تایید شد: شاسی بلند Maserati Grecale تا سال 2022 به تعویق افتاد

[ad_1]

مازراتی تایید کرده است که عرضه مدل جدید بعدی خود – شاسی بلند Maserati Grecale – به دلیل اختلالات مداوم زنجیره تامین ناشی از کمبود جهانی نیمه هادی ها به بهار 2022 به تعویق افتاده است.

این خودرو که برادر کوچکتر لوانته و رقیب خودروهایی مانند BMW X3 و پورشه ماکان است که به تازگی به روز شده است، قرار بود در اواسط نوامبر عرضه شود.

در بیانیه ای از این برند با تایید این تاخیر آمده است: “به دلیل کمبود نیمه هادی ها، مقدار خروجی به ما اجازه نمی دهد به خوبی تقاضای جهانی مورد انتظار را برآورده کنیم.”

مازراتی قبلاً ماشین را آزار می داد و قبل از کشف مورد انتظار بارها توسط دوربین های جاسوسی ضبط شد.

طرح Maserati Grecale

Grecale زبان طراحی کاملاً جدید مازراتی SUV را معرفی نخواهد کرد و برخی از شخصیت‌های طراحی لوانته و سوپراسپرت جدید MC20 را در یک SUV سایز متوسط ​​شکل می‌دهد.

قسمت عقب SUV شبیه یک نسخه از بین رفته لوانته است که در عقب، پیکربندی چراغ عقب، دیفیوزر و سیستم اگزوز چهار خروجی مشابه دارد. مشخصات کلی خودروی جدید بسیار شبیه به برادر بزرگترش است، علیرغم کاهش اندازه به طول تقریبی 4.7 متر. خط پنجره و صفحه براق عقب به این معنی است که این خودرو یک شاسی بلند متوسط ​​خواهد بود که از مرز بین ظاهر سنتی دو جعبه ای و مدل های کوپه-SUV مانند BMW X4 و مرسدس GLC کوپه عبور می کند.

تصاویر تیزر قبلی همچنین نشان می‌دهند که این شاسی‌بلند از علامت تجاری مازراتی بال‌های تهویه‌دار استفاده می‌کند، در حالی که Grecale دارای پیکربندی عمودی چراغ‌های جلو، به جای عناصر افقی Levante، برای کمی تمایز است.

انتظار می رود Grecale بر اساس همان پایه های Alfa Romeo Stelvio باشد – پلت فرم Giorgio که توسط FCA توسعه یافته است، که احتمالاً در آینده نزدیک توسط Stellantis متوقف خواهد شد.

واحدهای قدرت و عملکرد

احتمالاً از همان موتور 3.0 لیتری V6 توئین توربوی سوپراسپرت جدید مازراتی MC20 استفاده خواهد شد. اطلاعات عملکرد SUV هنوز تایید نشده است. موتور نتتونوی مازراتی توانایی تولید 622 اسب بخار قدرت را دارد. و 730 نیوتن متر گشتاور، اما برای استفاده در Grecale ناراحت خواهد شد.

مازراتی همچنین Grecale را با یک درایو الکتریکی خالص بر روی یک پلت فرم سازگار عرضه خواهد کرد. ارقام قدرت و گشتاور برای مدل الکتریکی هنوز تایید نشده است، اما مازراتی پیشنهاد کرده است که معماری شامل یک باتری 800 ولتی (مانند پورشه تایکان) خواهد بود و از شارژ سریع تا 300 کیلو وات پشتیبانی می کند.

از سال 2022، تمام مدل های صرفاً الکتریکی این شرکت پسوند “Folgore” را دارند که از ایتالیایی به انگلیسی به عنوان “فلش” ترجمه می شود.

مازراتی برای پر کردن شکاف بین دو حالت افراطی، مجموعه ای از پیشرانه های هیبریدی را نیز ارائه خواهد کرد. باز هم، مشخصات تایید نشده است، اما یکی از گزینه های موجود برای مازراتی، موتور 2.0 لیتری بنزینی هیبریدی متوسط ​​با 325 اسب بخار است. از گیبلی

مازراتی چندین هدف برای گرکاله در نظر گرفته است. این شرکت ادعا می کند که بالاترین سرعت را در بین هر SUV در کلاس خود خواهد داشت، در حالی که سریع ترین شتاب، بهترین هندلینگ و جادارترین است. مازراتی به طور جاه طلبانه قصد دارد از نظر فنی نیز با آلمانی ها روبرو شود و ادعا می کند که Grecale بهترین سیستم صوتی را در کلاس خود ارائه می دهد.

Grecale در کارخانه Maserati Cassino در ایتالیا تولید خواهد شد و این شرکت قصد دارد سرمایه گذاری 800 میلیون یورویی (حدود 690 میلیون پوند) را برای راه اندازی تاسیسات تولید این خودرو انجام دهد.

ببینید وقتی آزاد شدیم چه اتفاقی افتاد BMW X3 در مقابل مرسدس GLC

[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.