[ad_1]
لیندا جکسون، مدیرعامل پژو اعلام کرده است که این شرکت تا سال 2030 فقط خودروهای برقی را در اروپا به فروش خواهد رساند. این ابتکار بخشی از ابتکار شرکت مادر Stellantis به مبلغ 21.7 میلیارد پوند انگلیس است که 70 درصد از فروش این گروه از خودروهای کم آلایندگی در داخل است. همان بازه زمانی
با این حال، جکسون همچنین گفت که هشداری برای خریداران خارج از اروپا وجود خواهد داشت که پس از پایان مهلت 2030 همچنان می توانند پژو بنزینی و دیزلی جدید خریداری کنند.
در مصاحبه با اخبار خودرو در اروپا او گفت: “در حالی که ما به سمت جدید می رویم [Stellantis] پلتفرم ها، تا سال 2030 در اروپا همه مدل های ما الکتریکی خواهند بود. با این حال، باید مطمئن شوم که از پیشنهادات احتراق داخلی برای مشتریان بین المللی حمایت می کنم.
این تصمیم به این معنی است که پژو به یکی از برندهای قبلی تبدیل خواهد شد که به برقی شدن کامل در اصطبل Stellantis دست یافته است. این برنامه برنامهای مشابه Opel/Vauxhall دارد که فقط تا سال 2028 برقی میشود. این تصمیم همچنین پنج سال قبل از تصمیم بریتانیا و اتحادیه اروپا برای ممنوعیت فروش خودروهای موتور احتراق داخلی است.
پژو اکنون در مسیر برق رسانی کامل قرار دارد و 70 درصد محدوده فعلی آن برقی شده است: خودروهایی مانند سوپرمینی 208 و کراس اوور 2008 اکنون گزینه های کاملاً الکتریکی را در محدوده خود دارند. 308 جدید در سال 2023 گزینه EV را دریافت خواهد کرد و تمام خودروهای تجاری این شرکت می توانند با باتری کار کنند.
تنها 108 سوپرمینی و 5008 SUV بدون برق هستند، اما با ورود نسل بعدی پژو به نمایشگاه ها، این وضعیت باید تغییر کند. 108 ممکن است به دلیل حاشیه های کم در بخش A از محدوده این شرکت حذف شود، در حالی که پژو 5008 بعدی در سال 2023 دارای آپشن الکتریکی خواهد بود.
جایگزین 3008 حتی زمانی که در سال 2023 به فروش می رسد، یک آپشن الکتریکی نیز خواهد داشت، چیزی که نسل کنونی با وجود ارائه های هیبریدی فاقد آن است. جکسون همچنین گفت که تا سال 2024، کل مجموعه پژو الکتریکی خواهد شد.
جکسون اضافه کرد که جذب خودروهای الکتریکی در پژو قوی است. e-208 حدود 20 درصد از فروش سوپرمینیتو را به خود اختصاص می دهد که به طور قابل توجهی بالاتر از 10 تا 15 درصدی است که شرکت در ابتدا برای این خودرو پیش بینی کرده بود.
محدوده جدید مدل های برقی پژو بر روی چهار پلت فرم جدید آماده خودروهای الکتریکی استلانتیس ساخته خواهد شد. اولین نسخه نسل دوم e-CMP (در حال حاضر مشابه سیتروئن C4، پژو 208 و واکسهال کورسا) خواهد بود.
این خودرو در سال 2022 وارد بازار می شود و تنها با پلت فرم جدید STLA Small جایگزین می شود که از نسل بعدی خودروهای A، B و C پشتیبانی می کند. حداکثر برد 310 مایل و قابلیت های مشابه با شاسی بلند الکترونیکی فعلی را ارائه می دهد. CMP
STLA Medium در سال 2023 وارد بازار می شود و به عنوان پایه ای برای خودروهای جدید سگمنت C و D گروه Stellantis عمل می کند. حداکثر مسافت پیموده شده 434 مایل خواهد بود و محتمل ترین گزینه برای جایگزینی پژو 3008 SUV است.
این احتمال وجود دارد که پلتفرم STLA Medium نیز برای 5008 جدید استفاده شود، اگرچه Stellantis ممکن است شاسی بلند بزرگتر پژو را نیز در پرچمدار خود به نام STLA Large قرار دهد. این پلتفرم همچنین در سال 2023 وارد بازار خواهد شد و برای استفاده در بزرگترین خودروها و حامل های این برند طراحی شده است و حداکثر برد 497 مایل را ارائه می دهد.
پلتفرم چهارم Stellantis (که احتمالاً کاربرد زیادی در اصطبل پژو پیدا نخواهد کرد) STLA Frame نام خواهد داشت. برای پیکاپ ها و SUV های بزرگ طراحی شده است.
حالا کلیک کنید اینجا برای خواندن آخرین اخبار پژو 308 SW استیشن …
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk