[ad_1]
انتظار میرود قوانین جادهای در سال جدید دچار یک تغییر اساسی شود و به دوچرخهسواران این امکان را میدهد که مستقیماً با رانندگانی که در تقاطعها میپیچند، سبقت بگیرند – یا سبقت بگیرند.
اصلاحات در قانون بزرگراه همچنین شامل سلسله مراتب جدیدی از کاربران جاده می شود که به معنای سرزنش خودکار رانندگان در تصادفاتی است که کاربران آسیب پذیرتر جاده (دوچرخه سواران یا عابران پیاده) را درگیر می کنند، در حالی که تغییر دیگری بیان می کند که رانندگان باید توقف کنند و راه را به عابران پیاده ای که منتظر عبور از آن هستند، بدهند. جاده قبل از ورود یا خروج از تقاطع ها. آخرین تغییر عمده، ایجاد دستورالعمل هایی برای عبور ایمن از مسافت ها و سرعت ها در هنگام سبقت گرفتن از دوچرخه سواران یا سوارکاران خواهد بود.
یک سند قانونی به مجلس ارائه شده است، به این معنی که کد راه های به روز شده از تاریخ 29 ژانویه 2022 لازم الاجرا می شود، اما هیچ برنامه رسمی برای اعلام تغییرات تا زمانی که عملاً لازم الاجرا نشود، وجود ندارد. در واقع، وزارت حملونقل (DfT) میگوید برخی از عبارتهای جدید کد راه هنوز باید نهایی شود. با این حال، DfT با برنامهای که در سال 2020 راهاندازی شد، ادامه میدهد، زمانی که از گروههای لابی دوچرخهسواری دعوت کرد تا قوانین جدیدی را پیشنهاد کنند و متعاقباً یک مشاوره عمومی 12 هفتهای درباره پیشنهادات خود ارائه کنند.
DfT گفت: “اکثر پاسخ دهندگان به مشاوره از همه تغییرات پیشنهادی حمایت می کنند و معتقدند که این تغییرات ایمنی دوچرخه سواران، عابران پیاده و سوارکاران را بهبود می بخشد.” با این حال، گروههای تبلیغاتی این مشاوره را زیر سوال بردند و نیل گریگ، رئیس سیاستگذاری IAM RoadSmart آن را «تحریفشده و مغرضانه» خواند. در وب سایت خود، تیم مبارزات انتخاباتی Cycling UK می تواند به بسیج 16500 پاسخ از 21000 پاسخ به مشاوره دولت ببالد، که به تعصب گریگ وزن اضافه می کند.
برای درک پیامدهای این تغییرات و در انتظار انتشار خود اصلاحیه کد راه، از وزارت حمل و نقل پاسخ خواسته ایم که در ادامه می خوانید. با این حال، ابتدا، در اینجا یک طرح کلی از آنچه ما به عنوان مهم ترین تجدید نظر در نظر می گیریم آورده شده است
تغییرات پیشنهادی در آیین نامه راهداری برای سال 2022 چیست؟
قانون H1: سلسله مراتب جدید کاربران جاده (سمت چپ)
رانندگان وسایل نقلیه ای که در صورت تصادف می توانند بیشترین آسیب را وارد کنند، بیشترین مسئولیت مراقبت و کاهش خطر را برای دیگران دارند. این اصل به شدت در مورد رانندگان وسایل نقلیه سنگین، LGV، اتومبیل / تاکسی و موتور سیکلت اعمال می شود. دوچرخه سواران و راکبان نیز وظیفه کاهش خطر عابران پیاده را بر عهده دارند.
قانون H2: اولویت جدید برای عابران پیاده در تقاطع ها
در تقاطع ها، رانندگان، موتورسواران، اسب سواران و دوچرخه سواران باید جای خود را به عابران پیاده ای که در حال عبور و مرور از جاده ای هستند که از آن یا از آن می پیچیدند، بدهند. شما باید به عابران پیاده که منتظر عبور از گذرگاه گورخر هستند (در حال حاضر فقط در صورتی که در حال حاضر در گذرگاه هستند، باید راه بدهید)، و همچنین به عابران پیاده و دوچرخه سوارانی که منتظر عبور از گذرگاه موازی هستند.
قانون H3: اولویت جدید برای دوچرخه سواران هنگام چرخش اتومبیل
هنگام دور زدن یا خارج شدن از یک تقاطع یا تغییر جهت یا لاین، نباید از دوچرخه سواران، سوارکاران یا وسایل نقلیه ای که توسط اسب ها به جلو حرکت می کنند عبور کنید. این امر چه از مسیر دوچرخه سواری، چه از مسیر دوچرخه سواری یا سوار شدن به جلو در جاده صدق می کند و شما باید راه را به آنها بدهید. اگر دوچرخهسوار، سوارکار یا وسیلهای یدککشی که مستقیماً به جلو حرکت میکند، متوقف یا منحرف میشود، در تقاطع نپیچید. در صورت لزوم باید توقف کنید و در یک فاصله مطمئن در جریان دوچرخه سواران صبر کنید.
DfT به سوالات Auto Express در مورد بازنگری های آتی کد جاده 2022 پاسخ داد.
AE: آیا می توانید تأیید کنید که تأثیر سند قانونی این است که تغییرات ذکر شده در قانون راه – به ویژه تغییرات مربوط به قوانین جدید حق تقدم برای دوچرخه سواران – در 29 ژانویه 2022 به قانون تبدیل می شود؟ (و آیا از این طریق می توان قانوناً اجرا کرد؟)
DfT: تغییرات پیشنهادی در آیین نامه راهداری در صورت تصویب در مجلس از اواخر دی ماه سال 1391 اجرایی خواهد شد. تغییرات پیشنهادی در قانون راه فقط توصیه شده است و توسط قانون پشتیبانی نمی شود.
AE: رانندگانی که بر اساس قوانین جدید به دوچرخه سواران راه نمی دهند چه مجازاتی دارند؟
DfT: قانون جدید اولویت دادن به دوچرخه سواران مستقیم به دنبال تغییر قانون نیست، بلکه به دنبال تضمین فرهنگ احترام متقابل و مراقبتی تر از استفاده ایمن و کارآمد از جاده است که به نفع همه شرکت کنندگان است. شما نباید از یک دوچرخه سوار عبور کنید، همانطور که از یک راننده دیگر عبور نمی کنید.
اگرچه عدم رعایت “قوانین مشاوره” این قانون به خودی خود شخص را تحت پیگرد قانونی قرار نمی دهد، اما قانون راه می تواند به عنوان مدرک در هر گونه رسیدگی قانونی (بر اساس قانون ترافیک جاده ای) برای احراز مسئولیت استفاده شود. این شامل قوانینی می شود که از عبارات مشاوره ای مانند “باید / نه” یا “بله / نه” استفاده می کنند.
اعمال قانون مربوط به پلیس است که بر اساس شواهد موجود در هر مورد تصمیم می گیرد که آیا جرمی مرتکب شده و چه کاری انجام دهد.
AE: آیا اولویت های جدید فقط شامل دوچرخه سواران می شود یا دوچرخه برقی، اسکوتر الکترونیکی، موتور سیکلت، موتورسیکلت و … را نیز شامل می شود؟DfT: قوانین جدید برای همه کاربران جاده اعمال می شود. به عنوان مثال، رانندگان باید به دوچرخه سواران و دوچرخه سواران باید جای خود را به عابران پیاده بدهند. رانندگی با اسکوتر خصوصی در زمین های عمومی غیرقانونی است.
AE: DfT به این اتهام که نتایج مشاوره در واقع به شدت به نفع لابی فعالان دوچرخه سواری تحریف شده است، چگونه پاسخ می دهد؟ (کسی که 75 درصد از پاسخ ها را ارائه کرد.)
DfT: ما نمی توانیم در مورد اتهامات Cycling UK اظهار نظر کنیم. با این حال، تجزیه و تحلیل مشاوره ای ما نشان می دهد که بیش از 60٪ از پاسخ دهندگان خود را به عنوان راننده معرفی کردند.
AE: با توجه به کوتاه بودن این مهلت، چه برنامه ای برای ابلاغ این تغییرات گسترده به رانندگان وجود دارد. آیا مثلاً تلویزیون ملی یا کمپین های تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی برگزار می شود؟
DfT: ما موافقیم که برای اینکه تغییر تأثیر مطلوب داشته باشد، مهم است که از طریق افزایش آگاهی و ارتباطات هدفمند برای تغییر رفتار حمایت شود.
نظر تثبیت شده ما! این کمپین یک کمپین ارتباطی برای حمایت از اجرای تغییرات، هم در زمان راه اندازی و هم بعد از آن، در زمان فصلی، برای حمایت از دوره های افزایش سفر فعال ایجاد می کند.
پاسخ به تغییرات قوانین راهداری:
“نزدیک به سه چهارم تصادفات دوچرخه سواری در تقاطع ها رخ می دهد و چهارده قانون آیین نامه راهداری برای جلوگیری از سبقت گرفتن، بریدن و برخورد رانندگان با عابران پیاده و دوچرخه سواران در حال عبور از تقاطع های جاده ای طراحی شده است.
“بسیاری از قوانین منجر به سردرگمی می شود، در حالی که اکثر کشورهای اروپایی یک قانون جهانی اولویت دارند که در آن هرکسی که در یک چهارراه بپیچد باید به هر کسی که مستقیماً جلو می رود اولویت بدهد.
“این تغییر ساده قوانین تقاطع ها را روشن می کند و گام مهمی در جهت گنجاندن سنتی است که می تواند تفاوت بزرگی در ایمنی دوچرخه سواران و عابران پیاده ایجاد کند. همچنین به طراحان بزرگراه اعتماد به نفس میدهد تا زیرساختهای دوچرخهسواری و پیادهروی بهتری را طراحی کنند، مانند مسیرهای دوچرخهسواری و مسیرهای دوچرخهسواری که از دهانه جادههای فرعی عبور میکنند و آنها را سادهتر، ایمنتر و کارآمدتر میکند. دانکن دولیمور، رئیس کمپین دوچرخه سواری در بریتانیا
“IAM RoadSmart نگران است که کد جاده جدید به جای کاهش تعارض جاده ها را افزایش دهد. اطلاع رسانی به هر کاربر جاده در بریتانیا در مورد قوانین جدید کار بسیار بزرگی خواهد بود، به خصوص زمانی که اکثر رانندگان فکر می کنند که شایسته هستند و نیازی به تجدید مهارت های خود ندارند.
هنگامی که برخی از دوچرخه سواران شروع به استفاده از حقوق جدید خود برای گرفتن ترافیک و ریسک کردن کنند، ارتباط صحیح بسیار مهم خواهد بود.
کاربران آسیب پذیر جاده سزاوار بالاترین محافظت در برابر وسایل نقلیه موتوری هستند، اما تغییر کتابی که هیچ کس نمی خواند بعید است تاثیر مورد انتظار را داشته باشد. ما معتقدیم که سرمایهگذاری در تسهیلات مجزا بهترین راه برای تشویق مردم به دیدن سفر فعال به عنوان یک جایگزین واقعی است. نیل گریگ، مدیر سیاسی، IAM RoadSmart.
«تغییرات آتی در آیین نامه راهداری یادآوری می کند که همه کاربران جاده موظف به مراقبت از یکدیگر به ویژه اقشار آسیب پذیر مانند عابران پیاده، دوچرخه سواران، سایر وسایل نقلیه دو چرخ و راکبان هستند.
تشویق سفرهای فعال تر و رونق در عرضه دوچرخه تا حدودی استفاده از جاده ها را تغییر داده است و مقررات بزرگراهی باید برای منعکس کننده این موضوع به روز شود.
از آنجایی که اکثر مردم پس از قبولی در آزمون خود، کد راه را نمی خوانند، همه رانندگان باید قبل از شروع پخش در ژانویه مطمئن شوند که قوانین جدید را خوانده و درک می کنند. ادموند کینگ، رئیس AA.
اکنون قیمت واقعی محله های کم تردد را بررسی کنید …
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk