراً برای آموزش یا آزمایش پول پرداخت کردهاند، بازپرداخت یا جبرانی دریافت نمیشود. همچنین شایان ذکر است که قوانین فعلی هنوز تا زمانی که تغییر قوانین در پاییز اعمال شود، همچنان به قوت خود باقی است، بنابراین یدککشی یک تریلر دارای اضافه وزن همچنان با جریمه سنگینی همراه است.
به نظر شما توقف تست یدک کشی تریلر ایده خوبی است؟ نظرات خود را پایین صفحه با ما درمیان بگذارید …
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk