[ad_1]
سیتروئن برای انجام کارها به روش عجیب و غریب خود شهرت پیدا کرده است – و این نگرش به این زودی ها تغییر نخواهد کرد. سال آینده، این شرکت یک کراس اوور پرچمدار جدید با تمرکز بر راحتی به نام C5 X را روانه بازار خواهد کرد که فاصله بین یک استیشن واگن پایین و یک SUV سطح بالا را پر خواهد کرد.
سیتروئن میگوید که برای افزودن لایهای از پیچیدگی به ترکیب، C5 X بهترین حالت آرامش و رفاهی است که این شرکت ارائه میکند و همه این کارها را با 27000 پوند انجام خواهد داد که تقریبا 16000 پوند کمتر از معادل آئودی A4 allroad.
با این حال، پلاک C5 به سختی به دور سر پیچیده می شود. C5 X به جز ماهیت کاربردیتر شاسیبلند C5 Aircross و همچنین به لطف سطح تمیزتر و فضای داخلی شیک مینیمالیستی، جهانهاست.
با این حال، C5 X پلت فرم EMP2 و همچنین درایوهای بنزینی و پلاگین هیبریدی خود را با C5 Aircross (و در واقع دیگر اعضای PSA بزرگتر گروه جدید Stellantis) به اشتراک می گذارد.
این نام توسط وینسنت کوبه، مدیر عامل سیتروئن به بهترین شکل توضیح داده شده است، که به ما گفت: «ما در گذشته وسایل نقلیه گردشگری زیادی به نام C5 داشتیم. ما این را یک پیشنهاد شایسته و لذتپرستانه میبینیم، نه یک پیشنهاد لوکس – این رویایی است که میتوانید داشته باشید.”
این نگرش در قیمت گذاری منعکس می شود. قیمت اولیه C5 X از 27000 پوند فقط به 35000 پوند برای نسخه پلاگین هیبریدی افزایش می یابد – و به همین دلیل است که شما خودرویی خواهید داشت که 4805 میلی متر طولانی تر از پژو 508 SW است. با این حال، فاصله بین دو محور کمی کوتاهتر است – 2785 میلی متر.
سیتروئن C5 X 2022 جدید: طراحی و فضای داخلی
تمرکز سیتروئن برای C5 X جادار بودن، هم در کابین و هم در صندوق بار 545 لیتری (که باز هم کمی بزرگتر از 508 SW است) بود. صندلی های عقب را تا کنید و این رقم به 1640 لیتر افزایش می یابد که به گفته سیتروئن فضای کافی برای یک ماشین لباسشویی است.
C5 X سبک خود را از کانسپت C-Xperience که در نمایشگاه خودروی پاریس 2016 رونمایی شد، الهام گرفته است. دماغه پایین و پهن دارای شورون های دوتایی بیرون زده در مرکز است که به سمت بیرون به سمت امضای نور جدید V شکل با چراغ های LED باریک در روز منحنی می شود. بالای چراغ های اصلی قرار دارد.
کاپوت بلند قوز مشخصی در مرکز پیدا میکند، در حالی که چرخهای باریک بلند قوسها را پر میکنند که با تزئینات زیبا به سبک SUV تزئین شدهاند. بر خلاف C5 Aircross، هیچ حمله هوایی در کنار خودرو وجود ندارد – فقط تاشوهای ملایم در پایین درها وجود دارد. همچنین یک ضربه قابل توجه در خط پنجره بالای چرخ های عقب وجود دارد.
سیتروئن سپر عقب را با پلاستیک مشکی رنگ به عنوان اشاره ای به زبان شیک SUV کرده است و به طرز عجیبی برای خودرویی که تمرکز زیادی روی راحتی دارد، دو اسپویلر دارد – یکی در بالا و دیگری در پایین شیشه عقب. چراغ های LED نیز از طراحی V شکل چراغ های جلو پیروی می کنند. همه اینها منجر به یک کراس اوور فوق العاده شیک و بسیار مدرن می شود که هنوز هم بسیار سیتروئنی است.
تا زمانی که نتوانیم در C5 X بنشینیم، نمیتوانیم ببینیم که آیا سیتروئن توانسته است آن را جادارتر از آنچه تاکنون از یک خودروی EMP2 دیدهایم، بسازد یا خیر، اما ادعاها حاکی از آن است که این یک «محفظه سرنشین است که ارزش آن را دارد». یک اتاق نشیمن.” منطقه “با” وسعت غیر قابل مقایسه “.
کابین صندلیهای راحت پیشرفته سیتروئن را دریافت میکند که دارای آستر خاصی مانند رویه تشک مموری فوم هستند. مدل پلاگین هیبریدی همچنین اولین سیتروئنی خواهد بود که سیستم تعلیق فعال Active Comfort جدید این شرکت را دریافت می کند که نوید یک سواری نرم را می دهد.
اولین مکان دیگر برای C5 X صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی HD کاملا جدید 12 اینچی است که مانند C4 جدید دارای کنترل های گرمایش و تهویه است که به طور جداگانه در زیر داشبورد نصب شده است. سیستم اطلاعات سرگرمی همچنین شامل بهروزرسانیهای هوا میشود و دارای گزینه تجهیزات و صفحه نمایش پیشرفته با عرض 21 اینچ است.
فناوری رانندگی خودکار سطح 2 (که ترکیبی از کروز کنترل تطبیقی با کمک حفظ خطوط است) به همراه ویژگیهای راحت مانند تشخیص صدا، شارژ بیسیم تلفن هوشمند و آینهکاری روی صفحه نیز در دسترس خواهد بود.
سیتروئن C5 X 2022 جدید: موتورها و درایوها
سیتروئن هنوز تمام مشخصات موتورهای C5 X را منتشر نکرده است، اگرچه این برند تایید کرده است که این کراس اوور با موتور دیزلی عرضه نخواهد شد.
ارزان ترین گزینه به موتور 1.2 لیتری سه سیلندر بنزینی توربوشارژ این شرکت مجهز خواهد شد که 128 اسب بخار قدرت تولید می کند. بالاتر از آن یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر بنزینی با قدرت 178 اسب بخار وجود دارد. – و برخلاف خودروهای کوچکتر سیتروئن، C5 X تنها با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد.
در بالای بنزین، همان سیستم پلاگین هیبریدی موجود در C5 Aircross وجود دارد که ترکیبی از یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر بنزینی با یک موتور الکتریکی و یک باتری 13.2 کیلووات ساعتی برای مجموع قدرت 222 اسب بخار است. حداکثر برد الکتریکی 31 مایل.
با این حال، طبق گفته Cobée، این احتمال وجود دارد که یک بسته باتری بزرگتر در نهایت به C5 X PHEV راه پیدا کند. او به ما گفت: “این توسعه خواهد یافت.” بله، ما قادر خواهیم بود دامنه آلایندگی صفر را در طول عمر خودرو افزایش دهیم.
نسخه تمام الکتریکی احتمال کمتری دارد. کوبی گفت: “این در ذهن ما کاملاً الکتریکی است، اما در برنامه های ما نیست. بسته به فناوری باتری و زیرساخت شارژ می تواند یک تحول باشد – در سه تا چهار سال آینده ممکن است مرتبط تر باشد.
حالا کلیک کنید اینجا برای بررسی عمیق ما از سیتروئن C5 ایرکراس …
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk