هیوندای تا سال 2028 خودروهای پرنده الکتریکی خودران را روانه بازار خواهد کرد

[ad_1]

هیوندای با برنامه ریزی برای راه اندازی یک وسیله نقلیه پرنده برقی در سال 2028 به زودی وزن خود را پشت سر بخش تحرک هوایی پیشرفته (AAM) خواهد گذاشت. سپس این شرکت در دهه 2030 این بخش را برای ایجاد یک سرویس جدید مبتنی بر وسیله نقلیه گسترش خواهد داد. پیرامون تکنیک

هواپیمای جدید این شرکت توانایی برخاستن و فرود عمودی (VTOL) را خواهد داشت که کمی شبیه به جت هریر جامپ است. اما به جای سوختن نفت سفید، با کمک روتورهایی که توسط موتورهای الکتریکی و باتری ها تغذیه می شوند، حرکت می کند.

هیوندای همچنین می گوید که این هواپیما مستقل خواهد بود و دارای صندلی هایی برای حداکثر پنج مسافر خواهد بود. با این حال، این وسیله نقلیه نمی تواند مسافران خود را خیلی دور ببرد، زیرا شرکت کره ای می گوید که برای “مسیرهای مجاور شهری و شهری” طراحی شده است.

ایده این است که ساکنان شهر با یک برنامه از خودروی جدید eVTOL استقبال کنند، سوار یکی از “ورتیپورت های هیوندای” شوند، در اطراف شهر به یک مکان فرود در نزدیکی مقصد خود سفر کنند، سپس از کشتی پیاده شوند و از eScooter برای رسیدن به مقصد نهایی استفاده کنند. چشم انداز آینده این شرکت به تفصیل در ویدیوی کوتاه بالا توضیح داده شده است.

هیوندای ایده ای از چشم انداز خود در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی در سال 2020 با مفهوم یک وسیله نقلیه هوایی شخصی پرنده S-A1 (PAV) به ما ارائه داد و ما انتظار داریم خودرویی که در آخرین اعلامیه شرکت توضیح داده شده است بسیار شبیه به آن باشد. این نمونه اولیه

S-A1 یک هواپیمای کوچک VTOL با موتور الکتریکی و چند روتوری است که به طور خاص برای سفرهای شهری طراحی شده است. به این ترتیب، طراحی شده است تا جایی که ممکن است ساکت باشد، هم به نفع راحتی مسافران و هم کاهش آلودگی صوتی. برای اینکه موتورها وزن کمتری داشته باشند، هیوندای همچنین قصد دارد خودرو را از کامپوزیت های فیبر کربن بسازد.

هیوندای ادعا می کند که S-A1 پنج نفره می تواند با سرعت 180 مایل در ساعت، در حداکثر ارتفاع 2000 فوتی برای سفرهای تا 60 مایل حرکت کند و امکان سفرهای طولانی مدت را فراهم کند. هنگامی که این کانسپت برای اولین بار معرفی شد، هیوندای گفت که کاملاً مستقل نیست، اما این شرکت اشاره کرد که نیاز به یک پایلوت می تواند در آینده حذف شود.

کانسپت S-A1 با مشارکت هیوندای با اوبر تکمیل شد. در نهایت، این دو امیدوارند که یک شبکه هوایی مبتنی بر فناوری توسعه دهند. هیوندای همچنین قراردادی با کنسرسیوم Canadian Advanced Air Mobility Consortium امضا کرده است تا به توسعه بخشی از خط مشی برنامه کمک کند و مفهوم آن را از روی زمین بلند کند.

هیوندای همچنین نقش کلیدی در چالش پروازهای آینده دولت بریتانیا ایفا کرد، که برای بررسی امکان سنجی و ترویج استقرار فناوری AAM و سفرهای هوایی سبز در مقیاس بزرگ راه اندازی شد. این برند حتی قصد دارد سال آینده یک نمونه اولیه از ورتیپورت را درست در بریتانیا افتتاح کند.

این شرکت در حال حاضر نقشی را در چالش پرواز آینده دولت بریتانیا ایفا می کند، که برای بررسی امکان سنجی فناوری AAM راه اندازی شده است. این برند حتی در نظر دارد سال آینده یک نمونه اولیه از ورتیپورت در بریتانیا افتتاح کند.

هیوندای اخیراً کسب و کار پروازهای الکتریکی خود را به ساختار خود با نام جدید سوپرنال تغییر داده است. بنابراین به نظر می رسد شرکت این موضوع را جدی گرفته است.

بن دیاچون، مدیر ارشد فنی سوپرنال، گفت: «ما از ابتدا در حال توسعه یک محصول Advanced Air Mobility تجاری بوده‌ایم که خودروی خود را با بالاترین استانداردهای ایمنی، صدا، کارایی و مقرون‌به‌صرفه طراحی و تولید می‌کند.

تیم رو به رشد ما، که شامل کهنه‌سربازان صنایع هوافضا، خودروسازی و سایر صنایع فناوری عمیق است، وسایل نقلیه پایداری را طراحی می‌کند که پتانسیل تکامل شیوه زندگی، کار و بازی ما را دارند.

خودروهای ویژه هیوندای

هیوندای همچنین کانسپت طراحی CES 2020 خود را راه اندازی کرده است که برای کار با وسایل نقلیه VTOL در چشم انداز آینده این شرکت برای تحرک طراحی شده است.

غلاف های الکتریکی جعبه ای از تله کابین های سانفرانسیسکو الهام گرفته شده اند – و هدف اصلی آنها این است که سفر را به یک سرویس شخصی تر تبدیل کنند. آنها در زیر ایستگاه داکینگ S-A1 (که هیوندای آن را هاب می نامد) ذخیره می شود و برای انتقال مسافران از سکوی هلیکوپتر به شهر طراحی شده است.

محفظه ها در بالای یک سکوی مستقل قرار گرفته اند و می توان آنها را از هم جدا کرد و در ایستگاه بارانداز سفارشی کرد. دارای طول قابل تنظیم بین چهار تا شش متر برای رفع نیاز بدن هستند و فضای داخل کابین کاملا مدولار است.

هیوندای می‌گوید این ویژگی اخیر به این معنی است که وسایل نقلیه مورد نظر می‌توانند به عنوان اتاق‌های کار سیار، وسایل نقلیه تحویل مستقل یا حتی فضاهای تجاری، با گزینه‌های تخصصی که خدماتی مانند داروخانه‌های کوچک، اتاق‌های هتل یا کافه‌ها را ارائه می‌دهند، استفاده شوند.

حالا کلیک کنید اینجا برای خواندن در مورد رقیب آینده هیوندای برای تسلا مدل 3 – Ioniq 6…

[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.