[ad_1]
کمبود جهانی تراشه های نیمه هادی ، تولیدکنندگان خودرو را به سمت کاهش تولید سوق داده و گزینه ها و وسایل نقلیه ارائه شده به خریداران جدید خودرو را محدود می کند.
نیمه هادی ها پایه تراشه ها و تخته های یکپارچه ای هستند که در تجهیزات الکترونیکی مانند رایانه ها و تلفن های همراه مورد استفاده قرار می گیرند و برای خودروها بسیار مهم هستند و به کنترل همه چیز از نمایشگرهای دیجیتال گرفته تا سیستم های کنترل پایداری کمک می کنند. گزارش شده است که برخی از تولیدکنندگان به دلیل کمبود مورد انتظار وسایل نقلیه جدید ، تبلیغات را پس می گیرند ، در حالی که برخی دیگر با اولویت بندی ویژگی های اصلی نسبت به موارد اضافی ، گزینه ها را محدود می کنند.
کارشناسان پیش بینی می کنند که این مشکل ممکن است دو سال طول بکشد ، در حالی که ماه گذشته نمایندگی های فروش خودرو بسیار ضعیف بودند ، تعطیلات کارخانه اکنون می تواند هفته ها یا ماه ها طول بکشد و مستقیماً بر مصرف کنندگان تأثیر بگذارد ، برخی پیش بینی می کنند که نیمه دوم سال 2021 بدترین تأثیرات را خواهد دید .
فقط صنعت خودرو تحت تأثیر قرار نگرفته است: از یخچال و فریزر و ماشین لباسشویی گرفته تا کنسول بازی و لپ تاپ با محدودیت هایی روبرو شده است.
با این وجود ، در برابر صنایع جهانی رایانه ، تلفن و الکترونیک ، تولیدکنندگان خودرو کوچک هستند. تقریباً 89 درصد درآمد یک تراشه ساز پیشرو تایوانی از طریق صنعت رایانه ، تلفن و اینترنت اشیا devices (دستگاه های متصل مانند تلویزیون های هوشمند) تأمین می شود که شرکت های اتومبیل سازی تنها سه درصد درآمد دارند. این امر تولیدکنندگان خودرو را در معرض آسیب نسبی قرار می دهد ، زیرا تولیدکنندگان نیمه هادی بزرگترین مشتریان خود را در اولویت قرار می دهند.
گزارش Lockdowns باعث کاهش تولید تراشه به دلیل تعطیل شدن کارخانه ها شده است ، در حالی که بسیاری از کارمندان شاغل در خانه تا حدودی رشد 13 درصدی بازار جهانی کامپیوتر سال گذشته را توضیح می دهند. با کمبود سفرهای مسافرتی یا تعطیلات ، با گذاشتن پول اضافی برای برخی به علاوه مکانهای سرگرمی بسته ، به معنای خاطرات خالی ، تقاضا برای کنسول های بازی و لوازم الکترونیکی مصرفی افزایش یافته است. عاملی برای روندهای گسترده تر ، مانند معرفی فناوری 5G ، رشد در استخراج ارزهای رمزپایه و انباشت تراشه ها به دلیل تنش در تجارت بین الملل ، و یک نوشیدنی مست کننده در حال ظهور است.
تقریباً هر خودروساز تا حدودی تحت تأثیر کمبودها قرار گرفته است. پژو 308 خروجی با صفحات آنالوگ تولید می شود ، نه به دلیل کمبود تراشه نمایشگر دیجیتال ، در حالی که جگوار لندرور و MINI پیش از این تولید در کارخانه های انگلستان را متوقف کرده بودند و فورد انتظار دارد 1.1 میلیون خودرو در سال جاری کمتر در جهان تولید کند.
لیزا برانکین ، دکتر ، از فورد پزشکی ، به Auto Express گفت که این شرکت هم در نمایندگی ها و هم در راه رفتن به انگلیس اتومبیل دارد ، اما خریدارانی که سفارش جدید می دهند ممکن است مهلت “کمی طولانی تر” داشته باشند.
وینسنت کوبه ، مدیرعامل سیتروئن این مشکل را “اساسی” خواند ، اما با بیان مثالی که “از اجزای سازنده در چراغهای جلو یا ماژول های کنترل استفاده می شود” ، گفت که بعضی اوقات از تراشه های مشابه در قسمتهای مختلف استفاده می شود. این بدان معناست که می توان مشخصات خودرو را تغییر داد تا اطمینان حاصل شود که اجزای حیاتی تراشه های لازم را قبل از قطعات اختیاری دریافت می کنند.
مشخصات جدید منجر به قبض بالاتر برای خریدار می شود
خواننده تیم رابرتز تجربه خود را در زمینه کمبود نیمه هادی به اشتراک گذاشت و توضیح داد که او یک MINI Cooper کانورتیبل می خواهد و مشخصات ، از جمله داشبورد دیجیتال را انتخاب کرده است. سپس ، در آخرین لحظه ، فروشنده به او گفت که MINI بسته های به روز رسانی موجود را تغییر داده است و به جای خرید 1100 پوند برای ناوبری برای دریافت داشبورد دیجیتال ، باید 2400 پوند برای بسته Navigation Plus هزینه کند.
MINI گفت این کمبود “تأثیر محدودی در دسترس بودن هرگونه تجهیزات” داشت و Digital Dash “اکنون فقط با Navigation Plus موجود است”. این شرکت افزود که این بسته شامل شارژ و صفحه نمایش بی سیم نیز می باشد ، اما هشدار داد: “ممکن است نیاز به تغییرات اضافی باشد.”
آیا خرید خودرو تحت تأثیر کمبود جهانی تراشه قرار گرفته است؟ از تجربه خود در بخش نظرات برای ما بگویید …
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk