[ad_1]
Radford Type 62-2 آخرین دور آزمایشات توسعه مسیر خود را پشت سر گذاشته است، به این معنی که این خودروی اسپورت اکنون آماده ارسال به مشتریان در سال 2022 است.
تنها 62 نمونه ساخته خواهد شد و هر کدام با توجه به سلیقه صاحب خود سفارشی می شوند. رادفورد همچنین میگوید که گزینههای سفارشیسازی زیادی را ارائه میکند که هر خودرو منحصربهفرد خواهد بود.
جنسون باتن، یکی از سه سرمایه گذار اصلی در شرکت احیا شده بدنسازی، برای آخرین تست استرس ماشین در پیست روی صندلی راننده نشست. و از آنجایی که Radford Type 62-2 ادای احترام به Lotus Type 62 در سال 1969 است، تنها مکان برای آزمایش نهایی توسعه آن، دفتر مرکزی لوتوس در Hettle، نورفولک بود.
نمونه اولیه Button نسخه پرچمدار John Player Special بود که شامل یک موتور 3.5 لیتری V6 بنزینی با قدرت 600 اسب بخار است. با کمپرسور (از شرکت لوتوس) و گیربکس هفت سرعته دوکلاچه. رادفورد می گوید این برای شتاب صفر تا 62 مایل در ساعت در 2.9 ثانیه و حداکثر سرعت محدود الکترونیکی 186 مایل در ساعت کافی است.
در زیر آن دو مشخصات دیگر به نام های کلاسیک و گلد لیف وجود دارد. نسخه ارزانتر کلاسیک دارای نسخه 430 اسب بخار است. در همان گیربکس 3.5 لیتری V6 و گیربکس شش سرعته دستی – و به همین ترتیب در بازار به عنوان یک گزینه برای متخصصان در دسترس است.
62-2 Gold Leaf همان رنگ قرمز و سفید نمادین Graham Hill’s 1961 Lotus Type 49B را می پوشد. برای حمایت از ظاهر تند، همچنین دارای یک لوتوس V6 قدرتمندتر با قدرت 500 اسب بخار است. و گیربکس هفت سرعته دوکلاچه.
باتن گفت: در نهایت رانندگی با تیپ 62-2 برای اولین بار بدیهی است که لحظه بسیار خاصی بود، کابین خلبان اکنون احساس می کند که در خانه است! این خودرو احساس بسیار خوبی داشت، در پیچهای سرعت بالا و پایین تعادل خوبی داشت و در طول روز بیعیب و نقص حرکت میکرد، که این پایهای عالی برای ماههای تیونینگی است که برای من خواهد آمد. ما میخواهیم اطمینان حاصل کنیم که این خودرو یک خودروی صرفاً راننده است که به DNA لوتوس احترام میگذارد، اما لوکس را نیز به رادفورد تحویل میدهد.»
رادفورد جدید نوع 62-2: شاسی و تیونینگ
تیپ 62-2 از شاسی لوتوس استفاده می کند، اگرچه رادفورد تغییرات متعددی را ایجاد کرده است تا هم سبک خودرو و هم عملکرد افزایش یافته را داشته باشد. این خودرو از همان ساختار آلومینیومی متصل به لوتوس Elise و Exige استفاده میکند و بدنه جدیدی از کامپوزیتهای فیبر کربن دارد. کابین همچنین توسط یک ساختار فیبر کربنی جدید پشتیبانی میشود که شامل یک حلقه چرخشی است و دیواره آتش و شیشه جلو را تقویت میکند.
تمام این مهندسی سبک به این معنی است که تایپ 62-2 حدود 1000 کیلوگرم وزن دارد – به این معنی که حتی کمتوانترین مدل نیز نسبت قدرت/وزن مناسبی دارد تا بتواند با برداشت فعلی سوپراسپرت همراه باشد.
همچنین یک ساب فریم لولهای شکل سفارشی در عقب وجود دارد که رادفورد میگوید استحکام و عملکرد خودرو در پیچها را بهبود میبخشد. با این حال، هدف زیبایی نیز دارد، زیرا هنگام نگاه کردن به خودرو از پشت، از زوایای خاصی قابل مشاهده است.
قسمت زیرین تیپ 62-2 کاملاً صاف است و طوری طراحی شده است که هوا را به دیفیوزر عقب هدایت کند تا نیروی رو به پایین ایجاد کند. این به این معنی است که نسخه کلاسیک می تواند بدون استفاده از اسپویلر دور شود، در حالی که نسخه های سریعتر فقط به یک جفت دم اردک کوچک نیاز دارند.
تنظیمات شاسی نیز بسته به مدل کمی متفاوت است. ارزانترین نسخه کلاسیک با چرخهای آلیاژی با ابعاد 17 اینچ در جلو و 18 اینچ در عقب در دسترس است، در حالی که این خودرو دارای سیستم تعلیق قابل تنظیم و تایرهای میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2 است.
ترمز توسط مجموعه ای از منحرف کننده های AP مسابقه ای با چهار دیگ و دیسک آهنی کنترل می شود، در حالی که عقب توسط یک برنامه پایداری الکترونیکی طراحی شده توسط بوش پشتیبانی می شود.
