نیسان لیف جدید به عنوان یک کراس اوور دوباره کشف خواهد شد

[ad_1]

نیسان تایید کرده است که هاچ بک برقی لیف با یک کراس اوور کاملا جدید جایگزین خواهد شد. این مدل برای هدایت توسعه کارخانه ساندرلند این شرکت به عنوان یک مرکز خودروهای برقی از اواسط این دهه طراحی شده است.

این سازنده ژاپنی در اوایل سال جاری اعلام کرد که در حال سرمایه گذاری حدود 1 میلیارد پوند در سایت در شمال شرق است و یک خودروی الکتریکی جدید برای باتری ها تولید خواهد شد که در کارخانه جدیدی که در همسایگی ساخته می شود تولید خواهد شد.

تصاویر انحصاری ما نشان می‌دهند که کراس اوور جایگزین لیف جدید نیسان چه شکلی می‌تواند داشته باشد، با مدل جدید که عناصر طراحی بسیاری از شاسی‌بلند برقی آماده تولید آریا را در خود جای داده است.

یک تصویر تیزر از این کراس اوور در زمان معرفی آن فاش شد، اما مشخص نیست که آیا این کراس اوور – که به نظر می رسد ارتفاع سواری کمی بالاتر دارد و سقفی به سبک کوپه با درب عقب تیز دارد – با یک جانشین برگ فعلی، ارائه شده در سال 2017، یا جایگزین آن باشد.

حالا گیوم کارتیه، رئیس اروپایی نیسان تایید کرده است که این برند هیچ برنامه ای برای هاچ بک Leaf جدید ندارد. او به اتو اکسپرس گفت: ما یک کراس اوور خواهیم بود و برقی خواهیم شد. تا سال 2023، 75 درصد از خودروهای ما به هر طریقی الکتریکی خواهند شد و تا سال 2025 این رقم به 100 درصد خواهد رسید. ما قصد داریم تا سال 2030 80 درصد از فروش خود را صرفاً برقی کنیم. ما یک جوک، قشقایی و سپس یک خودروی جدید خواهیم داشت که در ساندرلند مستقر خواهد شد.

کارتیه در پاسخ مستقیم به این سوال که آیا خودرو در کنار لیف در محدوده قرار خواهد گرفت یا خیر، گفت: “او آن را جایگزین خواهد کرد. این پلتفرم جدید خواهد بود، اما فرمت آن متفاوت خواهد بود.”

در هر صورت، این تصمیم به این معنی است که تا اواسط این دهه، نیسان تمام بازارهای هاچ بک معمولی را ترک خواهد کرد – به استثنای مدل های کوچک، اگر تصمیم به ایجاد یک سوپرمینی ساده برای پیروی از Micra داشته باشد.

این کراس اوور مبتنی بر پلتفرم CMF-EV اتحاد رنو-نیسان خواهد بود که برای به حداکثر رساندن مزایای یک بسته محرک الکتریکی خالص طراحی شده است. اولین خودرویی که از این تنظیمات استفاده می کند، رنو مگان E-Tech Electric جدید است که در اوایل سال 2022 با انتخاب توان و ظرفیت باتری به فروش می رسد و مسافت پیموده شده تا 292 مایل را ارائه می دهد.

با توجه به فناوری پلتفرم، نیسان احتمالاً قطعات باتری را با رنو به اشتراک خواهد گذاشت و علاوه بر قطعات مشترک شاسی، احتمالاً این خودرو دارای سیستم اطلاعات سرگرمی Android Automotive مشابه مگان خواهد بود. این اتحاد به طور کلی در سال 2018 اعلام کرد که با گوگل برای استفاده از نرم افزار غول فناوری مذاکره کرده است.

کارتیه گفت که سابقه قوی این کارخانه در بریتانیا عاملی کلیدی در موفقیت آن در حصول توافق برای تولید مدل جدید است. او گفت: «میراث دلیل انتخاب ساندرلند بود. “نشان دادن آنچه این کارخانه می تواند انجام دهد – در حال حاضر Leaf، e-NV200 [van] – این تخصص، ظرفیت نوآوری است. به همین دلیل ما توانستیم آینده را بسازیم.»

برای لیست ما از بهترین خودروهای برقی موجود در حال حاضر اینجا را کلیک کنید …

[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.