سدان NIO ET5 اولین کار خود را در عملکرد دیجیتال انجام می دهد

[ad_1]

برند خودروی برقی چینی NIO از نمایشگاه آنلاین جدید ET5 خود رونمایی کرد که دومین مدل از سه مدل مبتنی بر پلت فرم فناوری 2.0 NIO است، پس از سدان بزرگتر ET7.

اگرچه هنوز تایید نشده است، اما وسیله نقلیه سوم می تواند MPV یا اسپورت باشد، در حالی که ET5 محدوده مدل NIO را به پنج مدل افزایش می دهد.

ET5 با معرفی در رویداد برند NIO Day، گزینه های باتری را ارائه می دهد که شامل بسته های 75 کیلووات ساعتی برای برد ادعایی بیش از 550 کیلومتر (341 مایل)، 100 کیلووات ساعت برای برد ادعایی بیش از 700 کیلومتر (434 مایل) و یک گزینه 150 کیلووات ساعتی که از 1000 فراتر خواهد رفت. کیلومتر (621 مایل) با شارژ کامل.

هنوز مشخص نیست که آیا مدل 150 کیلووات ساعتی از باتری جامد استفاده خواهد کرد یا خیر، اما ارقام برد تخمینی برای همه مدل‌ها بر اساس چرخه آزمایش چینی است، بنابراین انتظار می‌رود که محدوده‌های پیش‌بینی‌شده پس از تایید توسط تست WLTP اندکی کاهش یابد.

سبک ET5 یادآور ET7 بزرگتر – تنها سدان دیگر این برند – با چراغ های جلو باریک LED و نمای جلویی شیک است. سپر جلو دارای دریچه‌های پرده‌ای است که به همراه دستگیره‌های درب خودرو به هدایت هوا از کنار خودرو و کاهش کشش کمک می‌کند.

با طول 4790 میلی متر و فاصله بین دو محور 2888 میلی متر، نسبت های جمع و جورتر 5 به این معنی است که سقف طاقدار (که دارای یک صفحه شیشه ای تمام قد است) برجسته تر است، اما به شدت به سمت عقب باریک می شود و روی کاپوت بالا می رود. صندوق عقب با یک اسپویلر ملایم با دم اردکی، که بالای یک نوار نور LED با عرض کامل قرار دارد که صندوق عقب و بال‌های عقب را می‌پوشاند.

ET5 بر اساس پلتفرم نسل بعدی NIO که شامل تنظیم تعلیق عقب پنج پیوندی است، دارای سیستم چهارچرخ محرک با یک موتور الکتریکی 201 اسب بخاری است که روی محور جلو و یک موتور 281 اسب بخاری نصب شده است. در محور عقب، مجموعاً 482 اسب بخار قدرت را ارائه می دهد. و گشتاور 700 نیوتن متر برای زمان مشخص 0-62 مایل در ساعت در 4.3 ثانیه. ET5 همچنین دارای کالیپرهای ترمز چهار پیستونی توسعه یافته خود است.

در داخل، ET5 دارای طراحی مینیمالیستی است، با نمایشگر دیجیتالی 10.2 اینچی همراه با صفحه نمایش لمسی مرکزی 12.8 اینچی – ویژگی های اتصال 5G، همراه با فناوری هایی مانند کابین دیجیتالی PanoCinema NIO، فناوری کلید دیجیتال کامل و 19 ایمنی و پیشرفته. سیستم های کمک راننده، با توجه به برند.

ET5 در 9 رنگ بیرونی با شش تم مختلف داخلی عرضه خواهد شد. کاپوت های چرمی و صندلی های ماساژور تهویه شونده به صورت آپشن در دسترس خواهند بود.

NIO تأیید کرده است که ET5 دارای حسگرهای LIDAR با برد بسیار طولانی و با وضوح بالا به عنوان بخشی از فناوری کمک راننده برای افزایش توانایی آن در رانندگی خودکار است.

ET5 75kWh قبل از هر گونه یارانه 328000 RMB در چین قیمت خواهد داشت، در حالی که خودروی 100 kWh با قیمت 386000 RMB – معادل حدود 38800 پوند و 45700 پوند به ترتیب با نرخ ارز امروزی به فروش می رسد. با این حال، پس از گسترش NIO به اروپا و شروع به فروش خودرو در بریتانیا، بعید است که این قیمت ها ترجمه شوند.

این برند همچنین گفت که ET5 را با اشتراک ماهانه از 980 RMB در چین (116 پوند) ارائه خواهد کرد.

NIO تایید کرده است که خودروهای خود را در اروپا عرضه خواهد کرد، اما تاریخ دقیق شروع فروش در بریتانیا هنوز مشخص نیست.

بهترین خودروهای برقی را که می توانید بخرید اینجا ببینید…

[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.