نسخه گلد لیف با 500 اسب بخار. دارای چرخهای آلیاژی سبکتر دو تکه فورج شده با قطر یک اینچ بزرگتر در هر محور، و همچنین سیستم کنترل کشش ورزشی و سیستم ABS که با استفاده از دکمه جنسون کالیبره شده است.
برای مقابله مطمئن با عملکرد اضافی، موتور برگ طلا نیز چندین پیشرفت مانند شاتل های قوی تر، پیستون های جدید، میل بادامک های تهاجمی تر و ECU بازطراحی شده را دریافت کرد. هر نسخه همچنین دارای سیستم اگزوز تیتانیومی است.
بهترین نوع JPS رادفورد دارای تنظیمات شاسی مشابه با Gold Leaf است، اما با چرخهای کامپوزیت کربنی سبکتر، تک بلوکها و دیسکهای ترمز کربن سرامیکی. همچنین یک دیفیوزر عقب و اسپلیتر جلویی بزرگتر برای تولید نیروی تراکم بیشتر وجود خواهد داشت.
رادفورد جدید نوع 62-2: طراحی و داخلی
آخرین به روز رسانی ما از رادفورد، اولین نگاهی به فضای داخلی خودرو به ما داد. مانند بقیه سبک خودرو، رادفورد میگوید که کابین خودرو از لوتوس تایپ 62 مدل 1969 الهام گرفته شده است و فرمان سه پره باریک و موقعیت پا از بارزترین نکات گذشته است.
ساعت آنالوگ و کرونومتر نصب شده در سمت سرنشین داشبورد (کمی شبیه به یک ماشین مسابقه جاده ای قدیمی) یکی دیگر از طراحی های قدیمی از گذشته است و خود مترها کاملاً خاص هستند زیرا توسط برند ساعت های لوکس بریتانیایی Bremont ساخته شده اند.
در جلوی راننده یک فرمان فیبر کربنی و داشبورد دیجیتال قرار دارد. اطراف آن توسط دو صفحه نمایش در دو طرف داشبورد احاطه شده است که تصاویر را از هر دو دوربین نصب شده بر روی گلگیرهای جلویی خودرو می گیرد و جایگزین آینه های جانبی معمولی می شود.
این به نظر می رسد بسیار با تکنولوژی بالا (و نسبتاً نامناسب) در سفری بسیار گران همراه با نوستالژی است، زیرا هر چیز دیگری در کابین توسط سوئیچ های سنتی کنترل می شود و رادفورد حتی یک لینک باز برای گیربکس دستی طراحی کرده است.
شرکت بدنسازی در رادفورد به لطف سرمایهگذاریهای جدید جنسون باتن، شخصیت تلویزیونی Ant Ansted و طراح مارک استابز از مردگان بازگردانده شد.
مارک استابز در مورد طراحی کابین تایپ 62-2 گفت: “همیشه فکر می کنم هارولد چه کار می کند؟ رادفورد آنچه را که سازنده اصلی انجام می داد می پذیرد و تقویت می کند. ما در حال ارتقاء آن هستیم.
ما همان روکش بدنه ساعت را در سوئیچهایمان داریم، بنابراین واقعاً آنها را ادغام کردیم و آنچه را که برمونت در این طراحی ایجاد کرده است، پذیرفتیم. نمایشگرهای آنالوگ ادای احترام زیبایی به عصر Type 62-2 و میراث آن هستند. ما میخواهیم راننده 100% روی لذت رانندگی تمرکز کند.»
با این حال، حداقل در خارج، شباهت های زیادی بین نوع 62-2 رادفورد و رقیب اصلی لوتوس وجود دارد، از جمله از نظر اندازه: ارتفاع آن تنها 1133 میلی متر است. از نظر مشخصات، خودرو تقریباً شبیه لوتوس اصلی به نظر می رسد، تا درها، که هم کمر بلند هستند و هم در پانل سقف بریده شده اند.
چراغهای جلوی LED این خودروی اسپورت به گونهای طراحی شدهاند که شبیه چراغهای لوتوس کلاسیک هستند، اگرچه رادفورد با یک نوار LED متصل بین دو خوشه، جلوهای مدرن به عقب اضافه کرده است.
رادفورد همچنین تاکید دارد که مشتریانش می توانند هر روز از Type 62-2 استفاده کنند. خریداران میتوانند یک سیستم بالابر دماغه اضافی را راهاندازی کنند تا به خودرو امکان غلبه بر ناهمواریها را بدهد، همراه با کیت چمدان سفارشی Mason and Sons که در زیر پوسته جلویی قرار میگیرد.
رادفورد با هر مشتری روی طراحی خودروی خود کار خواهد کرد و به آنها اجازه می دهد تا اثاثه یا لوازم داخلی را انتخاب کنند، رنگ ها را رنگ کنند و حتی با استفاده از اجزای پیچ و مهره ایرودینامیک تغییرات فیزیکی در بدنه خودرو ایجاد کنند. ماهیت سفارشی هر وسیله نقلیه به این معنی است که قیمتی در دسترس عموم وجود ندارد.
اکنون به داستان داخلی ما در مورد دیگر بدنسازان برجسته بریتانیا نگاه کنید. دیوید براون خودرو…
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk