فولکس واگن ID.5 جدید 2022 با برد 323 مایل معرفی شده است.

[ad_1]

فولکس واگن از آخرین خودروی الکتریکی خالص خود، ID.5 کوپه-SUV خارج شد. اوایل سال آینده برای سفارش در دسترس خواهد بود و انتظار می رود قیمت آن از حدود 47000 پوند شروع شود که به معنای آخرین شماره شناسایی برند آلمانی است. این مدل با کیا EV6 و آئودی Q4 e-tron Sportback روبرو خواهد شد.

VW ID.5 بر اساس همان پایه های MEB برند ID.4 است، به این معنی که عرض، طول و فاصله بین دو محور آن ثابت می ماند – اما کوپه اسپرت در بالا برای افزایش جذابیت شرکت ID طراحی شده است. از بازار پر رونق کوپه-SUV استفاده کنید. همانند ID.3 و ID.4، ID.5 جدید نیز در کارخانه فولکس واگن Zwickau تولید خواهد شد.

یکی از مزیت های سبک بدنه جدید، آیرودینامیک کمی بهبود یافته است که حداکثر برد خودرو را نسبت به ID.4 – البته اندکی – افزایش داده است. لغزنده ترین ID.5 دارای ضریب درگ تنها 0.26Cd است که حداکثر برد آن را به 323 مایل افزایش می دهد که در مقایسه با ID.4 با طولانی ترین برد یک مایل افزایش یافته است.

خریداران بریتانیایی می توانند از بین سه درایو الکتریکی انتخاب کنند که همه آنها به صورت استاندارد با باتری فولکس واگن 77 کیلووات ساعت در دسترس خواهند بود. سطح ورودی ID.5 Pro دارای یک موتور الکتریکی با قدرت 172 اسب بخار در محور عقب است که شتاب 0-100 کیلومتر در ساعت را در 10.4 ثانیه و حداکثر سرعت 99 مایل در ساعت را ارائه می دهد.

نسخه میان رده Pro Performance دارای موتور الکتریکی قدرتمندتر 201 اسب بخار است. عقب، که زمان شتاب ID.5 را از 0-62 مایل در ساعت به 8.4 ثانیه کاهش می دهد. با این حال، حداکثر سرعت ثابت باقی می ماند – 99 مایل در ساعت.

مدل اسپرت GTX دارای یک موتور اضافی در محور جلو است تا قدرت ترکیبی 295 اسب بخار را ارائه دهد. و چهار چرخ محرک. برد ID.5 GTX به 304 مایل کاهش می یابد، اما زمان آن را از 0 تا 62 مایل در ساعت به 6.3 ثانیه کاهش می دهد، در حالی که حداکثر سرعت آن را به 112 مایل در ساعت افزایش می دهد.

از آنجایی که این گزینه اسپرت در این محدوده است، GTX دارای کیت بدنه مخصوص مدل با سپر جلوی تهاجمی تر، جلوپنجره پایین تر جدید و رکاب های جانبی رنگ شده است. همچنین پکیج هوای عقب متفاوتی وجود دارد که از یک اسپویلر و دیفیوزر بزرگتر تشکیل شده است که در واقع مقدار کمی نیروی فشاری برای کمک به پایداری در سرعت های بالا ایجاد می کند.

فولکس واگن همچنین شاسی ID.5 GTX را تنظیم کرده است تا بتواند بهتر با عملکرد اضافی ارائه شده کنار بیاید. سیستم تعلیق کاهش یافته و ترمزهای بهبود یافته وجود دارد، اما خریداران همچنین می توانند به کمک فنرهای تطبیقی ​​کنترل شاسی دینامیک فولکس واگن به عنوان یک ابزار اضافی اشاره کنند.

هر ID.5 دارای یک پوشش جلوپنجره فعال است که در صورت عدم نیاز به خنک کننده، به طور خودکار دهانه را می بندد. فولکس‌واگن می‌گوید تنها تفاوت جزئی در برد خودرو وجود دارد.

در داخل، خریداران همان دسته ابزار دیجیتال 6 اینچی و سیستم اطلاعات سرگرمی 12 اینچی را به عنوان ID.4 دریافت می کنند. برخلاف خودروهای شاسی بلند بنزینی این شرکت، فولکس واگن مایل است به این نکته اشاره کند که کابین ID.5 از هیچ محصول حیوانی استفاده نمی کند. علاوه بر این، از آنجایی که هیچ تونل انتقال از وسط خودرو وجود ندارد، فضای داخل آن کمی بیشتر از تیگوان معادل است.

فولکس واگن که برای یک کوپه SUV غیرمعمول است، همچنین توانست صندوق عقب ID.5 را کمی بزرگتر از برادر خود ID.4 کند – حداقل تا سطح قفسه بسته. 549 لیتر فضا وجود دارد که شش لیتر بیشتر از فضای ID.4 است.

فولکس واگن همچنین نسخه جدیدی از نرم افزار MEB خود را در ID.5 منتشر کرده است که نه تنها ویژگی های اطلاعات سرگرمی بیشتری را اضافه می کند و سیستم کمک سفر خودرو را بهبود می بخشد، بلکه حداکثر ظرفیت شارژ را به 135 کیلووات DC در مقایسه با سیستم های 120 کیلوواتی در نسخه های قبلی افزایش می دهد. از ID.3 و ID.4.

این بدان معناست که ID.5 می تواند تا 80 درصد ظرفیت را در 26 دقیقه شارژ کند که 9 دقیقه سریعتر از برادران خود است. فولکس واگن به زودی این بهبود را در بقیه ID منتشر خواهد کرد. محدوده نیز

پرسش و پاسخ با پیتر کوهورست

مدیر محصول فولکس واگن ID.5

سوال: وضعیت فولکس واگن ID.5 در مقایسه با ID.4 چگونه خواهد بود؟

پاسخ: “خب، این بالاترین موقعیت از نظر شناسه است. نمونه کارها. و ما کیفیت بالاتری را به عنوان استاندارد برای فضای داخلی در مقایسه با ID.4 پیاده سازی کرده ایم.

س: تفاوت قیمت بین ID.5 و ID.4 چیست؟

پاسخ: “ما هنوز روی آن کار می کنیم، اما کمی بالاتر از ID.4 خواهد بود. اما باید به خاطر داشته باشید که ID.5 فقط با باتری بزرگ در دسترس است – 77 کیلووات ساعت به جای باتری 52 کیلووات ساعت [in the entry-level ID.4]که قیمت را پایین می آورد.

بنابراین اگر قیمت‌ها را در آینده مقایسه می‌کنید، باید با ID.4 Pro Performance مقایسه کنید که 77 کیلووات ساعت قدرت نیز دارد. اما کمی بالاتر قرار خواهد گرفت. قیمت هنوز ثابت نیست، اما ما انتظار داریم 2000-3000 یورو بیشتر باشد.

سوال: بخش بزرگی از هدف فولکس واگن ID.5 این است که هر خودرویی با کربن خنثی به مشتری برسد. ممکن است در مورد این روند به ما بگویید؟

پاسخ: «ما در تلاش هستیم تا تعهدی را که نسبت به وضعیت محیطی می‌بندیم، متمرکز کنیم و حتی آن را پاک کنیم. ما تجزیه و تحلیل کرده ایم که چه مقدار CO2 در تولید خودرو و باتری ایجاد می شود و از پروژه ها حمایت می کنیم [that offset] همان مقداری که برای تولید استفاده می کنیم.

ما همچنین با شرکت‌های انرژی کار می‌کنیم که انرژی را فقط به روش‌های خنثی از CO2، مانند خورشیدی و باد ارائه می‌دهند. و ما تعدادی نیروگاه داریم که با انرژی باد کار می کنند.

«مشتری همچنین می تواند از خودرو به روشی بدون CO2 استفاده کند. در اروپا، ما یک شرکت تابعه به نام Elli داریم که یک جعبه دیواری برای خانه شما و همچنین انرژی کاملاً خنثی CO2 را در اختیار شما قرار می دهد. و به زودی به بریتانیا می آید.”

سوال: آیا از مصرف کننده فولکس واگن تماسی گرفته شده است تا خودروهای خود را به روشی پایدارتر تولید کنند؟ یا این فقط چالشی است که شرکت پذیرفته است؟

ج: «فکر می‌کنم هر دو باشد. مطمئناً مشتریان بیشتری از آسیب های زیست محیطی و تغییرات آب و هوایی آگاه هستند و به دنبال راه حل هستند. اما ما به عنوان یک شرکت همچنین می خواهیم تعهد خود را افزایش دهیم و محصولات مناسب بسازیم، همیشه در نظر داشته باشیم که تغییرات آب و هوایی باید متوقف شود. تحرک باید سازگار با محیط زیست باشد.

اکنون برای بررسی عمیق ما از خودروی خواهر ID.5، فولکس واگن ID.4 SUV، اینجا را کلیک کنید…

[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.