[ad_1]
لوتوس قبل از اولین تحویل که سال آینده آغاز می شود، اشتها را برای خودروی اسپورت جدید Emira باز کرده است، با ویدیوی جدیدی که این خودرو را در تست های دینامیکی نشان می دهد.
این فیلم کوتاه رقیب آتی جگوار اف تایپ و پورشه کیمن را نشان میدهد که در مسیر تست لوتوس هتل در دستان گاوان کرشاو، مدیر ویژگیها و یکپارچگی محصول و گورو قدیمی شاسیبلند، تحت آزمایشهای سرعت بالا قرار گرفته است.
Kershaw ضمن نشان دادن توانایی خودرو در حرکت به سمت گلایدرهای تمیز، توضیح می دهد که چگونه موتور V6 سوپرشارژر 3.5 لیتری Emira واکنش عالی در سرعت پایین و عملکرد اوج را ارائه می دهد که با افزایش سرعت افزایش می یابد.
Kershaw هر چهار حالت رانندگی را توضیح می دهد. تور برای ایجاد “حداکثر ثبات و کنترل” طراحی شده است، در حالی که ورزش اجازه “لغزش بدن” را می دهد و واکنش گاز را بهبود می بخشد. حالت مسابقه ای ابزارهای دیجیتال را به تنظیمات عملکرد محورتر تغییر می دهد و اجازه می دهد تا زوایای لغزش بیشتری را از طریق کاهش کنترل پایداری بدون کاهش پاسخ ترمز ایمن ABS انجام دهد. در نهایت، Fully Off ناگفته نماند که تمام سیستم های پایداری را خاموش می کند تا خودرو را “100% تحت کنترل راننده” قرار دهد.
علاوه بر این، کرشاو طراحی داخلی خودرو را توصیف میکند که گفته میشود «واقعاً مدرن است» با موقعیت مکانی عالی تعویض دستی. در نهایت، ادعاهایی در مورد کنترل حرارتی خودرو و تولید نیروی رو به پایین مطرح می شود.
جدید Lotus Emira 2022: قیمت ها و مشخصات
Lotus Emira جدید تا بهار برای سفارش در دسترس نخواهد بود، اما این شرکت قیمت اولیه عرضه را اعلام کرده است. قیمت آن ۷۵۹۹۵ پوند در نسخه اول نسخه مجلل و مجهز به بهترین موتور 3.5 لیتری V6 خواهد بود.
امکاناتی مانند رینگهای ۲۰ اینچی آلیاژی سبک با سه گزینه رنگ، صندلیهای گرم کن با قابلیت تنظیم ۱۲ جهت، سنسورهای پارک عقب، تهویه مطبوع، کروز کنترل، استارت بدون کلید و حالتهای رانندگی قابل انتخاب استاندارد هستند. همچنین اتصال Android Auto و Apple CarPlay به همراه یک سیستم صوتی برتر وجود دارد.
خریداران نسخه اول همچنین سه بسته آپشن از جمله Driver’s Pack را دریافت می کنند که به مشتریان امکان انتخاب بین دو گزینه تعلیق و انتخاب لاستیک را می دهد. سیستم تعلیق نرم تر Tour با لاستیک های Goodyear Eagle F1 Supersport عرضه می شود، در حالی که گزینه تعلیق Sport با لاستیک های Michelin Pilot Sport Cup 2 عرضه می شود.
بسته طراحی استاندارد شیشههای خصوصی، روکشهای آلکانترا و رنگهای انتخابی کالیپر ترمز، بهعلاوه ملافههای برند لوتوس را اضافه میکند. پکیج Convenience سنسورهای پارک جلو، دوربین معکوس، آشکارسازهای باران و آینه های کم نور خودکار را اضافه می کند. گزینه ها شامل یک بسته مشکی 1200 پوندی با جزئیات مشکی زیاد و یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک 1800 پوندی است.
همچنین به مشتریان هفت راه حل رنگ داخلی رایگان با چرم ناپا یا آلکانترا مشکی (دومی با دوخت رنگ های مختلف) ارائه می شود. شش رنگ رنگ بیرونی موجود است و در سال 2022 اضافه خواهد شد.
بعداً در سال 2022 (احتمالاً در پاییز) نسخه ارزانتر چهار سیلندر وارد بازار خواهد شد. سپس، در سال 2023، مشخصات اولیه 59995 پوندی ارائه خواهد شد.
Lotus Emira 2022 جدید: موتورها و عملکرد
Emira First Edition دارای نسخه کمپرسور موتور 3.5 لیتری V6 تویوتا 2GR-FE است که 395 اسب بخار قدرت تولید می کند. و 420 نیوتن متر گشتاور. این گشتاور در نسخه اتوماتیک به 430 نیوتن متر افزایش یافته است.
لوتوس می گوید که این برای زمان 0-62 مایل در ساعت 4.3 ثانیه یا 4.2 ثانیه با مدل اتوماتیک کافی است. حداکثر سرعت 180 مایل در ساعت است، در حالی که نیرو در تمام نسخه ها از چرخ های عقب عبور می کند.
اواخر سال آینده، اولین نسخه دیگر از Emira با موتور چهار سیلندر توربوشارژ M139 بنزینی مرسدس-AMG عرضه خواهد شد. لوتوس هنوز عملکرد این خودرو را فاش نکرده است، اما می دانیم که می تواند تا 415 اسب بخار قدرت تولید کند. در هاچ بک داغ مرسدس-AMG A45 S.
با توجه به تشدید قوانین آلایندگی در بازارهای کلیدی این مدل، ممکن است مدل چهار سیلندر از V6 به عنوان قدرتمندترین پیشرانه Emira در طول چرخه عمر خودرو پیشی بگیرد. با این حال، موتور چهار سیلندر در هنگام ورود تنها با (احتمالاً از مرسدس) جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه در دسترس خواهد بود.
Lotus Emira 2022 جدید: طراحی، پلت فرم و شاسی
Emira اولین مدل کاملاً جدیدی است که تحت مالکیت جدید چینی لوتوس، جیلی، عرضه شده است. همچنین این اولین خودرویی است که از طرح برند Vision 80 که توسط مدیر عامل سابق فیل پوفام برای بازگرداندن برند قبل از هشتادمین سالگرد آن در سال 2028 توسعه یافته است، بیرون آمده است.
این خودروی اسپورت رویکرد مهندسی سنتی سبک وزن لوتوس را با فناوری پیشرفته ترکیب می کند. از معماری تازه خودروهای اسپورت این برند پشتیبانی میشود، که تکامل بیشتر ساختار شاسی آلومینیومی چسبدار است که اولین بار در مدل اصلی Elise ظاهر شد، اما با اندازههای مختلف، بنابراین وزن آن تنها 1405 کیلوگرم خواهد بود.
Emira از سیستم تعلیق دو اهرمی در هر چهار گوشه استفاده می کند، با دو گزینه تنظیم تعلیق، بسته به اینکه می خواهید ماشین شما رو به جاده باشد یا مسیر. فرمان هیدرولیک است، نه الکتریکی، که باید از پاکبانان خوشحال شود.
این طرح توسط راسل کار، طراح ارشد لوتوس نوشته شده است و ترکیبی از کپی های هایپرکار تمام الکتریکی Evija با اشاره مدل های قبلی است. Emira 4412 میلی متر طول و 1895 میلی متر عرض دارد – حدود 20 میلی متر طولانی تر و 10 میلی متر پهن تر از Evora. در جلو، چراغهای LED عمودی در دو طرف پوشش جلو قرار گرفتهاند که شامل خروجیهایی برای هدایت جریان هوا بر روی خودرو است.
قسمت عقب دارای عناصری از Evija – به ویژه پوسته های عمیق در سپر – به همراه یک اسپویلر یکپارچه است که به اولین Elise باز می گردد. به طور کلی، این خودرو دارای یک موضع پیچیده و تهاجمی است که رویکرد سنتی لوتوس را به “زیبایی شناسی عملکردی” ارائه می دهد.
Lotus Emira 2022 جدید: داخلی و تجهیزات
فضای داخلی Emira تغییر بزرگتری را برای لوتوس نشان میدهد و احتمالاً اینجاست که جاهطلبیهای جیلی برای این برند آشکار میشود.
داشبورد راننده محور دارای صفحه ابزار دیجیتال 12.3 اینچی و صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی برای سرگرمی اطلاعاتی است که شامل اندروید و اپل است. همچنین یک فرمان با کف صاف و استفاده گسترده از دوخت دوبل، از جمله در قسمت بالای جلو، وجود دارد. به نظر می رسد استفاده از تابلو برق معمولی جیلی در Emira بسیار کم است.
لوتوس میگوید بستهبندی کابین فضای بیشتری نسبت به مدلهای قبلی خود ارائه میدهد که بهتر میتواند مسافران کوتاهقد و بلندقد را در خود جای دهد. همچنین فضای ذخیرهسازی بسیار بهتری وجود دارد، با سطلهای درب که میتوانند بطریهای نیم لیتری را در خود جای دهند، یک جفت جا لیوانی با یک شیار ذخیرهسازی گوشی هوشمند در بین آن، یک تکیه دستی بین صندلیها و درگاههای شارژ USB و 12 ولت.
همچنین 208 لیتر فضای بار در پشت دو صندلی و 151 لیتر دیگر در صندوق عقب موتور وجود دارد. لوتوس می گوید که دومین محفظه از این محفظه بار می تواند یک کیف سازگار با کابین یا مجموعه ای از چوب گلف را در خود جای دهد.
مت ویندل، مدیر عامل لوتوس که اخیراً منصوب شده است، Emira را “کامل ترین خودروی جاده ای لوتوس تا کنون” نامید. این بنا بر روی تاسیسات تاسیس شده ساخته خواهد شد که به عنوان بخشی از سرمایه گذاری 100 میلیون پوندی تحت بازسازی گسترده قرار گرفته است. ویندل میگوید: «امیر یک ابرخودروی جوان با تمام هیجانهای موجود در بهترین خودروهای لوتوس است، اما در عین حال یک خودروی اسپورت روزمره با سطح راحتی و عملکرد بالایی است».
اکنون در مورد هایپرکار جدید و تمام الکتریکی لوتوس اویجا بیشتر بخوانید…
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk