تولید تسلا رودستر دوباره تا سال 2023 کند شد.

[ad_1]

تولید نسل دوم تسلا رودستر مجدداً تا سال 2023 به تعویق افتاد و یک سال دیگر به انتظار بین رونمایی اولیه از خودروی اسپرت برقی و تاریخ عرضه افزود.

ایلان ماسک ، مدیرعامل تسلا ، در گردهمایی معمولی خود در نشست سالانه سهامداران این شرکت اعلام کرد و از مشکلات زنجیره تامین به عنوان یک مانع بزرگ در راه رسیدن رودستر و Cybertruck آینده یاد کرد.

ماسک توضیح داد: امسال فقط یک مبارزه مداوم با تامین قطعات بود. به طور واضح ، اگر پنج محصول اضافی داشتیم ، قدرت خودروهای خود را به هیچ وجه تغییر نمی دادیم ، زیرا اساساً به دلیل تعدادی نواقص در زنجیره تامین محدود شده بودیم.

“به عنوان مثال ، بسیاری از کمبودهای زنجیره تامین ، چندین بار. و نه فقط چیپس ؛ ماسک گفت: “کمبود زیادی در زنجیره تامین وجود دارد.” “بنابراین واقعاً مهم نیست که ما Semi یا Cybertruck یا چیزی داریم ، زیرا ما به آن نمی رسیدیم.

“بنابراین من فکر می کنم آنچه که قرار است ببینیم این است که Cybertruck تولید خود را در پایان سال آینده آغاز کند و سپس در پایان سال 2023 به حجم تولید برسد. امیدواریم بتوانیم Semi و Roadster جدید را در 2023 تولید کنیم … “

ماسک همچنین چند کلمه مختصر در مورد موضوع توسعه فناوری رانندگی خودکار شرکت خود به سایر تولیدکنندگان ارائه داد و گفت: “با گذشت زمان ، خواهید دید که همه تولیدکنندگان خودروهای برقی – و در نهایت همه تولیدکنندگان – خودروهای خودران خواهند ساخت.

تسلا برای صدور مجوز برای خودمختاری آماده است زیرا من فکر می کنم خودمختاری آنقدر نجات دهنده زندگی و پیشگیری از صدمات خواهد بود که این فناوری نیست که ما بخواهیم آن را برای خود نگه داریم ، بنابراین من فکر می کنم از نظر اخلاقی درست است که اگر به تولیدکنندگان دیگر مجوز دهیم دوست دارم از آن استفاده کنم “

تسلا رودستر جدید از سال 2023: پلت فرم و رانندگی

هنگامی که رودستر سرانجام به تولید می رسد ، ماسک قول می دهد معیارهای جدیدی را برای طیف و عملکرد خودروهای برقی تعیین کند. این شرکت قبلاً با جدیدترین مدل S Plaid پتانسیل جدیدترین فناوری خود را برای باتری ها و پیشرانه ها نشان داده است ، که حداکثر قدرت آن 1006 اسب بخار و مسافت پیموده شده قابل توجه بیش از 520 مایل است.

در مدل S Plaid ، پیشرانه جدید سه موتوره دارای سرعت کافی برای سرعت 0-60 کیلومتر در ساعت 1.9 ثانیه و حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت است. با این حال ، تسلا پس از تردد در رودستر ، پیشرانه را حتی بیشتر تقویت می کند. به

به طور طبیعی ، قطعاتی بین Model S Plaid و Roadster به اشتراک گذاشته می شود که باید سرعت تولید را افزایش دهد. با این حال ، برخلاف مدل قبلی خود ، Mk2 رودستر دیگر کلاس خود را ندارد-به بازار فزاینده ای برای خودروهای اسپرت برقی خالص وارد می شود ، از جمله Lotus Evija ، Pininfarina Battista و APEX AP-0.

با این حال ، ماسک به قابلیت های این خودرو اطمینان دارد و می گوید که رودستر به گونه ای طراحی شده است که “به خودروهای بنزینی هاردکور بدهد.” وب سایت خود تسلا همچنین ادعای جسورانه ای دارد که رودستر “سریع ترین خودرو در جهان” است.

ایلان ماسک قبلاً گفته است که رودستر همان سرعت 1.9 ثانیه ای را از 0 تا 60 کیلومتر در ساعت با مدل S Plaid خواهد داشت ، اگرچه حداکثر سرعت ماشین اسپرت به 250 کیلومتر در ساعت می رسد. علاوه بر این ، زمان شتاب از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت می تواند تنها 4.2 ثانیه باشد ، که سریعتر از شتاب صفر تا 62 کیلومتر در ساعت پورشه کیمن GTS است.

مانند مدل S Plaid ، شاسی رودستر شامل دو موتور الکتریکی در محور عقب و یک موتور در محور جلو خواهد بود – و ایلون می گوید گشتاور ترکیبی آنها 10000 نیوتن متر است. تسلا همچنین ادعا می کند که پرچمدار جدید EV خود یک مایل ایستاده را در 8.8 ثانیه طی می کند و این اولین خودروی تولیدی است که از سد نه ثانیه ای عبور می کند.

با این حال ، رودستر با سرعت بیش از حد واقعی طراحی شده است. موتورها از باتری 200 کیلووات ساعتی تغذیه می کنند که تقریباً دو برابر باتری خودروهای برقی موجود در بازار است. تسلا می گوید این دستگاه حداکثر مسافت 620 مایل را ارائه می دهد.

هنوز دقیقاً نحوه خم شدن تسلا در فاصله 620 مایلی از باتری هنوز به درستی توضیح داده نشده است ، اگرچه این شرکت هنوز در سال گذشته کنفرانسی را برگزار کرد و تغییر برنامه ریزی شده از سلول های استوانه ای سنتی به طراحی مشبک با تراکم بیشتر را تشریح کرد.

تسلا می گوید باتری های جدید می توانند برق بیشتری را در عین حفظ ابعاد مشابه سیستم خروجی ذخیره کنند – و به لطف آندهای سیلیکونی جدید و نه آندهای گرافیتی سنتی ، تولید سلول ها نیز ارزان تر است.

با وجود تمرکز بر عملکرد و برد ، تسلا همچنان بر این نکته پافشاری می کند که رودستر وسیله ای کاربردی برای حمل و نقل خواهد بود. این صندلی دارای 2 + 2 صندلی خواهد بود – و اگرچه ماسک اذعان کرد که “افراد غول پیکر” به سختی در عقب قرار می گیرند ، اما او به خاطر این که فضای زیادی در بینی و دم خودرو وجود دارد ، افتخار کرد.

همانطور که از نامش مشخص است ، رودستر دارای سقف قابل تبدیل است. با این حال ، به جای خرید یک صفحه سخت سخت شونده الکتریکی ، به خریداران یک صفحه شیشه ای قابل جدا شدن دستی برای وسط سقف ابرخودرو پیشنهاد می شود که در صندوق عقب خودرو قرار گرفته است. تسلا هنوز به طور رسمی نمای داخلی خودرو را فاش نکرده است.

تسلا رودستر جدید از 2023: قیمت و ترکیب

با وجود چندین شکست ، تسلا قبلاً پذیرش رزرو برای رودستر را آغاز کرده است. انتظار می رود قیمت مدل های ابتدایی از حدود 151000 پوند شروع شود و از مشتریان خواسته می شود 34000 پوند واریز کنند.

تسلا همچنین نسخه ویژه ای از مدل سری Founders را منتشر خواهد کرد که به 1000 نمونه محدود می شود. قیمت نهایی هنوز تأیید نشده است – اما این شرکت تأیید کرده است که خریداران باید مبلغ 185000 پوند واریز کنند تا بتوانند اسلات خود را برای ساخت تضمین کنند.

ماسک همچنین به نسخه “مدل غیر پایه” اشاره کرد که می تواند عملکرد بالاتری را نیز ارائه دهد. علاوه بر این ، رئیس تسلا تأیید کرد که یک بسته اختیاری Space X در رودستر در دسترس خواهد بود. بسته ارتقاء ، پرتاب موفقیت آمیز موشک توسط شرکت فضایی ماسک را گرامی می دارد ، اگرچه هنوز مشخصات آن تأیید نشده است.

نظر شما در مورد نتایج ادعا شده تسلا رودستر چیست؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید …

[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.