[ad_1]
Stellantis اعلام کرده است که در حال توسعه فناوریهای مرتبط برای خودروهای نسل بعدی خود است که از طریق نرمافزار و ستونهای فناوری جدید به نام STLA Brain، STLA SmartCockpit و STLA AutoDrive درآمد قابل توجهی برای گروه ایجاد میکند.
Stellantis قصد دارد از هم اکنون تا سال 2025 بیش از 30 میلیارد یورو (25 میلیارد پوند) در نرم افزار و فناوری الکتریکی خود سرمایه گذاری کند. به عنوان بخشی از این فرآیند، این شرکت می گوید که بیشتر به عنوان یک شرکت فناوری و کمتر به عنوان یک تولید کننده خودرو سنتی شروع به فعالیت خواهد کرد. .
مدل جدید کسب و کار مبتنی بر نرم افزار Stellantis بر اساس سه پلتفرم فناوری جدید به نام های STLA Brain، STLA SmartCockpit و STLA AutoDrive خواهد بود. اولی یک سیستم جدید کنترل خودرو است که سریعتر از سیستم مورد استفاده در خودروهای فعلی این شرکت است و به لطف پشتیبانی از به روز رسانی های هوایی، برای آینده قابل اعتماد است.
STLA SmartCockpit رابط این شرکت برای وسایل نقلیه نسل بعدی آن است. این سیستم که با همکاری غول فناوری تایوانی فاکسکان توسعه یافته است، دارای ویژگی های ناوبری و کنترل صوتی و همچنین فروشگاهی برای برنامه ها و خدمات پرداخت خواهد بود.
STLA AutoDrive فناوری رانندگی خودکار جدید Stellantis است که با کمک BMW طراحی شده است. در نهایت، استقلال را تا سطح 3 حفظ می کند، که به راننده اجازه می دهد تا کنترل فرمان، گاز و ترمزها را به ECU خودرو واگذار کند، مشروط بر اینکه سیستم را کنترل کرده و در صورت نیاز آماده به دست آوردن مجدد کنترل باشند.
با این حال، سطح 3 استقلال از راه اندازی در دسترس نخواهد بود. وسایل نقلیه جدید Stellantis تمام سخت افزار مورد نیاز برای اجرای این فناوری را خواهند داشت و پس از اجرای قانون، قفل سیستم با به روز رسانی نرم افزار از طریق هوا باز می شود.
مدیر عامل Stellantis، کارلوس تاوارس، گفت: «استراتژیهای الکتریکی و نرمافزاری ما از تغییر به سمت تبدیل شدن به یک شرکت فناوری جابجایی پایدار برای رهبری بسته، با استفاده از رشد کسبوکار مرتبط با ویژگیها و خدمات هوایی و ارائه بهترین تجربه برای مشتریانمان پشتیبانی میکند.
با سه پلتفرم کاملاً جدید فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی که در سال 2024 در چهار پلتفرم خودروی STLA مستقر می شوند، ما از سرعت و انعطاف پذیری مرتبط با جداسازی چرخه های سخت افزاری و نرم افزاری استفاده خواهیم کرد.
این مدل تجاری جدید مستلزم آن است که Stellantis وسایل نقلیه متصل بیشتری را بفروشد که از فرصت های درآمدی پشتیبانی می کنند. این میتواند هر چیزی باشد، از یک سرویس اشتراک ماهانه که بهروزرسانیهای ترافیکی زنده را ارائه میکند تا ویژگیهای درخواستی اضافی که برخی از ویژگیهای اطلاعات سرگرمی یا کمک راننده را در پشت دیوار پولی قفل میکند، در صورت نیاز کاربران با پرداخت هزینه، در دسترس هستند.
در حال حاضر، Stellantis می گوید که 12 میلیون وسیله نقلیه وجود دارد که می توانند بازخرید شوند. با این حال، این شرکت قصد دارد این رقم را تا سال 2026 به 26 میلیون دستگاه و تا سال 2030 به 34 میلیون وسیله نقلیه افزایش دهد. تا پایان دهه، این شرکت میگوید که طرح درآمدزایی آن حدود 20 میلیارد یورو (تقریباً 17 میلیارد پوند) خواهد بود. درآمد سالیانه.
Stellantis مشارکت خود را با فاکسکان به عنوان بخشی از قراردادی تقویت کرده است که بر اساس آن این دو شرکت با هم برای تولید نیمه هادی ها همکاری خواهند کرد. Stellantis 80 درصد از نیازهای خود را به میکروکنترلرهای فاکسکان تامین خواهد کرد که این شرکت امیدوار است برخی از مشکلات موجود در زنجیره تامین را که در سال گذشته به وجود آمده کاهش دهد.
این شرکت تازه تاسیس همچنین در حال کار بر روی مدیریت کارآمدتر 14 برند خود است. بین اکنون تا سال 2030، Stellantis میگوید که پیشرفتهای زیادی در برندهای خود ایجاد خواهد کرد (مثلاً با ادغام پلتفرمها و درایوهای خود) و 1.1 میلیارد یورو (حدود 930 میلیون پوند) در این فرآیند صرفهجویی خواهد کرد.
اکنون اینجا را کلیک کنید تا همه اخبار مربوط به دستگاه برقی جدید استلانتیس به ارزش 21.7 میلیارد پوند را بخوانید …
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk