پژو لمانز هایپرکار با طراحی ابتکاری رونمایی کرد

[ad_1]

پژو از اتومبیل مسابقه ای کاملاً جدید 9X8 خود رونمایی کرده است که از سال 2022 به بعد در مسابقات قهرمانی استقامت جهانی (WEC) برای کسب بالاترین رده هایپرکار به رقابت می پردازد.

9X8 جانشین 905 از اوایل دهه 90 و 908 از اواخر 00 است که هر دو در لمانز برنده شدند. قابل توجه ترین ویژگی آن نداشتن بال عقب است. به گفته CTO Oliver Jansoni: “این مقررات پیش بینی می کند که فقط یک وسیله آیرودینامیکی قابل تنظیم ، بدون تعیین بال عقب ، مجاز است. کارهای محاسباتی و شبیه سازی های ما نشان داده است که کارایی بدون آن موثر است.” “ما به درجه ای از کارآیی آیرودینامیکی دست یافته ایم که به ما امکان می دهد این ویژگی را از بین ببریم. اما از چگونگی این سوال نپرسید ؛ ما تمام قصد خود را برای مخفی نگه داشتن این مسئله تا حد ممکن داریم!”

ماتیاس حسن مدیر طراحی پژو در مورد سبک متمایز این خودرو گفت: “از آنجا که 9X8 یک پژو است ، طرح اصلی که کار ما را هدایت می کرد یک گربه بزرگ را آماده پرش به تصویر می کشد – موقعیتی که ما از کابین خلبان کمی کج به طور کلی خطوط بیانگر روندهای سبک تجاری نام تجاری است ، در حالی که اشکال ظریف ، ظریف و ظریف آن احساسات و پویایی را القا می کند. “همچنین تلاش می شود تا ظاهر داشبورد پژو i-Cockpit در 9X8 تولید شود – منطقه ای از اتومبیل های مسابقه ای که تا کنون کاملاً کاربردی بوده است تا اینکه عمداً طراحی شده باشد.

در زیر بدنه ، 9X8 توسط یک موتور 2.6 لیتری توئین توربو ، 671 اسب بخار در عقب نصب می شود. موتور V6 بنزینی همراه با پیشرانه 268 اسب بخار موتور الکتریکی و گیربکس هفت سرعته پی در پی. در اواخر سال 2020 ، متشکل از پل دی رستا ، لوئیک دووال ، میکل جنسن ، کوین مگنوسن ، گوستاوو منزس و ژان اریک ورگن اعلام شد ، جیمز روسیتر به عنوان راننده ذخیره و شبیه ساز فعالیت می کند.

به یاد دارید که هیبریدی TS050 تویوتا رکورد دور لمانز را شکست؟

[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.