[ad_1]
دفترچههای سفارش نیسان آریا جدید، کراس اوور کوپه الکتریکی که با تسلا مدل Y روبرو میشود، باز شده است. خط چهار نفره آریا با قیمت 41,845 پوند برای مدل اولیه Advance، به 58,440 پوند برای پرچمدار Performance افزایش مییابد. تحویل در تابستان آینده آغاز خواهد شد.
طراحی آریا بسیار نزدیک به طرح مفهومی است که در نمایشگاه خودروی توکیو سال گذشته رونمایی شد. طول آن 4.59 متر است که بسیار به اندازه ایکس تریل نسبت به قشقایی نزدیکتر است و ظاهری دارد که بیشتر تکامل یافته لیف فعلی است تا ارتباط نزدیک با بقیه محدوده نیسان.
یک جلوپنجره بسته در جلو وجود دارد – احاطه شده توسط 20 LED، که آنچه نیسان آن را “سپر” می نامد – برای تأکید بر این واقعیت که آریا فقط الکتریکی است. چراغهای جلوی LED بسیار باریک که هر کدام شامل چهار پروژکتور 20 میلیمتری هستند، با نشانگرهای متحرک ترکیب شدهاند. جلوپنجره خود شامل تعدادی سنسور است که به سیستم های کمک راننده ProPilot نیسان کمک می کند.
نمایه نشان می دهد که فاصله بین دو محور آریا چقدر است. با 2775 میلی متر، 70 سانتی متر بلندتر از ایکس تریل است. این خودرو ظاهری کمی کشیده دارد که توسط یک خط سقف “شناور” تقویت شده است که به طور قابل توجهی به سمت عقب باریک می شود. یک قوس کرومی تک به فریب دادن چشم کمک می کند و ظاهر هیجان انگیزتری به خودرو می بخشد.
در عقب، یک چین شانه قوی در درب صندوق عقب به همراه یک “تیغه سبک” وجود دارد که به گونه ای طراحی شده است که هنگام خاموش شدن خودرو سیاه به نظر برسد. مدل موجود در این تصاویر پرتاب دارای یک بسته مسی دو رنگ به نام آکاتسوکی است، اما آریا را می توان در شش ترکیب دو رنگ (هر کدام با سقف مشکی متضاد) و همچنین چهار کت رنگ شده سفارش داد.
پلت فرم، دامنه و عملکرد
آریا مبتنی بر معماری جدیدی است که توسط اتحاد ساخته شده است که شامل رنو و میتسوبیشی نیز می شود. این خودرو که CMF-EV نام دارد، از ابتدا فقط برای خودروهای برقی طراحی شده است. مدل جدید با گزینههای دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ متحرک، همراه با یک جفت باتری و انواع قدرتهای موتور عرضه میشود.
مدل پایه آریا Advance دیفرانسیل جلو بوده و 215 اسب بخار قدرت تولید می کند. و 300 نیوتن متر – برای شتاب گیری خودرو از 0 تا 62 مایل در ساعت در 7.5 ثانیه و رسیدن به حداکثر سرعت 99 مایل در ساعت کافی است. این باتری کوچکتر از گزینه های باتری، 65 کیلووات ساعت (یا 63 کیلووات ساعت قابل استفاده) را دریافت می کند که به خودرو مسافت 223 مایلی را در حالت تست WLTP می دهد. این به این امر کمک می کند که این سبک ترین آریا ارائه شده با حدود 1800 کیلوگرم است.
مدل بعدی، Evolve، دارای یک باتری بزرگتر 90 کیلووات ساعتی (قابل استفاده 87 کیلووات ساعت) و یک موتور قدرتمندتر 239 اسب بخاری دیفرانسیل جلو است که احتمالا به جابجایی جرم اضافی همراه با سلول های اضافی کمک می کند. در نتیجه، بهرهوری ثابت باقی میماند، اگرچه هنوز 77 مایل برد، در مجموع 310 مایل وجود دارد.
سپس Ariya e-4ORCE Evolve است که به سیستم چهارچرخ محرک نیسان مجهز شده است. این تنظیم می تواند سطوح گشتاور تحویلی بین جلو و عقب را کنترل کند، اما به بردار کامل گشتاور در هر محور نمی رسد. در عوض، او در هر پیچ از ترمز برای کمک به بهبود چابکی و کنترل فرد تازه وارد در جاده استفاده می کند. e-4ORCE Evolve به یک باتری بزرگتر 87 کیلووات ساعتی با 302 اسب بخار مجهز شده است. و تا 285 مایل برد. قدرت اضافی زمان آریا را از 0-62 مایل در ساعت به 5.7 ثانیه کاهش می دهد.
اما این Ariya e-4ORCE Performance است که با قدرت 389 اسب بخار، سرفصلهای عملکرد را میدزدد. و 600 نیوتن متر گشتاور که امکان شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را تنها در 5.1 ثانیه فراهم می کند. اما برای رسیدن به این اعداد یک ضربه در برد لازم است و تنها 248 مایل رانندگی می کند. هر دو مدل e-4ORCE حداکثر سرعت آریا را از 99 مایل در ساعت به 124 مایل در ساعت افزایش می دهند.
نسخه Advance این خودرو یک شارژر AC 7.4 کیلوواتی را به عنوان استاندارد برای اتصالات خانگی دریافت می کند، در حالی که همه مدل های دیگر دارای یک راه اندازی سه فاز 22 کیلوواتی هستند. نیسان میگوید که آریا میتواند تا ۱۳۰ کیلووات شارژ DC را پشتیبانی کند، که اجازه میدهد تا ۳۷۵ کیلومتر (حدود ۲۳۰ مایل) برد به باتری آریا در حدود ۳۰ دقیقه اضافه شود.
داخلی و تکنولوژی
تریم کابین آریا شاید بزرگترین انحراف از محدوده فعلی نیسان باشد، با چیدمانی رادیکال که ترکیبی از سطوح با کیفیت بالاتر و فناوری است. هر سطحی از تجهیزات را انتخاب کنید، داشبورد تحت سلطه یک جفت صفحه نمایش 12.3 اینچی است – یکی نمایشگر مرکزی برای سیستم اطلاعات سرگرمی و دیگری یک صفحه ابزار دیجیتال مجاور است که در مقابل راننده قرار می گیرد.
نیسان می گوید این دو صفحه نمایش می توانند به طور مستقل یا در صورت نیاز به عنوان یک محیط کاری واحد عمل کنند و امکان “انتقال” اطلاعات بین آنها را فراهم کنند. کنترل صوتی نیز از طریق دستیار دیجیتالی فعال می شود که با عبارات «Hello Nissan» و «Hey Nissan» فعال می شود. داشبورد خود هیچ دکمه فیزیکی ندارد. آنها با کنترل های حساس به لمس که در مواد دانه ای هوشمندی که از جلو می گذرد یکپارچه شده اند، جایگزین شده اند.
سیستم آریا شامل اتصال 4G است و اولین سیستم “همیشه روشن” نیسان است که بهروزرسانیها را از طریق هوا برای همه چیز از اطلاعات سرگرمی گرفته تا تنظیمات شاسی و خودروهای برقی دریافت میکند. ادغام تلفن هوشمند اجازه می دهد تا قبل از هر سفر جلسات و دستورالعمل های مربوط به کنترل آب و هوا در خودرو ارسال شود.
سیستم اطلاعات سرگرمی شامل پشتیبانی از کنترل صوتی Amazon Alexa است. نیسان می گوید این به مالکان اجازه می دهد تا از راه دور وضعیت باتری و برد آریا را بررسی کنند. با استفاده از همین ویژگی، رانندگان می توانند دستگاه های هوشمند خانه مانند روشنایی و گرمایش را نیز با استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی آریا فعال کنند.
در جاهای دیگر کابین، مواد مخمل خواب دار یا سطوح ساده و بافت دار به طور گسترده استفاده می شود. ظاهر کلی به طور قابل توجهی بالاتر از هر نیسانی است که قبلا دیده ایم. در زیر داشبورد یک جعبه ذخیره سازی وجود دارد که شامل یک سینی کشویی است که می تواند کابین جلو را به یک دفتر سیار تبدیل کند. و کف صاف و فاصله بین دو محور نسبتاً بلند باید فضای خوبی را برای سرنشینان صندلی عقب فراهم کند.
حجم صندوق بار در خودروهای دو چرخ 466 لیتر است، اما مدلهای e-4ORCE به دلیل موتور اضافی مقدار کمی از آن را از دست میدهند. فضای بار آنها 408 لیتر است.
قیمت ها و مشخصات
Ariya Advance با قیمت 41,845 پوند، تمام لباسها و فضای داخلی فوقالذکر را با روکش چرم مصنوعی مشکی با درجهای پارچه ارائه میکند. Evolve دو چرخ متحرک دارای یک شارژر 22 کیلوواتی، یک استریو Bose و یک سانروف پانوراما برقی با قیمت 51090 پوند است.
مدل های Evolve همچنین می توانند مشکی یا خاکستری با روکش چرم مصنوعی یا چرم آبی ناپا باشند. مجموعه ای از رینگ های آلیاژی 20 اینچی – که با Ariya Advance موجود نیست – نیز ممکن است گزینه ای باشد، همانطور که بسته اسپرت نیز می تواند یک گزینه باشد. این ترکیبی از رینگ های آلیاژی 20 اینچی با فضای داخلی چرم آبی ناپا برای صرفه جویی در هزینه اندک است. e-4ORCE Evolve همان لیست کیت ها را ارائه می دهد و حق بیمه 2700 پوندی را ارائه می دهد.
بالاترین محدوده عملکرد Ariya e-4ORCE 58440 پوند قیمت دارد و شامل گسترده ترین لیست تجهیزات استاندارد است: روکش چرم آبی ناپا، آلیاژهای 20 اینچی و سیستم صوتی Bose به صورت استاندارد نصب شده اند. همچنین دارای یک صفحه نمایش پروجکشن و یک آینه دید عقب “هوشمند” است.
نیسان بقایای قوی برای آریا در مقایسه با رقبای خود پیش بینی می کند. کارشناسان قیمت گذاری CAP HPI انتظار دارند که این خودرو 57 درصد از ارزش خود را برای سه سال و 30000 مایل حفظ کند. Ariya همچنین می تواند تحت طرح PCP سفارش داده شود، با پرداخت های ماهانه از 629 پوند برای مدل Evolve با 5.81٪ APR و سپرده 6616 پوند. این پیشنهاد بیش از یک قرارداد 37 ماهه با محدودیت مسافت پیموده شده سالانه 10000 است.
نظر شما در مورد نیسان آریا چیست؟ نظرات خود را پایین صفحه با ما درمیان بگذارید …
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk