[ad_1]
تویوتا نام شاسی بلند کوچک آینده خود را که در ماه نوامبر عرضه می شود تأیید کرد. این خودرو Aygo X نامیده می شود (به گفته تویوتا “متقاطع”) و در زیر یاریس در ترکیب این شرکت به عنوان جایگزینی بالاتر از فولکس واگن آپ قرار خواهد گرفت! و خودروهای شهری هیوندای i10.
این خودرو جایگزین هاچ بک Aygo بعنوان ارزان ترین مدل در محدوده تویوتا می شود ، با حرکتی که نشان دهنده تقاضای سیری ناپذیر کراس اوور در بازار است. این نیز چیز عجیبی خواهد بود ، زیرا به استثنای دایاتسو و سوزوکی ، تعداد کمی از تولیدکنندگان دیگر جرات کرده اند SUV اروپایی را برای بخش A عرضه کنند.
Aygo X بر اساس همان پلت فرم GA-B ساخته خواهد شد که هاچ بک جدید Yaris و SUV Yaris Cross هستند. با توجه به بازاری که در آن قرار دارد ، ما انتظار داریم که خودروی جدید بر قیمت مقرون به صرفه تمرکز کند ، بنابراین تقریباً مطمئناً به یک موتور بنزینی معمولی سه سیلندر مجهز خواهد شد.
اجتناب از رانندگی هیبریدی سطح ابتدایی باید قیمت خودرو را تقریباً در رده مشابه هاچ بک موجود Aygo نگه دارد و از حدود 13،500 پوند شروع می شود. با این حال ، ممکن است نسخه ای از سیستم ترکیبی تویوتا در نسخه های گران قیمت Aygo X نیز موجود باشد.
تصویر تیزر تویوتا هیچ چیز در مورد سبک خودرو نشان نمی دهد ، اما عکاسان جاسوسی ما برنامه توسعه SUV را از نزدیک دنبال می کنند و نمونه های اولیه را هنگام ظاهر می کنند.
ماشین مفهومی Aygo X Prologue
تویوتا نیز به تازگی از نمونه اولیه Aygo X رونمایی کرده است. این مفهومی است که برای معرفی “چشم انداز جدید برای بخش A” طراحی شده است و اگرچه این شرکت هرگز به طور رسمی تأیید نکرده است که این مفهوم تجسم Aygo X تولید کننده ، جاسوس ما است. عکس ها نشان می دهد که پیش نویس Aygo X نزدیک به چیزی است که به زودی در جاده خواهیم دید.
مقدمه Aygo X کمی بلندتر و بلندتر از Aygo فعلی است ، به ترتیب 3700 میلی متر و 1500 میلی متر. فاصله بین دو محور آن نیز با 90 میلی متر مفید تا 2340 میلی متر کشیده شده است که به طور بالقوه فضای بیشتری را در کابین آزاد می کند.
ظاهر کلی بدتر و کمی تهاجمی تر از Aygo فعلی است – بازتاب نظر تیم طراحی تویوتا مبنی بر اینکه روند در بازار خودروهای شهری این است که طرح ها بیش از حد “زیبا” باشند.
یان کارتابیانو ، رئیس تاسیسات طراحی ED2 در فرانسه ، جایی که این مفهوم توسعه یافته است ، می گوید: “ما از کلمه” ادویه “در طول توسعه استفاده کردیم. گنجاندن این نگرش در خودروهای بخش A واقعاً عالی است. با دیدن این ماشین لبخند می زنید ؛ می توانی لبخند بزنی “
با این حال ، عکس های جاسوسی ما نشان می دهد که برخی از علائم طراحی کانسپت برای مدل تولید نرم می شود. قوس های چرخ های سوخته انبوه ، و چرخ های بزرگ آلیاژی 19 اینچی (که 4 اینچ بزرگتر از ماشین فعلی هستند) کوچک می شوند.
در عین حال ، رنگ متضاد پیرامون پایه درهای عقب در حال پیشرفت است ، که فرایندهای تولید و نقاطی را که درهای فلزی توسط سپرهای پلاستیکی احاطه شده اند ، نشان می دهد. ریل های سقف ، که در قسمت بالای چراغ های عقب چیده شده اند ، به تأکید بر ارتفاع خودرو کمک می کنند ، در حالی که یک اشاره فوق العاده فوق العاده به SUV اضافه می کنند.
بر اساس عکس های جاسوسی ما ، برخی قطعات و تابلوهای قدیمی Aygo برای Aygo X به پایان می رسد. سپر عقب و چراغ های عقب قایق جاسوسی ما مشابه خودروهای فعلی است که باید به کاهش هزینه های توسعه کمک کند و به تویوتا اجازه دهد بیشترین سود را ببرد.
علیرغم وابستگی مشهور به محفظه قطعات خارجی Aygo ، حرکت خودروی جدید به جدیدترین سکوی GA-B تویوتا می تواند فضای داخلی کاملاً جدیدی را به ارمغان بیاورد. انتظار داشته باشید که سوئیچ یاریس با ظاهری جدید در کابین ظاهر شود ، زیرا شمع مرکزی معمولی ماشین قدیمی با یک کنسول مرکزی تمیزتر با سیستم شناور با صفحه لمسی عوض می شود.
بزرگترین تفاوتی که صاحبان Aygo فعلی ممکن است متوجه آن شوند ممکن است “نقطه H” مقدمه X یا ارتفاع باسن مسافران در صندلی ها باشد. این خودرو نسبت به خودروی فعلی بلندتر است – در واقع تقریباً معادل موقعیت SUV کوچک جدید تویوتا یاریس کراس است.
Cartabiano می گوید این مزایای زیادی را به همراه دارد. وی به ما گفت: “نقطه بالای ران ، سوار شدن و پیاده شدن را آسان تر می کند.” “این دید را بهبود می بخشد ، بنابراین برای پارک در مناطق شهری و رانندگی در جاده های روستایی عالی است. همچنین بهتر است اقلام را در دریچه عقب بارگذاری کنید ، زیرا بلند کردن زمین باعث می شود تا طول بازو طبیعی تر شود. ”
Aygo بعدی در کالین ، جمهوری چک ساخته می شود ، که همان کارخانه ای است که مدل قبلی را به همراه خودروهای خواهرش ، پژو 108 و سیتروئن C1 تولید کرده است.
خودروهای فرانسوی در حال تولید نیستند و تویوتا کنترل کامل کارخانه را در دست گرفته و بیش از 130 میلیون پوند برای آماده سازی آن برای پلت فرم جدید GA-B سرمایه گذاری کرده است. با این حال ، این کار به احتمال زیاد چندین ماه به طول می انجامد ، بنابراین نباید انتظار داشته باشیم Aygo X در نیمه اول سال 2022 در اولین راه در جاده های انگلستان باشد.
حالا کلیک کنید اینجا برای خواندن بررسی دیگر SUV جدید تویوتا – Yaris Cross …
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk