[ad_1]
Stellantis ، مشاغل ایجاد شده پس از ادغام PSA و FCA ، استراتژی برق خود را برای دهه آینده ترسیم کرده است. تا سال 2030 ، Stellantis قصد دارد 70 درصد از فروش اروپا خود را از خودروهای کم آلاینده انجام دهد که شامل خودروهای هیبریدی و کاملا برقی است.
این گروه از هم اکنون تا سال 2025 30 میلیارد یورو (حدود 21.7 میلیارد پوند) در این پروژه سرمایه گذاری خواهد کرد ، با طیف وسیعی از مدل های الکتریکی که در بازه 14 مارک از خودروهای شهری گرفته تا وانت ها برنامه ریزی شده است.
برخی از مارک های Stellantis بیش از دیگران به این استراتژی الکتریکی توجه خواهند کرد. به عنوان مثال ، اوپل تا سال 2028 به یک برند الکتریکی تبدیل می شود – و این شرکت اعلام کرده است که نسخه تولیدی Manta GSe ElektroMOD را تا سال 2025 راه اندازی خواهد کرد.
EV های آینده Stellantis مبتنی بر چهار سیستم عامل الکتریکی جدید و تخصصی به نام STLA Small ، Medium ، Large و Frame خواهد بود که قدرتمندترین آنها بیش از 350 کیلووات (حدود 440 اسب بخار) قدرت و حداکثر برد تا 500 مایل خواهد داشت.
همچنین هر پلتفرم حجم تولید مورد انتظار تا دو میلیون واحد در سال را دارد که همگی برای پاسخگویی به نیازهای هر بخش طراحی شده اند. بنابراین ، پلت فرم STLA Small پایه هاچ بک های آینده و کراس اوورهای پژو و سیتروئن خواهد بود ، در حالی که STLA Large با بزرگترین SUV های مارک هایی مانند جیپ و دوج مطابقت خواهد داشت.
STLA Frame در ابتدا برای وسایل نقلیه تجاری و وانت های بزرگتر اختصاص داده می شود. برخلاف سکوهای کوچکتر ، این یک طراحی بدنه سنتی است تا یک مونوکوک ، زیرا این طراحی بیشتر برای کارهای سخت ، آفرود و یدک کش مناسب است.
اندازه باتری از 37 کیلو وات ساعت در کوچکترین پلت فرم تا بیش از 200 کیلووات ساعت در بزرگترین پایه های STLA Frame خواهد بود. سیستم عامل ها با سیستم های الکتریکی 400 ولت یا 800 ولت کار خواهند کرد و این شرکت هدف شارژ سریع 20 مایل در دقیقه را دارد. در سال 2026 ، Stellantis همچنین فناوری باتری حالت جامد را معرفی می کند.
از نظر پیشرانه ، خریداران در چهار پلت فرم جدید گزینه های جلو ، عقب و چهار چرخ محرک را انتخاب می کنند – و Stellantis می گوید سریعترین اتومبیل های الکتریکی آن در حدود دو ثانیه از 0 تا 62 مایل در ساعت خواهد بود. سیستم ترکیبی 4xe داخلی این گروه نیز ثابت باقی خواهد ماند و اولین وانت های سلول هیدروژنی شرکت در اواخر امسال به آن ملحق می شوند.
برای پایین نگه داشتن هزینه ها ، Stellantis قصد دارد تا حد امکان اجزای مشترک بین چهار سیستم عامل را با عناصری مانند اینورتر نیرو که در همه اتومبیل ها استفاده می شود ، تقسیم کند. این گروه تمام سیستم عامل های جدید خود را به گونه ای طراحی کرده است که گواهی بر آینده است و امکان بروزرسانی هایی را فراهم می کند که به سادگی در صورت لزوم برطرف می شوند.
در نهایت ، STLA Frame با برخی از الحاقات الحاقی با نام رمز Range Electric Paradigm Breaker (REPB) ارائه می شود. هیچ مشخصات فنی اعلام نشده است ، اما Stellantis قول می دهد که راحتی EV را بدون هیچ یک از محدوده های اضطراب فراهم کند.
استلانتیس همچنین وقتی اتومبیل های برقی آینده خود به پایان عمر خود می رسند ، بیشتر به دنبال آن است. این گروه قصد دارد بسته های باتری آینده خود را تعمیر ، بازیافت ، بازیافت یا پیکربندی مجدد کند تا بیشترین بهره را از واحدها ببرد. عامل دوم استراتژی مسائل زیست محیطی است.
برای حمایت از دامنه رو به رشد خود از وسایل نقلیه الکتریکی ، Stellantis همچنین در زیرساخت های شارژ ، افزایش تعداد شارژرهای سریع در سراسر اروپا و اختراع راه حل های جدید متناسب با مشتری سرمایه گذاری خواهد کرد. به عنوان مثال ، جیپ قبلاً استقرار ایستگاه های شارژ خورشیدی ابتکاری خود را در مسیرهای آفرود در سراسر ایالات متحده آغاز کرده است.
مدیر عامل گروه ، کارلوس تاوارس ، گفت: “سفر برق ما شاید مهمترین آجری باشد که باید بکشیم زیرا شروع به کشف آینده Stellantis فقط شش ماه پس از تولد آن می کنیم ، و اکنون کل شرکت شکل گرفته است. عملکرد برای فراتر از انتظارات هر مشتری و تسریع در نقش ما در تعریف مجدد راه حرکت جهان.
“ما دارای مقیاس ، مهارت ، روحیه و پایداری برای دستیابی به دو رقمی حاشیه درآمد عملیاتی تنظیم شده ، صنعت را با کارایی مرجع هدایت می کنیم و وسایل نقلیه الکتریکی را تحریک می کنیم.”
اکنون همه آخرین اخبار را بخوانید فناوری پیل سوختی هیدروژنی در حال ظهور Stellantis…
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk