[ad_1]
سیتروئن برای هاچ بک خود در سال 2022 به خانواده C4 به روزرسانی کرده است ، با چندین تغییر در طراحی و محدوده اضافی برای نسخه e-C4 Electric.
خودروهای سطح اولیه Sense و Sense Plus دارای چرخ های دوباره خاکستری روشن هستند ، در حالی که مدل های گران تر Shine و Shine Plus در حال حاضر مجهز به آلیاژهای 18 اینچی Aeroblade با طراحی الماس دو رنگ هستند که جایگزین رنگ تیره رنگ می شود. نسخه خروجی
رنگ رنگ بیرونی Obsidian Black از محدوده حذف شده و با سایه جدیدی به نام Perla Nera Black جایگزین شده است.
در داخل ، کابین چشمگیر C4 تقریباً بدون تغییر است و دارای صفحه نمایش لمسی 10 اینچی است که مرکز مرکزی را در داشبورد اشغال می کند. اما این بدون فناوری های جدید نیست.
از جمله به روز رسانی ها می توان به پشتیبانی از پد هوشمند سیتروئن به مدل های سطح اولیه Sense اشاره کرد. این ویژگی به سرنشینان جلو اجازه می دهد تا یک دستگاه تبلت را با استفاده از یک نگهدارنده داخلی در بالای محفظه دستکش به داشبورد سوار کنند. در قاب تبلت یک فیلتر صفحه نمایش وجود دارد که از حواس پرتی راننده در هنگام حرکت جلوگیری می کند. کیسه هوای سرنشین برای سیستم طراحی شده است و در صورت تصادف در بالای پایه قرار می گیرد.
پیشنهاد خودروی برقی سیتروئن ، e-C4 Electric ، “بهبود فنی زیادی” و بهبود کارایی را برای بهبود برد دریافت کرد. اگرچه باتری 50 کیلووات ساعتی و رقم رسمی WLTP 217 مایل را حفظ می کند ، اما به روزرسانی ها باعث می شود که e-C4 Electric با استفاده از شارژ واقعی در زمان استفاده واقعی از شما بیشتر حرکت کند.
آخرین تغییر به شکل یک تزئین تجدید نظر شده است. سیتروئن ادعا می کند که 70 درصد از فروش C4 از زمان عرضه در صدر طیف وسیعی قرار دارد و با توجه به این موضوع ، دو مدل میان رده حذف شده اند – دیزل BlueHDi 130 به شکل سنس پلاس و بنزین PureTech 155 در Shine پیرایش هر دو گزینه در مدلهای Shine Plus در دسترس است. قیمت C4 به روز شده از 21،310 پوند شروع می شود.
جدید 2021 سیتروئن C4: موتورها و درایوها
خریداران سیتروئن C4 از انگلستان می توانند بین سه واحد محرکه بنزینی ، دو دیزلی و یک دستگاه کاملا برقی انتخاب کنند. گزینه های بنزین شامل موتور PureTech 1.2 لیتری سه سیلندر PSA در سه حالت-99 ، 128 یا 153 اسب بخار است. همه مدل ها دیفرانسیل جلو هستند ، در حالی که نسخه های قوی تر با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در دسترس هستند.
محدوده دیزلی C4 بر اساس موتور 1.5 سیلندر 1.5 سیلندر توربوشارژ PSA ساخته شده و قدرت آن 108 یا 128 اسب بخار است. مدل کمتر قدرتمند به صورت استاندارد با گیربکس شش سرعته دستی مجهز شده است ، در حالی که مدل با بیشترین برد با هشت سرعته اتوماتیک در دسترس است.
battery-C4 دارای باتری 50 کیلووات ساعت و موتور الکتریکی است که در محور جلو نصب شده است و 135 اسب بخار قدرت تولید می کند. سیتروئن ادعا می کند که ë-C4 می تواند صفر تا 62 کیلومتر در ساعت را در 9.7 ثانیه طی کند ، به حداکثر سرعت 93 کیلومتر در ساعت برسد و با یک بار شارژ 217 مایل را طی کند. باتری این خودرو نیز در صورت وصل شدن به شارژر سریع 100 کیلوواتی تنها در 30 دقیقه 80 درصد شارژ آن را بازیابی می کند. شارژ کامل با یک شارژر دیواری 7 کیلوواتی کمی بیش از هفت ساعت طول می کشد.
