[ad_1]
سوبارو اخیرا از اولین خودروی تمام الکتریکی خود با نام Solterra SUV رونمایی کرد. با این حال، اعلامیه اولیه این شرکت شامل مجموعه کاملی از تصاویر نبود، به این معنی که ما قادر به دیدن همه ویژگی های طراحی خودرو نبودیم.
سوبارو این مشکل را با راه حل جدیدی برطرف کرده است که به طور کامل سبک Solterra را آشکار می کند. مهمتر از همه، این ویدئو همچنین نسخه ای از خودرو را با مشخصات اروپایی ارائه می دهد که تأیید می کند که EV در خارج از بازار داخلی این برند در ژاپن عرضه خواهد شد.
Solterra از اواسط سال آینده برای سفارش در بریتانیا در دسترس خواهد بود. هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت ها وجود ندارد، اما زمانی که خودروی الکتریکی جدید سوبارو بالاخره وارد بریتانیا شود، رقابت جدیدی برای فورد موستانگ Mach-E و Skoda Enyaq iV ارائه خواهد کرد.
همانطور که از این تصاویر مشخص است، Solterra مکانیک خود (و بیشتر پانل های بدنه) را با تویوتا bZ4x SUV جدید به اشتراک می گذارد، زیرا بخشی از سرمایه گذاری مشترک برای خودروهای الکتریکی هر دو برند است. بنابراین Solterra از همان باتری 71.4 کیلووات ساعتی تغذیه می کند و با همان انتخاب از دو پیشرانه عرضه می شود.
مدل پایه دارای سیستم تک موتوره است که 201 اسب بخار قدرت تولید می کند. و حداکثر برد آن حدود 330 مایل است. بالاتر از آن گزینه ای با دو موتور و چهار چرخ متحرک با قدرت ترکیبی 215 مایل وجود خواهد داشت. با این حال، مصرف انرژی اضافی باتری به این معنی است که حداکثر برد این پرچمدار به حدود 285 مایل کاهش می یابد.
تویوتا و سوبارو قبلا گفته بودند که سرمایه گذاری مشترک آنها برای خودروهای الکتریکی از نقاط قوت هر دو برند استفاده خواهد کرد. به این ترتیب، دوقلوهای SUV تجربه تویوتا را با فناوری الکتریکی و تخصص سوبارو در چهار چرخ متحرک و آفرود ترکیب خواهند کرد. با این حال، در مقایسه با تویوتا bZ4X، سوبارو برای ایمنی و ثبات بیشتر در هنگام رانندگی با Solterra تلاش می کند.
بنابراین، Solterra دو موتوره همچنین با تنظیم درایو X-Mode AWD ارائه می شود که سوبارو می گوید برای جاده های ناهموار طراحی شده است. این سیستم حتی می تواند گشتاور را بین محورهای جلو و عقب توزیع کند تا حداکثر کشش را تضمین کند.
مدل دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد با چرخ های 18 اینچی عرضه می شود، در حالی که نسخه چهار چرخ متحرک را می توان با آلیاژهای 18 یا 20 اینچی مشخص کرد. سوبارو به غیر از سانروف اختیاری، جزئیات بیشتری در مورد مشخصات اروپایی EV تایید نکرده است.
با این حال، سوبارو اعلام کرد که شاسی بلند الکتریکی آن ظرفیت شارژ سریع 150 کیلووات DC مشابه تویوتا bZ4x را خواهد داشت، بنابراین 80 درصد شارژ مجدد باید حدود 30 دقیقه طول بکشد.
Solterra 4690 میلیمتر طول، 1860 میلیمتر عرض و 1650 میلیمتر ارتفاع دارد که تقریباً همان اندازه نسل فعلی Forester است. Solterra تکمیل شده همچنین برخی از نشانه های سبک جسورانه را از خودروی مفهومی EV که در اوایل سال 2021 معرفی شد، به کار گرفته است.
بهعنوان مثال، طاقهای بزرگ سیاه چرخها و چراغهای جلوی تیز راه خود را به Solterra نهایی رساندهاند، اگرچه قسمت جلویی زاویهدار کمی کاهش یافته است، احتمالاً به خاطر ایمنی عابران پیاده.
در داخل، Solterra شبیه تویوتا bZ4x است، با هر دو خودرو از ابزارهای دیجیتال یکسان، کنسول مرکزی مرتفع و سیستم اطلاعات سرگرمی بزرگ به سبک تسلا در مرکز داشبورد. از آنجایی که سوبارو هیچ تغییری در بدنه bZ4x در رنگ سفید ایجاد نکرده است (فقط سپرها و لامپ ها تغییر کرده اند)، صندوق عقب نیز باید مانند تویوتا bZ4x – 452 لیتر باشد.
این خودروی الکتریکی جدید همچنین به سوبارو در دستیابی به اهداف بلندمدت آلایندگی خود کمک خواهد کرد. تا سال 2030، این سازنده ژاپنی قصد دارد خودروهای کاملاً برقی و برقی حداقل 40 درصد از فروش جهانی خود را به خود اختصاص دهد.
سوبارو حرکت خود را به سمت الکتریکی شدن در سال 2019 آغاز کرد و نسخه های هیبریدی XV و Forester را عرضه کرد که آخرین آنها شامل درایو با نام تجاری e-Boxer PHEV است. تا سال 2050، سوبارو امیدوار است میانگین انتشار CO2 از خودروهای جدید خود را 90 درصد نسبت به سطح سال 2010 کاهش دهد.
این برند قصد داشت امسال یک خودروی الکتریکی را با استفاده از نسخه اقتباسی از پلتفرم جهانی خود به بازار عرضه کند، اما این پروژه اکنون رد شده است.
حالا کلیک کنید اینجا برای خواندن آخرین اخبار در مورد خودروی خواهر سوبارو سوبارو، تویوتا bZ4x …
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk