بنزین E10 توضیح داد: یک ابزار تست، قیمت در بریتانیا و آیا برای ماشین شما خوب است؟

[ad_1]

بنزین E10 در پمپ بنزین‌های بریتانیا توزیع شد و جایگزین بنزین قدیمی بدون سرب E5 شد تا به رانندگان کمک کند تا ردپای کربن خود را کاهش دهند. در حالی که E10 گامی رو به جلو برای رانندگی سبزتر است، ممکن است شنیده باشید که برخی از خودروها با این نوع سوخت جدید سازگار نیستند. برای پاسخ به تمام سوالاتی که ممکن است در مورد بنزین E10 داشته باشید، این راهنما را گردآوری کرده ایم تا همه چیزهایی که باید بدانید را توضیح دهیم.

سوخت E10 چیست؟

E10 نوع جدیدی از بنزین است که مخلوطی از 90 درصد بنزین سنتی و 10 درصد اتانول است. اتانول اضافه شده به سوخت از موادی مانند غلات با کیفیت پایین، قندها و ضایعات چوب به دست می آید.

E10 به طور پیش فرض به عنوان بنزین بدون سرب جدید در پمپ های بریتانیا پذیرفته شده است و استفاده از آن به کاهش انتشار CO2 تا 750000 تن در سال کمک می کند که معادل حذف 350000 وسیله نقلیه از جاده ها است. بنزین E5 که قبلا در پمپ بنزین‌های بریتانیا فروخته می‌شد، حاوی بیش از پنج درصد اتانول نیست – E10 حاوی دو برابر بیشتر است، اما این می‌تواند برای برخی خودروها مشکل‌ساز باشد.

آیا ماشین من E10 سازگار است؟

همه خودروهای بنزینی تولید شده از سال 2011 به بعد مطابق با E10 هستند، اما DfT قبلاً تخمین زده بود که 700000 وسیله نقلیه در بریتانیا چنین نیستند. وسایل نقلیه قدیمی، مانند خودروهای کلاسیک، با سوخت جدید ناسازگار هستند و در نتیجه سوخت گیری با مخلوط نامناسب آسیب خواهند دید.

RAC تخمین می زند که حدود 28000 گلف فولکس واگن قدیمی و 18000 مزدا MX-5 نمی توانند از E10 استفاده کنند زیرا محتوای اتانول بالاتری دارد که به طور بالقوه به لاستیک، آلیاژ و قطعات پلاستیکی آسیب می رساند. انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) می گوید همه بی ام و می توانند از E10 استفاده کنند، اما هشدار می دهد که این مورد برای خودروهای هر خودروسازی صدق نمی کند. تقریبا تمام مدل های مرسدس می توانند از E10 استفاده کنند، اما C200 CGI و CLK 200 CGI که ​​از سال 2002 تا 2005 تولید شده اند، نمی توانند. با این حال، E10 چندین سال است که در اروپا – بیشتر در فرانسه و بلژیک – به همراه E5 فروخته می شود.

اگر مطمئن نیستید که ماشین شما می تواند از سوخت جدید استفاده کند، می توانید بررسی سازگاری E10 را در وب سایت وزارت حمل و نقل بیابید. این بهترین راه برای بررسی قبل از شروع استفاده از E10 است.

اگر ماشین من با E10 سازگار نیست چه کار کنم؟

دارندگان وسایل نقلیه ناسازگار با بنزین E10 نباید زیاد نگران باشند، زیرا مخلوط E5 هنوز در اکثر پمپ بنزین ها موجود است که به عنوان “فوق العاده”، “حق بیمه” یا “مولد” تعیین شده اند.

سخنگوی انجمن صنعت نفت بریتانیا گفت: اگر صاحب یک خودروی کلاسیک یا گران قیمت مطمئن نباشد که وسیله نقلیه خود با (E10) سازگار است یا خیر، می تواند با استفاده از کلاس فوق العاده از مشکلات احتمالی جلوگیری کند. مشکل این است که شما کمی بیشتر برای این سوخت های پریمیوم پرداخت خواهید کرد و همیشه بهتر است قبل از پر کردن ماشین خود بررسی کنید که آیا پمپ به عنوان E5 علامت گذاری شده است یا خیر.

اگر ماشین من نتواند روی E10 کار کند، اما من به اشتباه آن را پر کنم، چه؟

اگر هنگام نیاز به E5 به طور تصادفی خودرو را با E10 پر کنید، ممکن است برخی از اجزای داخلی خودرو در نتیجه آسیب ببینند. حلال‌های اضافی در سوخت می‌تواند به پمپ‌های سوخت، لوله‌ها و کاربراتورها به خصوص در درازمدت آسیب برساند.

اگر تصادفاً خودروی خود را با E10 پر کنید، احتمالاً پایان دنیا نخواهد بود. خطر با خوردگی همراه است و این معمولاً در اثر استفاده مکرر ایجاد می شود. اختلاط سوخت E5 و E10 در باک خودرو مشکلی ندارد و RAC توصیه می کند که اگر تصادفاً خودروی خود را با E10 دوباره پر کردید، پس از استفاده از یک چهارم باک آن را مجدداً با E5 پر کنید تا اثرات منفی آن کم شود.

پمپ سوخت

بنزین E10: Q و A

در اینجا خلاصه مختصری از مسائل بزرگ پیرامون انتقال بریتانیا به بنزین E10 آورده شده است.

سوال: چرا E10 معرفی شد؟

آ: بیواتانول اضافی موجود در E10 از محصولاتی به دست می آید که در حین رشد، دی اکسید کربن (CO2) را جذب می کنند. تخمین زده می شود که انتقال به E10 معادل دو درصد کاهش CO2 در هر خودرو است، با وزارت حمل و نقل (DfT) که انتظار دارد E10 انتشار CO2 در بریتانیا را 750000 تن در سال کاهش دهد که معادل 350000 خودرو است. جاده.

سوال: آیا ماشین من می تواند روی E10 کار کند؟

آ: خودروهای جدید ساخته شده در سال 2011 باید سازگار باشند و بیشتر شرکت ها از قانون بسیار جلوتر بودند. اما بر اساس DfT، 700000 خودرو در بریتانیا به دلیل محتوای اتانول بالاتر با E10 ناسازگار هستند که به طور بالقوه به لاستیک، آلیاژ و قطعات پلاستیکی آسیب می رساند. اگر نگران هستید، به بررسی کننده سازگاری DfT (www.gov.uk/check-vehicle-e10-petrol) بروید.

سوال: اگر ماشین من نتواند از E10 استفاده کند چه باید بکنم؟

آ: E5 همچنان به شکل فوق العاده بدون سرب در دسترس است. افرادی که خودروهای ناسازگار دارند باید از سوپر بدون سرب استفاده کنند، اگرچه این کار هزینه های اضافی را به همراه دارد. افزودنی های محافظ نیز موجود است.

سوال اگر ماشین من نتواند روی E10 کار کند اما اشتباها آن را پر کنم چه می شود؟

آ: خودروهایی که نمی توانند از E10 استفاده کنند هنوز باید کار کنند، اما حلال های اضافی در سوخت می تواند به پمپ های سوخت، خطوط و کاربراتورها، به ویژه در دراز مدت، آسیب برساند.

سوال: چرا E10 در حال حاضر در پمپ بنزین است؟

آ: جایگاه‌ها باید E10 را تا 1 سپتامبر 2021 در کلاس استاندارد خود قرار می‌دادند. قوانین برچسب‌گذاری بنزین سخت‌گیرانه است، بنابراین اگر E10 را روی پمپ ببینید، متوجه می‌شوید.

س: آیا بنزین E10 هزینه بیشتری خواهد داشت؟

پاسخ: بنزین E10 گرانتر از سوخت E5 بدون سرب نیست که جایگزین آن می شود، اما هزینه های سوخت گیری را برای دارندگان خودروهایی که نمی توانند از E10 استفاده کنند افزایش می دهد زیرا آنها مجبور به استفاده از سوخت فوق العاده بدون سرب هستند که E5 باقی می ماند.

س: آیا ماشین من سوخت بیشتری در E10 مصرف خواهد کرد؟

آ: DfT می گوید که استفاده از بنزین E10 می تواند “کمی” مصرف سوخت را کاهش دهد، اما تنها تا حدود یک درصد.

سوال: آیا E10 باعث کاهش CO2 در اگزوز می شود؟

آ: ممکن است کاهش جزئی وجود داشته باشد، اما احتمالاً با افزایش مصرف سوخت جبران می شود. صرفه جویی واقعی CO2 از محصولات سوخت حاصل می شود.

سوال: اتانول چیست؟

آ: اتانول نوعی الکل است و اتانول موجود در بنزین E5 و E10 بیواتانول است، به این معنی که یک سوخت تجدید پذیر است که از رشد و تخمیر محصولاتی مانند شکر، گندم و ذرت به دست می آید. افزایش محتوای اتانول بنزین منجر به کاهش دی اکسید کربن می شود زیرا اتانول هنگام سوزاندن CO2 کمتری نسبت به بنزین تولید می کند و به دلیل اینکه محصولات برای تولید کشت می شوند، CO2 را از جو جذب می کند.

سوال: اگر از E10 در خودرویی ناسازگار استفاده کنید چه اتفاقی می افتد؟

آ: عواقب رانندگی یک خودروی E10 ناسازگار می تواند شدید باشد، همانطور که جیمز الیوت، سردبیر عنوان خواهر اتو اکسپرس، Octane، توضیح داد: «این سوخت ها خطوط تایر و سوخت خودروهای قدیمی را کوتاه می کند. این اتفاق برای یکی از آثار کلاسیک من افتاد زمانی که الف

قسمتی از لوله سوخت پیش از موعد از بین رفت و شروع به پرتاب بنزین به همه جا کرد. من خوش شانس بودم که او را دیدند و توانستم در محل ایمن شود، اما نگرانم که همه اینقدر خوش شانس نباشند. هر گونه سوختی که به مهر و موم ها و لوله ها آسیب برساند و از رسیدن سوخت به داغ ترین قسمت های موتور جلوگیری کند، خطر آتش سوزی جدی و خطر بالقوه ای را برای خودروهای کلاسیک و صاحبان آنها به همراه دارد.

راهنمای ما را ببینید استانداردهای آلایندگی یورو 6 و تأثیر آنها بر شما

[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.