[ad_1]
تویوتا یکی از پیشتازان تولید پیل سوختی هیدروژنی از طریق مدل Mirai است. اما این شرکت ژاپنی همچنین معتقد است که با گذشت زمان، هیدروژن می تواند به عنوان سوخت برای موتورهای احتراق داخلی مورد استفاده قرار گیرد – و این آخرین مفهوم را راه اندازی کرد و این فناوری را به نمایش گذاشت: یک نسخه هیدروژنی از هاچ بک داغ GR Yaris خود.
GR Yaris H2 در واقع دنباله کرولا اسپورت هیدروژنی است که در یک سری مسابقه در ژاپن مسابقه می دهد. این موتور از همان موتور 1.6 لیتری سه سیلندر توربوشارژر GR یاریس معمولی استفاده می کند، اما با سیستم سوخت و تزریق اصلاح شده.
تویوتا ادعا می کند که از آنجایی که هیدروژن سریعتر از بنزین می سوزد، موتور اصلاح شده “پاسخگویی خوب” را همراه با “عملکرد محیطی عالی” ارائه می دهد و در عین حال “احساسات صوتی و حسی” را که در موتورهای احتراق داخلی معمولی جذاب هستند، حفظ می کند. این دستگاه بدون آلایندگی نیست، اما گفته می شود که سطح CO2 و NOX تولید شده چندین برابر کمتر از بنزین است.
مانند کرولا، تویوتا هیچ جزئیات فنی اضافی در مورد موتور، مانند دادههای قدرت یا گشتاور منتشر نکرده است، یا مقایسه عملکردی بین GR Yaris H2 و GR Yaris معمولی ارائه کرده است. هیچ برنامه تولید فوری وجود ندارد، اما تویوتا می گوید که به دنبال فناوری هیدروژن به عنوان بخشی از پیگیری خود برای بی طرفی کربن ادامه خواهد داد.
به همین منظور، این شرکت همچنین اعلام کرد که نسل جدیدی از پیلهای سوختی را در ژانویه 2022 روانه بازار خواهد کرد که 54 درصد چگالی توان بیشتری نسبت به پیکربندی فعلی، همراه با 25 درصد کاهش وزن و 27 درصد کاهش حجم را به همراه خواهد داشت. پشته.
این شرکت میگوید این ماژولها در دو شکل – مکعبی و مستطیلی – در دسترس خواهند بود، بنابراین میتوان از آنها در کاربردهای متنوعتری از جمله خودروهای تجاری استفاده کرد. این ماژول ها همچنین در اروپا و در مرکز تحقیق و توسعه تویوتا در نزدیکی بروکسل مونتاژ خواهند شد.
نسل آینده ماژول پیل سوختی در حال حاضر بردی در حدود 400 کیلومتر (نزدیک به 250 مایل) در اتوبوس با زمان سوخت گیری کمتر از 10 دقیقه ارائه کرده است.
آیا خودروهای هیدروژنی آینده دارند؟ برای خواندن بیشتر در اینجا کلیک کنید …
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk