قیمت بنزین و گازوئیل در بریتانیا: هر دو سوخت به سطوح بی سابقه ای می رسند

[ad_1]

هر دو بنزین و گازوئیل در حال حاضر از رکورد بالای میانگین قیمت پمپ خود در بریتانیا فراتر رفته اند. اولین قیمت در اکتبر 2021 با 144.35 پنس در لیتر به پایان رسید – که از اوج قبلی خود که 142.48 پنس در آوریل 2021 ثبت شده بود، فراتر رفت. در همین حال، گازوئیل به 147.94 پنس رسید – دوباره، رکورد آوریل 2012 را که 147، 93 پنس بود شکست.

قیمت بنزین بدون سرب در اکتبر 2021 سریعتر از هر ماه دیگر از سال 2000 افزایش یافت و طبق گزارش RAC Fuel Watch قیمت هر لیتر پمپ دیزل در 12 ماه گذشته 30 پنس در هر لیتر افزایش یافته است، در حالی که بنزین 28 پنس افزایش یافته است. در هر لیتر یک خودروی خانوادگی متوسط ​​با مخزن سوخت 55 لیتری اکنون برای سوخت گیری 79 پوند و برای سوخت گیری با گازوئیل 81 پوند هزینه دارد.

افزایش قبوض پمپ ها به دلیل قیمت نفت بوده است که از 40 دلار در هر بشکه در سال گذشته به 85 دلار در حال حاضر افزایش یافته است، با تعیین 90 دلار در هر بشکه برای پایان سال 2021 و یک فرصت 100 دلاری – به این معنی که قیمت نفت باعث سوخت می شود. انتظار می رود در آینده قابل پیش بینی در پمپ های بریتانیا بالا بماند.

گازوئیل خریداری شده از پمپ ها حاوی حدود 10 درصد بیودیزل است که اخیراً گران شده است و قیمت ها را بیشتر افزایش داده است. تا آنجا که به بنزین مربوط می شود، حرکت بریتانیا به سمت E10 تأثیر داشته است زیرا محتوای اتانول بالاتری دارد و اتانول گرانتر از بنزین است.

هزینه سوخت برای بنزین 57.95 پنس در لیتر است، در حالی که مالیات بر ارزش افزوده نزدیک به 24 پنس است. خرده فروشان همچنین از آوریل 2020 حاشیه سود بنزین خود را از 5.5ppl به 7.5ppl افزایش داده اند، زیرا آنها تلاش می کنند از ضررهایی که در طول محاصره کووید-19 دیده بودند، جبران کنند. با این حال، حاشیه های دیزل مانند سال 2012 باقی می ماند.

سایمون ویلیامز، سخنگوی سوخت RAC، گفت که این افزایش بالاترین میزانی است که سازمان در 21 سال پیگیری قیمت سوخت مشاهده کرده است و اکتبر را “ماه وحشتناکی برای رانندگان” توصیف کرد.

وی افزود: با این وجود، حاشیه سودی که خرده‌فروشان از هر لیتر بنزین می‌پذیرند در حال حاضر بیشتر از قبل از همه‌گیری است که به‌طور مصنوعی قیمت‌ها را به ویژه پس از دریافت مالیات بر ارزش افزوده افزایش می‌دهد. ما به‌ویژه از بزرگترین خرده‌فروش‌ها می‌خواهیم که با رانندگان منصفانه بازی کنند و وزن پمپ‌ها را با کاهش حاشیه بنزین از حدود 8 پنس در لیتر به سطوح عادی‌تر کاهش دهند.»

ویلیامز “کمی از امید” داشت که نشست اوپک + در روز پنجشنبه (4 نوامبر) به توافقی برای تولید نفت بیشتر منجر شود، اما در عوض کشورهای تولیدکننده نفت تصمیم گرفتند به برنامه فعلی خود پایبند باشند.

قیمت سوخت انگلیس چقدر است؟

قیمت سوخت را می توان به سه بخش تقسیم کرد. مالیات های تحمیل شده توسط دولت، هزینه های حفاری، پالایش و حمل و نقل و حاشیه سود برای شرکت های سوخت.

برای بنزین، گازوئیل و بیواتانول، دولت حدود 65 درصد از کل هزینه ها را از طریق عوارض سوخت و مالیات ارزش افزوده (VAT) دریافت می کند. وظیفه سوخت قیمت ثابت سوخت است – صرف نظر از اینکه قیمت کلی نفت چقدر در نوسان است، ثابت می ماند. در حال حاضر، خزانه داری 57.95 پنس به هر لیتر سوخت از طریق عوارض سوخت و 20 درصد دیگر از طریق مالیات بر ارزش افزوده اضافه می کند. مبلغی که با مالیات بر ارزش افزوده می پردازید به میزان سوختی که خریداری کرده اید بستگی دارد.

دومین سهم از قیمت عمده فروشی خود سوخت است. قیمت عمده فروشی ترکیبی از نرخ ارز، قیمت جهانی نفت و حتی عرضه و تقاضای داخلی است.

در نهایت، کمترین سهمی که رانندگان باید بابت سوخت بپردازند، مربوط به خود پمپ بنزین ها است. یک پمپ بنزین معمولی حدود 2 تا 5 پنس در هر لیتر درآمد دارد، اما رقابت سخت می تواند این میزان را حتی بیشتر کاهش دهد. سوپرمارکت‌ها به‌طور فزاینده‌ای از قیمت سوخت به‌عنوان پیشروی ضرر برای وسوسه مشتریان استفاده می‌کنند.

چرا سوخت در سوپرمارکت ارزان تر از یک حیاط جلویی مستقل است؟

قسمت جلویی سوپرمارکت ها معمولا کمترین قیمت سوخت را ارائه می دهند و این به دلیل قدرت بازاری است که سوپرمارکت ها دارند. شرکت‌هایی مانند Asda، Tesco، Sainsbury’s و Morrisons با یکدیگر رقابت می‌کنند، بنابراین قیمت سوخت را تا حد امکان پایین نگه می‌دارند، به این امید که وقتی رانندگان برای پر کردن باک‌های خود می‌آیند، بتوانند به صورت هفتگی برای خرید مواد غذایی خرید کنند.

شایعات مداوم وجود دارد مبنی بر اینکه سوخت موجود در سوپرمارکت حاوی مواد افزودنی کمتری است و کیفیت پایین‌تری نسبت به سوخت حیاط‌های جلویی سنتی دارد، اما شواهد محکم کمی برای این موضوع وجود دارد. تمام سوخت فروخته شده در بریتانیا باید با استانداردهای تعیین شده در مقررات سوخت موتور مطابقت داشته باشد.

چرا سوخت در بزرگراه ها گران است؟

پمپ بنزین های بزرگراهی ادعا می کنند که قیمت آنها بالاتر است، بسیاری از آنها 24 ساعته باز هستند و خدمات بیشتری نسبت به حیاط های جلویی معمولی ارائه می دهند. پمپ بنزین‌های بزرگراه نیز برای ساختمان‌هایی که کار می‌کنند، کرایه بالایی می‌پردازند.

در مناطق دورافتاده تر، سوخت اغلب به دلیل هزینه های حمل و نقل و تحویل بالاتر گران است، اما به گفته سخنگوی سوخت RAC، سیمون ویلیامز، این امر در مورد بزرگراه ها صدق نمی کند: “ما دلیلی نمی بینیم که چرا سوخت بزرگراه ها باید تا این حد گران تر شود. در واقع، ممکن است از نظر تحویل بسیار ساده تر از تحویل سوخت به پمپ بنزین های شهری باشد.

چرا گازوئیل گرانتر از بنزین است؟

اگرچه گازوئیل و بنزین مشمول مالیات یکسانی از سوی وزارت دارایی هستند، اما دیزل از نظر تاریخی گرانتر از بنزین بوده است زیرا پالایشگاه های محلی برای تامین تقاضا تلاش می کنند. این امر انگلستان را مجبور به واردات گازوئیل از کشورهای دیگر با درصد بالاتر بنزین کرده است. علاوه بر این، قیمت گازوئیل از قیمت افزودنی هایی که وارد سوخت می شود، افزایش می یابد.

علاوه بر این، شکاف بین قیمت بنزین و گازوئیل در بریتانیا در زمستان در حال افزایش است. پایان «فصل رانندگی» آمریکا به این معنی است که خرده فروشان بنزین مازادی دارند که نمی توانند آن را صادر کنند، بنابراین آن را در اینجا با قیمت کمتری می فروشند. در همین حال، تقاضا برای گازوئیل در اروپای قاره‌ای که معمولاً از سوخت برای گرمایش نفت استفاده می‌شود، در حال افزایش است.

با این حال، هجوم گازوئیل ارزان قیمت از کشورهایی مانند عربستان سعودی این حرکت را معکوس کرده و قیمت عمده فروشی دیزل را به قیمت بنزین نزدیک کرده و قیمت پمپ را نیز کاهش داده است.

نظر شما در مورد قیمت سوخت در بریتانیا چیست؟ آیا ما برای بنزین و گازوئیل خود پول زیادی می دهیم؟ در مورد آن چه می کنید؟ در بخش نظرات ما در زیر به بحث بپیوندید…

[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.