[ad_1]
آئودی در سال 2022 طیف خود را از مدل های کاملاً الکتریکی به چهار مدل افزایش می دهد و Q6 e-tron جدید به Q4 e-tron کوچکتر، e-tron موجود و e-tron GT می پیوندد.
Q6 e-tron که برای قرار گرفتن بین Q4 و SUV بزرگتر e-tron در سال آینده طراحی شده است، همچنین اولین آئودی مبتنی بر معماری جدید پلتفرم برقی پریمیوم (PPE) گروه فولکس واگن خواهد بود که به طور مشترک با پورشه توسعه یافته است.
اخیراً عکسهای جاسوسی نشان میدهند که این مدل ظاهر Q4 e-tron کوچکتر را تطبیق میدهد و همچنین نشانههایی از مفهوم Q6 e-tron quattro از سال 2016 را در خود دارد. تأثیر کوپه چهار در e-tron GT همچنین قابل مشاهده است، با چراغ های جلوی شکل مشابه و جلوپنجره “رادیاتور” و نوار چراغ LED آشنا با عرض کامل از درب عقب خودرو.
از نظر مشخصات، پوشش جلویی بلندتری نسبت به Q4 e-tron دارد، اما خط شانهای مشابه، خط سقف شیبدار و اسپویلر درب عقب دارد. انتظار می رود Q6 در ابعاد خارجی با Q5 با موتور احتراق داخلی قابل مقایسه باشد، اما فاصله بین دو محور بیشتر و فضای بیشتری برای سرنشینان ارائه شده توسط پلت فرم جدید فراهم شده است. در صورتی که سایر شاسی بلندهای الکتریکی این برند مورد استفاده قرار گیرند، میتوانیم یک مدل اسپرتبک اسپرتتر را نیز ببینیم که به زودی به این مجموعه میپیوندد.
در داخل خودرو، احتمالاً از صفحه نمایش لمسی مرکزی 11.6 اینچی جدید استفاده شده در Q4 e-tron استفاده خواهد شد که بزرگترین نمایشگر تکی است که تاکنون در سری آئودی نصب شده است. با این حال، طراحی ممکن است به دلیل پلت فرم متفاوت باشد و همچنین از نظر قیمت و موقعیت، این دو مدل را از هم جدا کند.
معماری PPE در Q6 e-tron با نسل بعدی پورشه ماکان مشترک خواهد بود که قرار است در سال 2023 به عنوان یک خودروی برقی کامل و در کنار Macan بنزینی موجود عرضه شود. اگرچه Q6 و Macan جدید سختافزار و نرمافزار مشابهی دارند، اما از نظر بصری هم از نظر داخلی و هم خارجی از هم جدا میشوند.
پلت فرم PPE تکامل یافته پلت فرم J1 است که در زیر e-tron GT با چهار در و همچنین زیر پورشه تایکان قرار دارد. این بدان معناست که یک معماری الکتریکی 800 ولتی وجود خواهد داشت که امکان شارژ فوق سریع DC را با سرعت تا 270 کیلو وات فراهم می کند.
آئودی همچنین می گوید این پلت فرم به باتری EV اجازه می دهد تا از ظرفیت 5 تا 80 درصد در حدود 25 دقیقه شارژ شود. شارژ کوتاهتر با استفاده از سریعترین شارژر سریع DC میتواند تنها در 10 دقیقه 186 مایل برد را افزایش دهد.
باید دید که آئودی از چه اندازه و نوع باتری در Q6 e-tron استفاده خواهد کرد، اما این شرکت میگوید که پلتفرم PPE میتواند بیش از 700 کیلومتر (حدود 430 مایل) را با استفاده از موتور آئرودینامیک A6 e- طی کند. مفهوم ترون سطح کمی صاف SUV مسافت پیموده شده را کاهش می دهد، اما رقم بیش از 380 مایل باید قابل دستیابی باشد.
با توجه به اتصال به e-tron GT در زیر بدنه Q6، باید شاهد قدرت 469 اسب بخار نیز باشیم. (یا 523 اسب بخار با افزایش بیش از حد) چهار چرخ متحرک. مدل های مقرون به صرفه تر با یک موتور با قدرت کمتر نیز محتمل است، در حالی که در انتهای دیگر محدوده RS، بخش آئودی ممکن است مدل های متمرکز بر عملکرد را رتبه بندی کند. این احتمالاً از همان درایو 636 اسب بخاری استفاده خواهد کرد. مانند RS e-tron GT.
Q6 e-tron سال آینده در کارخانه آئودی در اینگولشتات تولید خواهد شد، که این برند آن را به یک خط تولید تمام الکتریکی تبدیل خواهد کرد و تجهیزات موجود که دریچه خانواده A3 را تولید می کند را حذف کرده و آن را با تاسیسات تولید PPE جایگزین خواهد کرد. سکو.
به گفته دوسمن، این شامل توسعه یک مرکز مونتاژ باتری داخلی “در مجاورت مونتاژ خودرو” است. گروه فولکس واگن (شرکت مادر آئودی) قبلاً سه شراکت برای تأمین مواد خام و فرآیندهای توسعه مورد نیاز برای باتریهای نسل بعدی تا سال 2030 امضا کرده است.
پس از Q6 e-tron، آئودی تایید کرده است که اولین مدل پروژه آرتمیس آن در سال 2024 عرضه خواهد شد. این خودرو بر بخش لوکس تمرکز خواهد کرد، که منجر به توسعه آئودی برای معماری، فناوری و سیستم عامل خودروهای الکترونیکی در آینده خواهد شد.
آئودی همچنین از کانسپت Grand Sphere در نمایشگاه خودروی مونیخ 2021 رونمایی کرد.این خودرو به طور موثر طراحی و فناوری سدان لوکس نسل بعدی A8 را تجسم می کند.
بررسی عمیق ما را ببینید کاملا برقی آئودی e-tron SUV اینجاست…
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk