[ad_1]
تویوتا یاریس کراس یک کراس اوور از نوع B است که برای رقابت با نیسان جوک ، رنو کپچر ، پژو 2008 و اشکودا کامیک طراحی شده است.
کوچکترین SUV تویوتا را می توان در حال حاضر سفارش داد و اولین تحویل ها در ماه سپتامبر پیش بینی می شود. پنج ویژگی Yaris Cross برای انتخاب وجود دارد ، از نماد سطح ابتدایی گرفته تا نسخه برتر برتر.
مدل های نمادین از 22،515 پوند شروع می شوند و دارای صفحه نمایش لمسی هشت اینچی سازگار با Apple CarPlay و Android Auto هستند. در مرحله بعد طراحی – از 24،140 پوند – به چرخ های 17 اینچی بزرگتر و چراغ های جلوی LED می رسد. با 26745 پوند می توانید یک مدل اکسل-شامل چرخ های آلیاژی 18 اینچی ، صندوق عقب با شوک فعال شده ، صفحه لمسی نه اینچی و فرمان گرم شونده-تهیه کنید. چهارچرخ متحرک اختیاری با مدل Dynamic از 28،825 پوند شروع می شود و نسخه برتر Premiere با بالاترین عملکرد از 28،185 پوند (تا 30،545 پوند برای نسخه چهار چرخ محرک) شروع می شود.
Premiere Edition یک نسخه محدود است که فقط در 12 ماه اول عرضه خودرو در دسترس خواهد بود.
تویوتا یاریس کراس جدید در سال 2021: پلت فرم و رانندگی
Yaris Cross دومین مدل اروپایی این شرکت است که بر اساس کوچکترین نسخه پلتفرم New Global Architecture (TNGA) تویوتا ساخته شده است. این مجموعه مقیاس پذیر از اجزای شاسی است که در قلب همه چیز از یاریس و کرولا گرفته تا سدان RAV4 و آمریکایی قرار دارد.
اما مهمتر از همه ، این پلتفرم به این معناست که تویوتا می تواند Yaris Cross را با درایو هیبریدی از ابتدا ارائه دهد ، زیرا هر نسخه از پلت فرم برای برق رسانی طراحی شده است.
رانندگی هیبریدی این کراس اوور توسط هاچ بک یاریس مطرح شد. این شامل یک موتور بنزینی 1.5 سیلندر 1.5 سیلندر سه سیلندر اتکینسون ، یک موتور الکتریکی جمع و جور و یک باتری لیتیوم یون جدید است. قدرت کلی این سیستم 114 اسب بخار است.
تویوتا ادعا می کند که مصرف سوخت بالایی دارد و آلایندگی کمی برای واحد قدرت جدید دارد ، اما تا کنون فقط داده های اولیه در مورد CO2 فاش شده است. طبق WLTP ، برای نسخه های دیفرانسیل جلو Yaris Cross رقمی کمتر از 120 گرم در کیلومتر انتظار می رود و نسخه های تمام چرخ محرک آن مجهز به سیستم AWD-i تویوتا زیر 135 گرم در کیلومتر است.
نسخه های چهار چرخ محرک از لحاظ عملی مجازاتی ندارند و از سیستم تعلیق عقب دو فریم پیچیده تری نسبت به تنظیم نوار پیچشی دیفرانسیل جلو برخوردارند.
جزئیات دیگری در مورد موتور تأیید نشده است ، اما یاریس جدید در نهایت با موتورهای بنزینی معمولی با گیربکس دستی در دسترس خواهد بود و ما انتظار داریم یاریس کراس نیز همین کار را انجام دهد. یک موتور 1.5 لیتری بنزینی غیر هیبریدی به بازارهای اروپایی وارد می شود ، اما هنوز نمی دانیم که آیا انگلیس یکی از این بازارها است یا خیر.
تویوتا یاریس کراس جدید در سال 2021: طراحی و فضای داخلی
در حالی که نام تازه وارد نشان می دهد که او عضوی از خانواده یاریس است ، اما با ظاهر خود جدا از رقیب خود فورد فیستا می نشیند. طراحی کراس اوور به جای این که با هاچ بک مطابقت داشته باشد ، از برخی SUV های بزرگتر تویوتا ، به ویژه RAV4 الهام گرفته است.
لنس اسکات ، طراحی ، توضیح می دهد: “واضح است که ما می خواهیم خودرو بلافاصله به عنوان یک SUV در نظر گرفته شود ، بنابراین بر فاصله بیشتر از زمین ، محور افقی قوی برای تعادل و تعادل عالی ، قوس چرخ بزرگ مربع و البته چرخ های بزرگ تاکید کردیم.” مدیر در استودیوی طراحی تویوتا در اروپا.
“چهره نیز برای ما جنبه بسیار مهمی بود. ما می خواستیم DNA قوی مدل SUV تویوتا را حفظ کنیم ، اما در عین حال به Yaris Cross هویت خاص خود را می دهیم. ”
جلوپنجره و چراغ های جلو با سوپرمینی تویوتا متفاوت است ، در حالی که سطوح جانبی دارای پیچ و تاب قوی با قوس های بزرگ و محکم چرخ و ستون C جدید است.
همچنین در قسمت عقب یک تریم جدید جدید وجود دارد ، در حالی که روکش دریچه در برخی از مدل ها نیروی محرک دارد. تویوتا هنوز اندازه صندوق عقب را تأیید نکرده است ، اما مطمئناً خودرویی کاربردی تر از یاریس خواهد بود ، در حالی که ویژگی هایی مانند کف صندوق عقب قابل تنظیم ، فضای ذخیره سازی کف و سیستم کمربند تویوتا Flex در دسترس هستند.
یاریس کراس تنها 6 میلی متر کوتاهتر از فورد پوما است ، اما فاصله بین دو محور آن 28 میلی متر کوتاه تر است. در مقایسه با نیسان جوک ، 45 میلی متر طول بیشتر با فاصله بین دو محور 30 میلی متر دارد. کراس فاصله بین دو محور خود را با سوپرمینی یاریس دارد ، اما به طور کلی 240 میلی متر بلندتر و 90 میلی متر بلندتر است. با فاصله 30 میلی متری از سطح زمین ، ما انتظار داریم که مقدار زیادی فضای اضافی داخل سر وجود داشته باشد.
در حالی که طراحی بیرونی منحصر به فرد از یاریس است ، یاریس کراس بیشتر طراحی داخلی خود را با سوپرمینی ، درست تا کارت های درب ، به اشتراک می گذارد. دارای فرمان جدید ، ابزارهای جدید و صفحه لمسی مرکزی بزرگتر ، به همراه سطل ذخیره سازی در کنسول مرکزی است.
اگرچه Yaris Cross 200 میلی متر کوتاه تر از C-HR است ، اما تویوتا نیز مدعی است که فضای بیشتری را در داخل ارائه می دهد ، به دلیل مزایای بسته بندی در مقایسه با برادر بزرگتر و خشن تر.
این کارخانه در کارخانه تولیدی تویوتا در والنسین در مقادیر زیاد ساخته می شود: بر اساس برآوردهای خود تویوتا ، سالانه حدود 150 هزار نفر. اگر این برند به تنهایی فروخته شود ، سهم قابل توجهی از بازار را در بازار B-SUV اروپا به دست می آورد.
رقبا: آنچه Yaris Cross جدید باید بدست آورد
رنو کپچر
قیمت: 17995 پوند
نسل دوم SUV کوچک رنو از جدیدترین کلیو وام های جدی گرفته است و این خوب است. کابین کاپتور هم اکنون با بهترین ها در کلاس خود قرار دارد و صندوق عقب آن به اندازه ای کاربردی است که می تواند با بسیاری از هاچ بک های خانوادگی رقابت کند ، چه برسد به رقبای SUV کوچکتر.
چرخش ستاره رنو می تواند یک اتصال الکتریکی باشد. نسخه E-Tech یک PHEV مناسب است ، با باتری کافی برای حرکت تنها تا 30 مایل با برق.
فورد پوما
قیمت: 20710 پوند
علامت ترکیبی SUV کوچک عالی فورد نشان می دهد که آب در این منطقه چقدر آلوده است. برخلاف Yaris و Captur ، پیشنهاد فورد یک هیبرید نرم است-عملاً با یک استارت ژنراتور کمربندی که از انرژی ترمز استفاده می کند و سپس از آن برای تسریع و صرفه جویی در سوخت استفاده می کند.
با این وجود ، پوما برخی از ارقام اقتصادی قوی را – با حداکثر 50 مگاپیکسل در دنیای واقعی – ارائه می دهد و این احتمالاً بهترین رانندگی در بین تمام SUV های کوچک است.
پژو e-2008
قیمت: 31665 پوند
آخرین نسخه پژو از شاسی بلند کوچک شاید وسیع ترین مجموعه پیشرانه را داشته باشد – به مشتریان بنزینی و دیزلی ارائه می شود
قدرت و حتی امکان نسخه کاملاً برقی.
E-2008 دارای باتری 50 کیلووات ساعت است که برد 190 مایل را تأمین می کند. طرح هوشمند این پلتفرم بدین معناست که با e-2008 هیچ فضایی کمتر از خواهر و برادرها وجود ندارد ، اما قیمت آن باعث می شود SUV های کوچک در صدر بازار قرار بگیرند.
دریافت بیشتر از Auto Express …
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk