سودی که دولت از فروش هر خودروی برقی به دست می آورد آسیب پذیر است.

[ad_1]

باید در مورد مالیات بر ارزش افزوده و نقش آن در جلوگیری از خرید خودروهای صرفاً الکتریکی توسط رانندگان صحبت کنیم. در بودجه پاییز خود، صدراعظم ریشی سوناک، صرف نظر از آسیبی که به قیمت های خرده فروشی خودروهای برقی وارد می کند، اشاره چندانی به مالیات بر ارزش افزوده نکرد. حقیقت این است که مالیات بر ارزش افزوده به طور جدی به مقرون به صرفه بودن ضربه می زند و فروش در نمایشگاه ها را از بین می برد، نمایشگاه هایی که برای برآورده کردن اهداف زیست محیطی خود دولت مجبور به فروش بیشتر از آنها هستند.

تولید خودروهای صرفاً الکتریکی در وهله اول واقعاً گران‌تر است، بنابراین برای کاربر نهایی طبیعتاً گران‌تر از مدل‌های مشابه با موتور احتراق داخلی هستند. این منصفانه و به اندازه کافی موجه است – اگر از نظر مالی دردناک باشد. اما “سود” بیش از حدی که دولت از هر خودروی الکتریکی فروخته شده به یک راننده خصوصی به دست می آورد، ناعادلانه و آسیب پذیر است، حتی اگر برای خودروهای زیر 35000 پوند یارانه وجود داشته باشد.

طعم و مزه ماه EV را یک شرکت خودروسازی درجه یک ایجاد نکرد، بلکه توسط کیا ساده ایجاد شد، شرکتی که در همان لیگ “وسایل نقلیه روزمره” با فورد یا واکسهال است. پس قبض مالیات بر ارزش افزوده EV6 چیست؟ در مورد 6707 پوند برای نسخه استاندارد Air یا 8541 پوند برای GT-Line S چطور است. پول نقد چگونه است؟ خودروهای برقی گران‌تر که دولت آنها را دوست دارد، تقریباً دو برابر بیشتر از خودروهای احتراق داخلی ارزان‌تری که از آنها متنفر است، درآمد مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌کنند. کرچینگ!

این سود سریع و آسان تقریباً 9000 پوندی (برای چه؟) فقط از یک فروش EV6 GT-Line S تقریباً مطمئناً بیشتر از مجموع سود سازنده، شرکت های حمل و نقل، نمایندگی ها و هر کس دیگری است که در یک معامله مشارکت دارند. این فقط سودجویی ضمنی از سوی فرماندار بریتانیا نیست. این نتیجه معکوس دارد. چگونه یک صورتحساب مالیات بر ارزش افزوده تقریباً 9000 پوندی برای یک کیا EV6 جدید با پنج در و پنج صندلی می تواند تقریباً با قیمت کل (با احتساب مالیات بر ارزش افزوده) یک بنزین پنج در پنج نفره کمی کوچکتر اما همچنان نو باشد. داچیا ساندرو؟ این جنون مالی است – به اندازه ای که رانندگان با پول محدود (اغلب ما هستند) مجبور شوند از خودروهای برقی خانوادگی دور شوند.

یک درمان سریع و آسان برای همه اینها وجود دارد: کاهش نرخ استاندارد (20 درصد) مالیات بر ارزش افزوده برای خودروهای الکتریکی تمیز. بهتر است آن را به طور کامل حذف کنید. در سال 2011، جرج آزبورن، صدراعظم محافظه کار حریص، مالیات بر ارزش افزوده را به رکورد 20 درصد افزایش داد. بنابراین برای صدراعظم محافظه کار سوناک مناسب و مفید خواهد بود که انعطاف پذیر باشد و در جهت مخالف حرکت کند – حداقل برای برخی محصولات حیاتی مرتبط با محیط زیست یا ایمنی، مانند وسایل نقلیه الکتریکی.

به هر حال، خودروهای برقی با وجود قیمت‌های بالایی که دارند، یک کالای لوکس بلاعوض نیستند، بلکه یک ضرورت (به ویژه در محیط شهری) هستند که برای حمل و نقل رانندگان، مسافران، دوچرخه‌ها، ابزار کار، مواد غذایی و سایر کالاهای سبک در فضایی تمیز، سبز و آرام طراحی شده‌اند. و راه امن. بنابراین نرخ 10 درصد مالیات بر ارزش افزوده بیش از حد مجاز است، در حالی که صفر درصد ارجحیت دارد.

از آنجایی که دولت بزرگترین چالش در تاریخ صنعت خودروسازی را پذیرفته است و تلاش می کند مصرف کنندگان را به سمت خودروهای صرفاً برقی سوق دهد، حداقل کاری که می تواند انجام دهد حذف جریمه 20 درصدی مالیات بر ارزش افزوده است که آنها را عقب می اندازد.

برای لیست ما از بهترین خودروهای الکتریکی در فروش اینجا را کلیک کنید …

[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.