هر نسخه از نسل سوم C4 نیز مجهز به سیستم تعلیق هیدرولیک پیشرفته جدید سیتروئن خواهد بود. فنرها و کمک فنرهای این خودرو با فشرده سازی هیدرولیک و ترمزهای برگشتی کار می کنند که به گونه ای طراحی شده اند که به تدریج حرکت بدن را از روی ناهمواری ها و سوراخ ها کند می کند – در نهایت کیفیت سواری را بهبود می بخشد.
سیتروئن C4 جدید در سال 2021: طراحی و فضای داخلی
بازار معمولی هاچ بک پس از رونق SUV دچار مشکل شد ، بنابراین سیتروئن رویکرد متفاوتی را با سبک نسل سوم C4 در پیش گرفت. همانطور که در اوایل امسال توسط Auto Express فاش شد ، رقیب سنتی این شرکت برای فولکس واگن گلف و فورد فوکوس به یک کراس اوور با الهام از کوپه تبدیل شده است.
وینسنت کوبه ، مدیرعامل سیتروئن اخیراً به Auto Express توضیح داده است که چگونه بازار C4 باید دوباره کشف شود. وی گفت: “من موافقم که بخش C یک بخش بسیار سنتی است و احتمالاً برای تغییر مناسب است.” “یک [idea] یافتن تعادل مناسب بین قیمت مناسب ، انعطاف پذیری و راحتی ، دسترسی بهتر و دید بهتر ، زیرا احتمالاً به ادویه جات ترشی جات بیشتر نیاز است. ”
بنابراین C4 جدید ماکت های سبک SUV بزرگتر C5 Aircross و همچنین مفهوم 19_19 را که اخیراً از طرح آینده سیتروئن رونمایی کرده است ، قرض می گیرد. تأثیر این مفهوم را می توان در طراحی سر و چراغ های عقب C4 جدید مشاهده کرد.
خواه خریداران احتراق یا برق را انتخاب کنند ، سبک کراس اوور یکسان خواهد بود ، به جز جزئیات آبی رنگ در نشان های e-C4.
C4 دارای 4360 میلی متر طول ، 1800 میلی متر عرض و 1525 میلی متر ارتفاع است که به طور قابل توجهی بزرگتر از VW Golf است. سیتروئن ادعا می کند که حجم صندوق عقب برای هر مدل 380 لیتر است ، در حالی که اندازه چرخ ها از 16 تا 18 اینچ در قطر متغیر است.
عملکرد سیتروئن در کابین C4 طراحی مجدد ملایم تری از آنچه در C4 کاکتوس امروزی می بینیم است. بدیهی است که سیستم سرگرمی 10 اینچی جدید و خوشه ابزار دیجیتال وجود دارد ، در حالی که یک کنسول وسط جدید مرکز کابین را اشغال کرده است. شارژ بی سیم تلفن های هوشمند نیز به همراه قابلیت اتصال Apple CarPlay و Android Auto به آن اضافه شده است.
سیتروئن همچنین ادعا می کند که دارای 16 محفظه ذخیره سازی در اطراف کابین است که 39 لیتر فضای ذخیره سازی اضافی را اضافه می کند.
سیتروئن C4 جدید چه چیزی را باید شکست دهد؟ اکنون خلاصه ما را بخوانید بهترین SUV های کوچک و کراس اوورهای فروخته شده در انگلستان در حال حاضر…
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk