[ad_1]
استون مارتین والکری با اعلام کامل شدن اولین خودروی مشتری وارد تولید کامل شد. Hypercoll انقلابی برای اولین بار پنج سال پیش به صورت مفهومی معرفی شد و مشتریان اولیه اکنون می توانند منتظر تحویل نسخه های نهایی خود در هفته های آینده باشند.
150 دستگاه از کوپه والکری در دفتر مرکزی استون مارتین در انگلستان در هیدن دست ساز است و ساخت آن بیش از 2000 ساعت کار انسان طول می کشد. همه قبلا فروخته شده است. 85 والکری اسپایدر دیگر و 40 والکری AMR پرو تنها در پیست دنبال خواهند شد که افزایشی بالاتر از قیمت 2 تا 3 میلیون پوند انگلیس در کوپه استاندارد خواهند داشت.
هر Valkyrie قبل از تحویل در مسیر Silverstone – سایت توسعه پروژه – تکان داده می شود و اطمینان حاصل می شود که هر نمونه برای مشتری آماده است و برای مسیر مناسب است.
توبیاس مورز، مدیرعامل استون مارتین در مورد این اعلامیه گفت: «این یک لحظه بسیار غرورآفرین برای ما است که اولین هایپرکار خود را تکمیل کنیم. برنامه استون مارتین والکری تمام کسانی را که روی آن کار می کردند تا حد امکان آزمایش کرد، اما تعهد به رویا یک ماشین واقعا شگفت انگیز ایجاد کرد، یک ماشین F1 برای جاده. Valkyrie از تعهد قاطع گروه بزرگی از مهندسان و تکنسین های بسیار ماهر متولد شده است که به طور خستگی ناپذیری برای رساندن والکری به مرحله تولید تلاش کردند. من مطمئن هستم که مشتریان ما از آنچه به دست آورده اند راضی خواهند بود.»
استون مارتین قبلاً مشخصات جامعی برای Valkyrie منتشر کرده است و ادعا می کند که پیشرانه هیبریدی V12 این خودرو قدرت ترکیبی 1160 اسب بخار را تولید می کند. و 900 نیوتن متر با این حال، از آن زمان تاکنون، رقم نهایی قدرت کمی کاهش یافته و به 1139 اسب بخار رسیده است. – مشخص نیست که آیا موتور احتراق داخلی 1000 اسب بخار است یا موتور الکتریکی 160 اسب بخاری. قدرت کمتری نسبت به برنامه ریزی شده دارد.
مدل تولیدی Valkyrie شامل یک سیستم بازیابی انرژی جنبشی (KERS)، مشابه سیستم مورد استفاده در مسابقات فرمول 1 خواهد بود. فناوری هیبریدی خودرو در کنار Integral Powertrain Ltd و Rimac توسعه یافته است که به ترتیب موتور الکتریکی و بسته باتری را تامین می کنند. . موتور الکتریکی در جعبه دنده Valkyrie نصب شده و به تنهایی 280 نیوتن متر گشتاور را ارائه می کند.
موتور 6.5 لیتری V12 آستون مارتین با آسپیراتور طبیعی حداکثر قدرت را در 10500 دور در دقیقه و گشتاور 740 نیوتن متر را در 7000 دور در دقیقه تولید می کند، در حالی که خط قرمز آن روی 11100 دور در دقیقه ثابت شده است. این مسابقه با Cosworth و Red Bull Racing با استفاده از تجربه به دست آمده از شاهکارهای آنها در فرمول 1 توسعه یافت.
برای افزایش قابلیت اطمینان موتور، اکثر اجزای داخلی آن (میل بادامک، میل لنگ، پیستون و غیره) از مواد جامد آسیاب می شوند. علاوه بر این، میله های آن از تیتانیوم ساخته شده است تا وزن را به حداقل برساند. نتیجه موتوری است که ترازو را 206 کیلوگرم کج می کند.
جالب اینجاست که از V12 برای نگه داشتن قسمت پشتی والکری در کنار هم استفاده می شود. این یکی از اجزای ساختاری شاسی خودرو است که از چرخهای عقب پشتیبانی میکند و سیستم تعلیق و حذف آن، Valkyrie را به نصف رسانده و ارتباط فیزیکی بین چرخهای جلو و عقب را پاک میکند.
طرح
Valkyrie بدنه ای کم و بدون سازش دارد و به گونه ای طراحی شده است که تا حد امکان به خودروهای فرمول 1 که در جاده ها رانندگی می کند نزدیک باشد. به این ترتیب، طراحی خودرو تحت تسلط قوانین آیرودینامیک است. دو تونل بزرگ ونچوری در دو طرف کابین خلبان جریان دارد و موتور را دور می زند. گفته می شود استون مارتین همراه با دو دریچه در اسپلیتر جلوی والکری، “افزایش قابل توجهی” در نیروی رو به پایین ایجاد می کند.
بدنه سبک است و عمدتاً از فیبر کربن ساخته شده است و نسبت قدرت / وزن 1: 1 را به هایپرکار می دهد. سیستم تعلیق یک تنظیمات کاملاً جدید است که به گونه ای طراحی شده است که هم در جاده قابل استفاده باشد و هم بتواند با مقدار نیروی فشاری که بدنه ایجاد می کند، که در مدل های AMR Pro حداکثر 1000 کیلوگرم است، مقابله کند.
فضای داخلی Valkyrie سمفونی از مینیمالیسم است، با فیبرهای کربن بدون پوشش که بیشتر سطوح قابل مشاهده را تزئین می کند، و داشبوردی که فقط شامل چند دکمه و یک صفحه نمایش لمسی مرکزی است. به نظر میرسد فرمان متحرک مستقیماً از یک خودروی Le Mans بلند شده است، با یک سری دکمهها و سوئیچها به جای دستههای معمولی برای کنترل کنترلهای اولیه و عملکردهای درایو.
صندلیها مستقیماً بر روی وان فیبر کربنی نصب میشوند و استون انتظار دارد رانندگان در موقعیتی شیبدار قرار بگیرند که یادآور اتومبیلهای مسابقهای فرمول 1 امروزی و نمونههای اولیه Le Mans است. یک کمربند چهار نقطه ای به صورت استاندارد تعبیه خواهد شد، اما اگر خریداران بخواهند زمان زیادی را در پیست بگذرانند، ممکن است یک سیستم شش نقطه ای اضافی نیز مشخص شود.
یک صفحه چرخ به عنوان جعبه ابزار عمل می کند، در حالی که دو صفحه نمایش متصل به دوربین در هر طرف خودرو به عنوان جایگزینی برای آینه های درب معمولی عمل می کنند. با این حال، دید عقب به احتمال زیاد ضعیف است، زیرا فضایی که معمولاً توسط شیشه عقب اشغال می شود توسط یک ورودی موتور بزرگ مورد نیاز است.
میشلن تایرها را در اختیار والکری قرار خواهد داد. استون تایید کرده که هایپرکارش روی شرکت فرانسوی Pilot Sport Cup 2 با ابعاد 265/30 ZR20 در جلو و 325/30 ZR21 در عقب کار خواهد کرد. لاستیکها دور چرخهای آلیاژی منیزیمی از جمله مهرههای قفل مرکزی با مشخصات مسابقه پیچیده میشوند تا جرم فنر نشده کاهش یابد.
مشارکت های فناوری
همراه با Cosworth و Red Bull Racing، Alcon و Surface Transforms نیز به آن پیوستند و سیستم ترمز سبک و قدرتمندی را برای Valkyrie فراهم کردند. سازنده آلمانی فناوری، بوش، سیستم کنترل کشش هایپرکار، برنامه پایداری الکترونیکی و واحد کنترل موتور را نیز تامین خواهد کرد.
گیربکس طراحی جدیدی است که توسط نیوی و تیم مسابقه ردبول به طور خاص برای Valkyrie توسعه یافته است. نیوی اعتراف کرد که برای مدت طولانی می خواست یک ماشین جاده بسازد. او به ما گفت که این یک جاه طلبی بود که از سن شکننده شش سالگی داشت. او گفت: “فرصت توسعه و اجرای این ایده ها با مارک و تیم استون مارتین بسیار هیجان انگیز است.” این به ما این امکان را می دهد که فناوری را که در فرمول یک توسعه داده ایم به عرصه جدیدی تبدیل کنیم.
نظرات خود را در مورد استون مارتین والکری جدید در بخش نظرات زیر به ما بگویید…
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk