Gordon Murray Automotive T.50 اولین نمایش عمومی را در Goodwood انجام می دهد

[ad_1]

سوپرماشین T50 گوردون موری خودرو با قیمت 2.36 میلیون پوند اولین حضور عمومی خود را در هفتاد و هشتمین جلسه اعضای گودوود، جایی که سوپراسپرت جدید 650 اسب بخاری تولید کرد، ظاهر شد. زمانی ابداع شد که جانشین مک لارن F1 موری در پیست گودوود گشت.

مسابقه‌دهنده بریتانیایی داریو فرانکیتی برای نشان دادن قابلیت‌های دینامیکی T.50 با دیفرانسیل عقب انتخاب شد، اگرچه زنجیر خیس مانع از آن شد که خط قرمز موتور 3.9 لیتری V12 در 12100 دور در دقیقه را فراخواند.

همراه با اولین نمایش پویا T.50 مسافری، صفحه نمایش ثابت مسیر T.50 با قدرت 725 اسب بخار نیز وجود داشت. نیکی لاودا و برخی از بزرگ‌ترین ماشین‌های مسابقه‌ای گوردون موری، با هدف تاکید بر “سبک بودن” طراح. اصل و نسب. “

گوردون موری پیش از این رویداد گفت: «هیچ مکانی بهتر از جلسه اعضای گودوود برای نمایش و نمایش T.50 وجود ندارد. ناامیدکننده بود که نمی‌توانستیم سوپراسپرت خود را قبلاً نشان دهیم، اما برای هر کسی که قصد بازدید از گودوود را دارد، مطمئنا ارزش انتظار را دارد. من مشتاقانه منتظر آن هستم – عالی به نظر می رسد.”

زوزه بلند T.50 مطمئناً آن را در عصری متمایز خواهد کرد که در آن اکثر سازندگان سوپراسپرت برای به حداکثر رساندن راندمان احتراق داخلی موتور به دنبال توربوشارژر و سیستم های هیبریدی هستند.

تعداد تولید T.50 مسافربری تنها به 100 دستگاه محدود می شود که انتظار می رود اولین آن سال آینده وارد بازار شود. پس از ساخته شدن و حسابرسی، GMA تولید T.50s نیکی لاودا را آغاز خواهد کرد که تنها 25 دستگاه از آن وجود خواهد داشت.

Gordon Murray Automotive T.50: طراحی و مشخصات

مهندس مشهور خودرو موری T.50 را به عنوان یک ابرخودروی واقعی آنالوگ و پادزهر ایده آل برای هایپرکارهای مدرن توصیف می کند.

موری T.50 را به عنوان جشن پنجاهمین سال حضور خود در فرمول 1 و طراحی اتومبیل های جاده ای نوشت – و ماشین تمام شده وزن مهندسی معمول خود را به همراه ویژگی دیگری از جنون آیرودینامیک علامت تجاری آن دارد. بنابراین، T.50 دارای جلوه های زمینی و یک موتور V12 ویژه طراحی شده از Cosworth است، در حالی که تمام قطعات اصلی توسط شرکت هایی از بریتانیا تامین می شود.

موری توضیح می‌دهد که طراحی T.50 تمرینی برای پاکیزگی است و بر نبود بال‌ها، دریچه‌ها یا دریچه‌های بزرگ در سوپراسپرت‌ها و هایپرکارهای مدرن تأکید دارد. به این ترتیب، دماغه پایین خودرو صاف و دست نخورده از یک شکاف یا شیار بزرگ است و شبیه مک لارن F1 است.

او در حین یک ماشین سواری به ما گفت: «به نظر حتی بهتر از آن چیزی است که فکر می کردم. «هیچ سطحی از این خودرو وجود ندارد که من از آن راضی نباشم. واقعا عالی به نظر می رسد و تغییر بزرگی نسبت به برداشت سوپراسپرت فعلی دارد. به نظر می رسد جنگی در جریان است تا ببینیم چه کسی می تواند ظالمانه ترین خودرو را با تاب، شیار و بال بسازد. این یکی مانند F1 بسیار تمیز است.

آیرودینامیک با اثر زمین

در مقابل این نوار، T.50 4352 میلی متر طول، 1850 میلی متر عرض دارد – به آن ردپایی می دهد که کمی بزرگتر از فولکس واگن گلف است – و 1164 میلی متر ارتفاع دارد. بسیار مهم است که وزن زیر یک تن، در 986 کیلوگرم با مایعات حفظ شود. شاسی به کربن-آلومینیوم متصل است و بدنه آن از فیبر کربن ساخته شده است.

با این حال، واضح ترین نسخه T.50 در مقایسه با مک لارن F1 در قسمت عقب است، جایی که یک فن بزرگ در آن قرار دارد. این یک ویژگی مهندسی است که پروفسور موری قبلاً از آن استفاده می کرد، به خصوص اتومبیل بدنام Fan BT46B، که تنها مسابقه ای است که او در طول فصل F1 در سال 1978 در آن شرکت کرد – و برنده شد. .

این فن، آیرودینامیک واقعی T.50 را با جلوه زمین، بدون نیاز به بال های بزرگ یا شکافنده، فراهم می کند. در بسیاری از پیکربندی‌ها کار می‌کند و نیروی رو به پایین را تا 100 درصد در حالت ترمز افزایش می‌دهد و به T.50 اجازه می‌دهد تا 10 متر کوتاه‌تر از 150 مایل در ساعت کاملاً متوقف شود.

یک اثر جانبی مثبت کوچک فن این است که 15 کیلوگرم نیروی رانش اضافی را ایجاد می کند. موری به Auto Express گفت که در طول توسعه مک لارن F1 طرح دو فن در نظر گرفته شده بود، اما محدودیت های زمانی آن را رد کرد.

موتور و عملکرد

راندن T.50 گرایش دیگری به سوپراسپرت های آنالوگ گذشته است. پروفسور موری به Cosworth دستور داد تا به توسعه یک موتور 3.9 لیتری V12 تنفس طبیعی کمک کند که می تواند تا 12100 دور در دقیقه کار کند و آن را به بلندترین V12 با بالاترین دور در تاریخ تبدیل کند. V12 قدرت 654 اسب بخاری دارد. به صورت استاندارد و حداکثر تا 690 اسب بخار. با القای سیلندر تا رسیدن به حداکثر قدرت 11500 دور در دقیقه.

موتور نصب شده متوسط ​​به طور کامل در محفظه موتور در معرض دید قرار می گیرد و توسط درپوش پوشانده نمی شود. “این یک موتور قاتل است که Cosworth ساخته است. از نظر وزن، چیدمان، حداکثر سرعت و چگالی توان بسیار جلوتر از هر چیز دیگری است که تاکنون تولید شده است. موری به ما گفت، به ویژه، پاسخگویی سال نوری جلوتر است.

داده های اثربخشی هنوز فاش نشده است. به گفته موری، آنها نقطه T.50 نیستند. «واقعیت دستیابی به حداکثر سرعت تنها به وزن اضافه می‌کند، به ویژه از طریق موتورهای قدرتمندتر، که تقاضا برای دستگاه‌های کمکی بزرگ‌تر و سنگین‌تر را افزایش می‌دهد. ما از یک رویکرد بسیار متفاوت استفاده می کنیم.

پیشرانه به چرخ های عقب فرستاده می شود و T.50 دارای یک جعبه دنده شش سرعته دستی سفارشی است که توسط متخصص Xtrac توسعه یافته است. چندین حالت درایو نیز تایید شده است، از جمله تنظیم منطقی که یک “دم بلند مجازی” ایجاد می کند، یک حالت نیروی فشرده سازی بالا برای استفاده حداکثری از اثر زمین فن، و یک تنظیم V-Max برای بالاترین سرعت با استفاده از رم القایی برای افزایش قدرت به 690 اسب بخار از طرف دیگر، حالت GT موتور را محدود می کند و استفاده از T.50 را راحت تر می کند.

عملکردی که بیشتر به مک لارن F1 شباهت دارد، در داخل قرار دارد، با طرح سه نفره، راننده را در مرکز و جلوی دو سرنشین قرار می دهد. پشت فرمان یک سرعت سنج است که توسط دو صفحه نمایش بزرگ احاطه شده است و موری نوید یک محیط راننده محور با کنترل های ساده و لمسی را می دهد. امکانات رفاهی این موجود شامل یک استریو با 10 بلندگو، یک اتصال گوشی هوشمند و یک جفت صفحه نمایش به جای آینه های کناری است.

و اکنون نسخه سخت تری فقط برای پیست وجود دارد که T.50s Niki Lauda نام دارد. حتی از سوپراسپرت استاندارد سبک تر است و 725 اسب بخار قدرت دارد. و به لطف اضافه شدن بال ها و فلپ های چشمگیر که موری می خواست از آنها در ماشین جاده اجتناب کند، نیروی رو به پایین بیشتری ایجاد کرد.

طرح های تولید

T.50 در کارخانه ای در Dunsfold، Surrey ساخته خواهد شد، اما پس از تکمیل چرخه تولید، گروه Gordon Murray به یک پردیس جدید 50 میلیون پوندی در جاده ویندلشم نقل مکان خواهد کرد، حرکتی که همچنین 100 دستگاه جدید ایجاد خواهد کرد. کارگران. مکان ها

پردیس ویندلشم از سه ساختمان جدید تشکیل خواهد شد. فاز اول ساخت یک مرکز تولید خودرو، یک بخش فروش مشتریان و یک مجموعه میراث گروه گوردون موری ایجاد خواهد کرد. ساختمان‌های اضافی که تا سال ۲۰۲۴ تکمیل می‌شوند شامل یک مرکز تحقیق و توسعه، به‌علاوه مراکز فروش و بازاریابی برای محصولات GMA هستند که به دنبال T.50 هستند.

یک کورس جاده ای برای محصولات تنظیم دقیق نیز در محل ساخته خواهد شد. این شامل بخش ناهموار پاوه بلژیکی می شود – بخشی از سنگفرش های سنگی که برای آزمایش کیفیت ساخت ماشین و دوام اجزای سیستم تعلیق تا حد مجاز مورد استفاده قرار می گیرد.

پرسش و پاسخ گوردون موری

گوردون موری قبل از رونمایی خودروی خود را شخصا در اختیار رسانه ها قرار داد. جان مک ایلروی معاون سردبیر ما با طراح افسانه ای – و T.50 – آشنا شد.

سوال چرا این نوع خودرو را می سازید – جانشین غیرمستقیم احتمالاً مشهورترین ساخته شما، مک لارن F1

پاسخ: “خب، اگر به گذشته نگاه کنید، صادقانه بگویم که فکر نمی‌کنم کسی فرمول یک را بعد از F1 انجام داده باشد – چنین تمرکز مطلق بر لذت رانندگی و وزن سبک. و ماشینی بدون هدف – بدون حداکثر سرعت، 0-62 مایل در ساعت یا زمانی که می توانید در نوربرگ رینگ به آن فکر کنید.

ماشین‌های زیادی وجود دارند که توانایی بسیار بیشتری نسبت به F1 دارند – توربو، هیبریدی – اما هیچ‌کدام از آن‌ها حس سوزن سوزن شدنی را که F1 به من می‌دهد، به من نمی‌دهند. برخی از مردم هنوز هم می گویند که شما نمی توانید رانندگی F1 را شکست دهید. اما می توانم به شما بگویم که این بازی را دوباره به جلو می برد.”

سوال این ماشین استارت گوردون موری است ارزش های اصلی برند شما چیست؟

پاسخ: سه هدف ما این است که سبک ترین خودرو، بهترین تجربه رانندگی و بهترین مهندسی در هر بخشی که خودرو قرار دارد باشیم.

س: و مطمئناً در سال بیش از 100 اتومبیل نخواهید داشت؟

ج: «هرگز بیش از صد نفر نیست. به طور خاص، ما از این رقم فراتر نرفته ایم.

سوال احتمالاً به ما نخواهید گفت که چه نوع ماشینی بعد از …

پاسخ: “خب، ما یک برنامه هشت ساله داریم، اما من می خواهم اول T.50 را از در بیرون بیاورم. ما از اوایل سال 2022 تحویل خودرو به مشتریان را آغاز خواهیم کرد.

سوال: آیا می توانید در برابر وسوسه ساخت یک SUV مقاومت کنید؟

اوه بله.”

کاتالوگ اتومبیل گوردون موری جاده

مک لارن F1

هایپرخودروهای بدون پول معیارها را در سال 1993 بازنویسی کردند. تنها 64 خودروی جاده ای تولید شد. ارزش امروز بیش از 15 میلیون پوند است.

موشک LCC

بروشور پیست مانند یک ماشین مسابقه ای از دهه پنجاه به نظر می رسید، اما با سرعتی عالی، با یک دوچرخه یاماها که تنها 380 کیلوگرم وزن داشت.

مرسدس SLR مک لارن

سوپر کوپه V8 سوپرشارژ ادای احترام به 300 SLR Merc بود. در کارخانه مک لارن در ساری تولید می شود.

سواری ورزشی یاماها

کوپه خمیده در سال 2015 بازدیدکنندگان نمایشگاه توکیو را شگفت زده کرد، اما نسخه تولیدی آن هرگز فراتر از برنامه ریزی نبود.

دلیل

خودروهای شهری قبلی T.25 و T.27 نتوانستند به دست خریداران برسند، اما به نظر می‌رسد خودروهای چهار چرخ تک‌نفره هر روز مرتبط‌تر می‌شوند.

جلد

این وسیله نقلیه مسطح برای حمل به مناطق در حال توسعه طراحی شده و سپس با کمک نیروی کار محلی در آنجا مونتاژ می شود.

بهترین سوپراسپرت های موجود در حال حاضر کدامند؟ برای 10 مورد برتر ما اینجا را کلیک کنید …

[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.