[ad_1]
تسلا اعلام کرده است که Cybertruck امسال طبق برنامه اولیه تولید نخواهد کرد. این وانت الکتریکی تا سال 2022 به فروش نمی رسد و تنظیم کننده آنلاین این شرکت تأخیر را تأیید می کند.
در جریان کنفرانسی درباره نتایج مالی سه ماهه دوم سال 2021 ، سخنگوی تسلا گفت: “ما در حال پیشرفت در صنعت Cybertruck هستیم ، که در حال حاضر برای تولید در آستین پس از مدل Y برنامه ریزی شده است.” با این حال ، روسای شرکت تاریخ دقیقی برای شروع تولید Cybertruck تعیین نکردند.
مدت کوتاهی پس از این رویداد ، مارک پیکربندی آنلاین خود Cybertruck را به روز کرد تا تأیید کند که این خودرو در سال 2022 وارد مرحله تولید می شود. این پیکاپ هنوز با پیش پرداخت قابل بازپرداخت 100 دلار (حدود 72 پوند) برای پیش سفارش در دسترس است.
بعید است این تاخیر بر مشتریان اروپایی تأثیر بگذارد ، زیرا در مورد اینکه Cybertruck بتواند از اقیانوس اطلس عبور کند مشکوک است. این امر تا حدودی به دلیل اشتیاق بازار برای وانت های 6 متری و تا حدی به دلیل مقررات سختگیرانه تأییدیه نوع اتحادیه اروپا است و سایبرتراک و مشخصات زاویه دار احتمالاً مشکلاتی را در تصویب ارزیابی ضربه عابر پیاده ایجاد می کند.
ایلان ماسک ، رئیس تسلا در یک جلسه پرسش و پاسخ در کنفرانس سالانه روز باتری شرکت ، گفت که در حالی که سفارشات برای Cybertruck بیش از نیم میلیون “غول پیکر” بود ، این خودرو ممکن است در خارج از ایالات ایالات متحده از طریق تنظیم کننده ها عبور نکند. با این حال ، او هنوز ظرفیت تولید “حداقل 250،000 تا 300،000 در سال – شاید بیشتر” را پیش بینی می کند.
ماسک می گوید: “ما سایبرتراک را مطابق با مشخصات آمریکایی طراحی می کنیم ،” زیرا اگر بخواهید خودرویی طراحی کنید که دارای تمام نیازهای جهانی باشد ، عموماً نمی توانید سایبرتراک را بسازید. محال است. “
به نظر می رسد سایبرتراک سایز بزرگ فقط یک مدل ایالات متحده باشد ، که ممکن است مانعی برای دوام تجاری آن نباشد ، زیرا آمریکا بزرگترین بازار جهان برای وانت های بزرگ است. با این حال ، ماسک اشاره کرد که تسلا همچنین در حال بررسی ساخت نسخه کوچکتر سایبرتراک برای کشورهایی با جاده های کوچکتر است.
ماسک گفت: “ما احتمالاً نسخه بین المللی سایبرتراک را تهیه می کنیم ، که کمی کوچکتر خواهد بود ، چیزی شبیه یک بسته تنگ از ولورین.” با این حال ، او جزئیات بیشتری در مورد منظور وی از “گرگینه” ارائه نداد ، که اشاره ای به یکی از روبات های سنگین در کارخانه تسلا در Fremont ، کالیفرنیا ، به نام قهرمان مردان ایکس است.
ماسک وعده داد که هر سایبرتراک بین المللی که ممکن است ظاهر شود “هنوز خوب است” ، و افزود: “اما این کوچکتر خواهد بود زیرا شما نمی توانید چنین کامیون غول پیکر را برای اکثر بازارها بسازید.”
تسلا سایبرتراک: قیمت ، مشخصات و تاریخ انتشار
خودروی جدید تسلا سایبرتراک یک خودروی کمکی گوشه ای با بدنه ای از جنس استنلس استیل با شیشه های زره پوش و حداکثر ظرفیت بکسل بیش از شش تن اعلام شده است. با شروع فروش در سال 2022 در ایالات متحده ، قیمت ها از 39،900 دلار شروع می شود.
پس از راه اندازی پیکاپ ، ماسک در توییتر اعلام کرد که بیش از 250،000 مشتری برای مدل جدید سفارش داده اند. وی سپس ویدئویی را منتشر کرد که نشان می داد یک تسلا سایبرتراک یک فورد F150 ، پرفروش ترین وانت آمریکا را می کشد که باعث جنجال های آنلاین شد.
اگرچه به نظر می رسد به عنوان پشتوانه ای از یک فیلم علمی تخیلی باشد ، ماسک می گوید سایبرتراک همه کارهایی را خواهد کرد که محبوب ترین وانت های بازار ایالات متحده می توانند انجام دهند. او ادعا می کند که می تواند تا 1587 کیلوگرم بار حمل کند و وزن آن تا 6350 کیلوگرم برسد. همچنین دارای یک صندوق بار قابل قفل شدن 2832 لیتر است که می تواند اقلامی به طول 1،981 میلی متر را حمل کند.
ماسک وعده می دهد که این پیکاپ در خارج از جاده راحت خواهد بود. فاصله از زمین 406 میلی متر ، زاویه نزدیک شدن 35 درجه و زاویه برخاست 28 درجه است-که از فورد F-150 فعلی بهتر است. تعدادی تنظیمات جدید کنترل کشش نیز وعده داده شده است که برای شبیه سازی دیفرانسیل قفل مکانیکی طراحی شده اند.
تسلا سایبرتراک: عملکرد و محدوده
قیمت بزرگترین تسلا سایبرتراک 69.900 پوند در ایالات متحده (حدود 54.000 پوند) خواهد بود و شامل سه چرخ محرک سه موتوره و یک بسته باتری بزرگ اقتباس شده از SUV مدل X می شود. تسلا می گوید به اندازه کافی قدرت 0-60 کیلومتر در ساعت 2.9 ثانیه و حداکثر سرعت 130 کیلومتر در ساعت ، در حالی که حداکثر برد آن 500 مایل خواهد بود.
Cybertrucks تک موتوره و دیفرانسیل عقب 39.900 دلار (تقریباً 31.000 پوند) قیمت دارد و شتاب صفر تا 60 کیلومتر در ساعت آن در 6.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن 110 کیلومتر در ساعت است. با این حال ، آنها به باتری های کوچکتری نسبت به مدل اصلی مجهز خواهند شد ، به این معنی که آنها می توانند بین 250 کیلو و بین یدک کش تا 3،402 کیلوگرم تنها 250 مایل را طی کنند.
بین دو حالت فوق العاده ، مدلی با موتور دوگانه و چهار چرخ محرک قرار دارد که 49900 دلار (حدود 39000 پوند) قیمت دارد. مسافت پیموده شده ادعا شده “بیش از 300 مایل” ، زمان 0 تا 60 مایل در ساعت 4.5 ثانیه و حداکثر ظرفیت بکسل 4536 کیلوگرم را ارائه می دهد.
تسلا سایبرتراک: شاسی ، پلت فرم و قدرت
مانند تسلا مدل X ، Cybertruck مجهز به سیستم تهویه مطبوع است که اجازه می دهد قسمت عقب پیکاپ پایین بیاید تا بارگیری و تخلیه آسان تر شود. کامیون همچنین مجهز به یک سطح شیب دار جمع شونده است که با حرکت مجدد و طراحی مجدد خودروی یاماها در مرحله و روی تخت نشان داده شد.
هنوز گمانه زنی های قابل توجهی در مورد طراحی زاویه ای سایبرتراک وجود دارد و بسیاری از نشریات این سوال را مطرح می کنند که آیا این امر جنبه ایمنی عابران پیاده را در قوانین تصادف ایالات متحده قرار می دهد یا خیر.
با این حال ، ماسک مدعی است که سایبرتراک به دلیل بدنه ساخته شده از فولاد ضد زنگ نورد سرد 30X بسیار سخت ترین وانت بازار خواهد بود. رئیس طراحی تسلا ، فرانتس فون هولزهاوزن ، قدرت بدنه وانت را با تلاش برای شکستن یکی از درهای آن با چکش نشان داد.
Cybertruck همچنین به تسلا آرمور شیشه مجهز می شود – یک لایه پلیمری فوق العاده قوی ، که ایلان ماسک آن را “فلز شفاف” توصیف کرد. تظاهرات او روی صحنه به آسانی مانند بدنه انجام نشد ، مانند زمانی که هولتهاوزن یک توپ فلزی سنگین را به شیشه درهای جلو و عقب وانت پرتاب کرد و هر دو شیشه ترک خورد. ماسک به جمع مردم اعتراف کرد که “جایی برای پیشرفت” وجود دارد.
تسلا سایبرتراک مانند همه وانت های بازار ایالات متحده بزرگ است. طول آن 5885 میلی متر ، عرض 2027 میلی متر و ارتفاع آن 1905 میلی متر است که تقریباً هم اندازه نسخه سوپرکاب پرفروش فعلی آمریکای شمالی ، فورد F-150 است.
تسلا سایبرتراک: طراحی داخلی
در داخل ، دو ردیف سه صندلی وجود دارد که صندلی جلویی مرکزی تا می شود و برای قرار دادن یک زیر بغل به صورت مسطح جمع می شود. طبق معمول برای مدلهای تسلا ، داشبورد فقط یک صفحه نمایش لمسی 17 اینچی افقی دارد که روی صفحه ای با جلوه ای مرمر نشسته است و تمام عرض کامیون را بدون کنترل های قابل مشاهده دیگر گسترش می دهد.
به جای فرمان در سایبرتراک ، یوغ وجود دارد که در تسلا رودستر آینده و تسلا مدل S Plaid فعلی نیز قابل مشاهده است. آینه دید عقب کامیون یک صفحه نمایش است ، نه یک وسیله شیشه ای معمولی که از یک دوربین با وضوح بالا در در عقب استفاده می کند ، در حالی که سقف شیشه ای به سمت عقب بر روی سرنشینان عقب که تخت بار با فولاد را می بینند گسترش می یابد.
آیا تسلا سایبرتراک را دوست دارید؟ در قسمت نظرات به ما بگویید …
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk