[ad_1]
Gordon Murray Automotive سرانجام تاریخی را برای راه اندازی ابرخودرو خود با قدرت 650 اسب بخار ، 2.36 میلیون پوند و 50 پوند تعیین کرد. این خودرو در اواخر این ماه در 78 مین جلسه اعضای Goodwood برای اولین بار در معرض دید عموم قرار می گیرد و پنج مسیر بدون محدودیت پیست برای این مناسبت طی می کند.
همراه با اولین حرکت پویا در جاده T.50 ، یک نمایشگر استاتیک 750 اسب بخار وجود خواهد داشت. فقط برای پیست های T.50 نیکی لائودا و برخی از بزرگترین اتومبیل های مسابقه ای گوردون موری ، با هدف تأکید بر اخلاق وزن “نور طراح”.
بازدیدکنندگان همچنین Duckhams Ford LM 1972 ، Brabham BT44B 1975 و Ford IGM 1967 را مشاهده خواهند کرد ، اولین پیشرفت در ماشین مسابقه موری. GMA حتی یکی از تلاش های قبلی گوردون برای اتومبیل های جاده ای ، موشک LCC 1992 را حذف می کند.
گوردون موری گفت: “هیچ جایی بهتر از جلسه اعضای گودوود برای نشان دادن و نمایش T.50 وجود ندارد. این ناامید کننده بود که ما نمی توانستیم سوپراسپرت خود را قبلاً نشان دهیم ، اما برای کسانی که قصد دارند از گودوود دیدن کنند ، قطعاً ارزش صبر کردن را دارد. من بی صبرانه منتظر آن هستم – عالی به نظر می رسد. “
تعداد تولید جاده T.50 به 100 نسخه محدود می شود که انتظار می رود اولین نسخه آن سال آینده وارد بازار شود. هنگامی که همه آنها ساخته و محاسبه شوند ، GMA تولید T.50 های نیکی لائودا را آغاز می کند ، که از این تعداد تنها 25 دستگاه وجود خواهد داشت.
Gordon Murray Automotive T.50: طراحی و مشخصات
مهندس مشهور خودرو موری ، T.50 را آنالوگ واقعی ابرخودرو و پادزهر مناسب برای ابرخودروهای سنگین مدرن توصیف می کند.
موری T.50 را به عنوان جشن پنجاهمین سال حضور خود در فرمول 1 و طراحی اتومبیل های مسافربری نوشت – و ماشین تمام شده دارای ساختار معمول خود در وزن کمان با ویژگی اضافی جنون آیرودینامیکی حفظ شده است. بنابراین ، T.50 شامل جلوه های زمینی و یک موتور V12 مخصوص طراحی شده از Cosworth است ، در حالی که تمام اجزای اصلی توسط شرکت های انگلیسی تأمین می شود.
موری توضیح می دهد که طراحی T.50 تمرینی برای پاکیزگی است و بر عدم وجود بال ، سوپاپ یا دریچه های بزرگ موجود در ابرخودروها و هایپرکارها تاکید می کند. به این ترتیب ، بینی پایین خودرو صاف و دست نخورده از یک شکاف یا کانارد بزرگ است و یادآور مک لارن F1 است.
او در حین سوار شدن به ما به ما گفت: “به نظر می رسد حتی بهتر از آن چیزی است که من امیدوار بودم.” “هیچ سطحی از این خودرو وجود ندارد که از آن راضی نباشم. به نظر می رسد واقعاً خنک و تغییر بزرگی نسبت به برداشت سوپراسپرت فعلی است. به نظر می رسد که در حال جنگ است تا ببینیم چه کسی می تواند رسوایی ترین خودرو را با تاب ، شیار و بال بسازد. این دستگاه مانند F1 بسیار تمیز است. “
آیرودینامیک با اثر زمین
در مقایسه با نوار ، طول T.50 4،352 میلی متر و عرض آن 1850 میلی متر است – که رد پای کمی بزرگتر از فولکس واگن گلف – و 1164 میلی متر ارتفاع را به آن می بخشد. نکته مهم این است که وزن زیر یک تن در 986 کیلوگرم با مایعات حفظ می شود. شاسی به کربن-آلومینیوم متصل شده است و بدنه از فیبر کربن ساخته شده است.
با این حال ، واضح ترین نسخه T.50 نسبت به مک لارن F1 در عقب است ، جایی که یک فن بزرگ پیدا شد. این یک ویژگی مهندسی است که پروفسور موری قبلاً از آن استفاده کرده است ، به ویژه ماشین معروف فن BT46B ، که تنها مسابقه ای است که در فصل F1 1978 انجام می دهد – و برنده می شود. موفقیت آن تضمین می کند که تکنولوژی بعداً از این ورزش ممنوع شد به
این فن بدون نیاز به بال یا شکاف بزرگ ، آئرودینامیک واقعی T.50 را با جلوه زمین فراهم می کند. این دستگاه در بسیاری از پیکربندی ها کار می کند و در حالت توقف 100٪ نیروی رو به پایین را افزایش می دهد و به T.50 اجازه می دهد تا 10 متر کوتاهتر از 150 کیلومتر در ساعت متوقف شود.
یک عارضه جانبی مثبت کوچک فن این است که 15 کیلوگرم رانش اضافی ایجاد می کند. موری به Auto Express گفت که در هنگام توسعه مک لارن F1 یک تنظیم دو فن در نظر گرفته شده بود ، اما محدودیت های زمانی آن را رد کرد.
موتور و عملکرد
درایو T.50 اشاره دیگری به ابرخودروهای آنالوگ گذشته است. پروفسور موری به کاسورث مأموریت داد تا به توسعه موتور 3.9 لیتری V12 تنفس طبیعی کمک کند که می تواند تا 12100 دور در دقیقه کار کند – که این را به بالاترین خودروی V12 گردان در تاریخ تبدیل می کند. V12 به طور استاندارد 654 اسب بخار قدرت تولید می کند. و حداکثر 690 اسب بخار با القای قوچ تا حداکثر قدرت به 11،500 دور در دقیقه برسد.
موتور متوسط نصب شده به طور کامل در محفظه موتور نمایش داده می شود ، اما توسط روکش پوشانده نشده است. “این موتور بسیار کشنده ای است که کاسورث ساخته است. از نظر وزن ، طرح ، حداکثر سرعت و چگالی قدرت تا کنون بسیار جلوتر از هر چیزی است که تاکنون تولید شده است. موری به ما گفت ، به طور خاص ، پاسخگویی سال نوری در پیش است.
اطلاعات کارآیی هنوز فاش نشده است. به گفته موری ، آنها نقطه T.50 نیستند. واقعیت تعقیب سرعتهای بالا تنها باعث افزایش وزن می شود ، به ویژه از طریق موتورهای قدرتمند که تقاضا برای وسایل کمکی بزرگتر و سنگین را افزایش می دهند. ما از رویکرد بسیار متفاوتی استفاده می کنیم. “
پیشرانه به چرخ های عقب ارسال می شود و T.50 دارای گیربکس دستی شش سرعته سفارشی است که توسط متخصص Xtrac توسعه یافته است. چندین حالت درایو نیز تأیید شده است ، از جمله تنظیم ساده که “صف طولانی مجازی” ایجاد می کند ، حالت فشار قوی برای استفاده بیشتر از اثر زمینی فن ، و تنظیم V-Max برای حداکثر سرعت با استفاده از القای قوچ برای افزایش قدرت تا 690 اسب بخار از طرف دیگر ، حالت GT موتور را محدود می کند و استفاده از T.50 را آسان تر می کند.
ویژگی که بیشتر یادآور مک لارن F1 است در داخل آن قرار گرفته است ، با چیدمانی سه نفره که راننده را به صورت مرکزی و مقابل دو سرنشین قرار می دهد. پشت فرمان یک شمارنده دور قرار دارد که توسط دو صفحه بزرگ احاطه شده است و موری وعده یک محیط راننده محور با کنترل های ساده و لمسی را می دهد. امکانات رفاهی موجود شامل استریو با 10 بلندگو ، قابلیت اتصال به تلفن هوشمند و یک جفت صفحه نمایش به جای آینه بال است.
و اکنون نسخه سخت تری فقط برای آهنگ هایی با نام T.50s Niki Lauda وجود دارد. این خودرو حتی سبکتر از سوپراسپرت معمولی است و 725 اسب بخار قدرت دارد. و به لطف افزودن بالها و فلپهای چشمگیری که موری می خواست در ماشین جاده از آنها اجتناب کند ، نیروی کمتری تولید می کرد.
برنامه های تولید
T.50 در کارخانه ای در دانسفولد ، ساری ساخته می شود ، اما پس از اتمام چرخه تولید ، گروه گوردون موری به یک پردیس جدید 50 میلیون پوندی در جاده ویندشام منتقل می شود ، حرکتی که 100 جدید نیز ایجاد می کند. شغل ها.
پردیس ویندشام شامل سه ساختمان جدید خواهد بود. در مرحله اول ساخت یک مرکز تولید خودرو ، بخش فروش مشتری و مجموعه قدیمی گروه گوردون موری ایجاد می شود. ساختمانهای دیگری که تا سال 2024 تکمیل می شوند شامل یک مرکز تحقیق و توسعه ، به علاوه مراکز فروش و بازاریابی برای محصولات GMA که از T.50 پیروی می کنند ، می شود.
نقشه راه برای تنظیم دقیق محصولات نیز در محل ساخته می شود. این شامل یک قسمت خشن از سنگ فرش بلژیک می شود – بخشی از سنگ فرش های سنگی که برای آزمایش کیفیت کارکرد خودرو و دوام اجزای سیستم تعلیق تا حد مجاز استفاده می شود.
پرسش و پاسخ گوردون موری
گوردون موری قبل از رونمایی اتومبیل خود را شخصاً به رسانه ها ارائه کرد. معاون ویراستار ما جان مک ایلروی با طراح افسانه ای تماس گرفت – و T.50.
س Whyال چرا این نوع خودرو را می سازید – جانشین غیرمستقیم شاید مشهورترین ساخته شما ، مک لارن F1
پاسخ: “خوب ، اگر به عقب نگاه کنید ، من صادقانه فکر نمی کنم کسی بعد از F1 F1 انجام دهد – چنین تمرکز مطلق بر لذت رانندگی و وزن سبک است. و یک ماشین بدون گل – بدون حداکثر سرعت ، 0-62 مایل در ساعت یا گشت و گذار در نوربرگرینگ.
“اتومبیل های زیادی هستند که بسیار بیشتر از F1 -turbo ، هیبریدی هستند – اما هیچکدام از آنها احساس سوزن سوزن شدن در ستون فقرات را به من نمی دهند ، که به من F1 می دهد. برخی هنوز می گویند شما نمی توانید با F1 رانندگی کنید. اما می توانم به شما بگویم که این بازی را دوباره تغییر می دهد. “
س: این ماشین اولیه برای Gordon Murray Automotive است. ارزش های اصلی برند شما چیست؟
پاسخ: “سه هدف ما این است که سبک ترین خودرو ، بهترین رانندگی و بهترین مهندسی در هر قسمتی از خودرو باشیم.”
س: و شما قطعاً به بیش از 100 خودرو در سال پایبند نخواهید بود؟
پاسخ: “هرگز بیش از صد نفر. توسط همه. ما به طور خاص به دنبال ظرفیت بالاتر از این رقم نبودیم.
س :ال: شما احتمالاً به ما نخواهید گفت که چه نوع خودرویی بعد می آید …
A: “خوب ، ما یک برنامه هشت ساله داریم ، اما من می خواهم ابتدا T.50 را از خانه خارج کنم. ما تحویل خودروها به مشتریان را از اوایل سال 2022 آغاز خواهیم کرد. “
س: آیا می توانید در برابر وسوسه ساخت SUV مقاومت کنید؟
اوه آره “
کاتالوگ اتومبیل جاده گوردون موری
مک لارن F1
هایپرکار بدون پول معیارها را در سال 1993 بازنویسی کرد. تنها 64 خودروی جاده ای ساخته شد. ارزش امروز بیش از 15 میلیون پوند است.
موشک LCC
بروشور آن روز شبیه یک مسابقه دهنده دهه پنجاه بود ، اما با سرعت عالی ، با موتور دوچرخه یاماها که تنها 380 کیلوگرم وزن دارد.
مرسدس SLR مک لارن
سوپر کمپرسور V8 با سوپر کمپرسور ادای احترام به 300 SLR Merc بود. این در کارخانه مک لارن در ساری ساخته می شود.
سواری ورزشی یاماها
کوپه منحنی بینندگان را در نمایشگاه توکیو در سال 2015 متحیر کرد ، اما نسخه تولیدی هرگز فراتر از برنامه ریزی پیش نرفت.
دلیل
پیش از این ، خودروهای شهری T.25 و T.27 نتوانستند به خریداران برسند ، اما خودروهای چهارچرخ تک نفره هر روز بیشتر به نظر می رسد.
جلد
وسیله نقلیه تخت طراحی شده است تا به مناطق در حال توسعه منتقل شود و سپس با کمک نیروی محلی در آنجا مونتاژ شود.
بهترین سوپراسپرت های موجود در حال حاضر کدامند؟ برای مشاهده 10 مورد برتر ما اینجا را کلیک کنید …
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk