تویوتا آیگو ایکس جدید به عنوان اولین کراس اوور شهر معرفی شد

[ad_1]

افزایش هزینه ها و تشدید قوانین آلایندگی، بسیاری از تولیدکنندگان را مجبور کرده که کوچکترین مدل های خود را کنار بگذارند – اما تویوتا همچنان معتقد است آینده ای در خودروهای شهری وجود دارد و به دنبال بهره بردن از رقبای نازک آینده با نسل جدید Aygo به نام Aygo X است.

نام این خودروی جدید که توسط تویوتا “آیگو کراس” تلفظ می‌شود، به گونه‌ای طراحی شده است که بازنگری چشمگیر سبک بدنه آن را منعکس کند. این اولین آیگو است که با پژو و سیتروئن جوینت ونچر نیست (هر دو برند فرانسوی به ترتیب 108 و C1 خود را کنار می گذارند) و تویوتا از این آزادی برای تغییر خودرو به نسخه فشرده پلت فرم TNGA-B خود استفاده می کند. ، همان معماری که از Yaris و Yaris Cross پشتیبانی می کند.

این حرکت همچنین به برند ژاپنی اجازه داد خودرو را عریض‌تر کند، فاصله بین دو محور را بازتر کند و بدنه‌اش را به سمت بالا حرکت دهد تا احتمالاً اولین «کراس اوور واقعی برای یک خودروی شهری» باشد، با موقعیت رانندگی بالا که مطابق با ویژگی‌های سبک معمول در سبک یک SUV، مانند پوشش پلاستیکی ضخیم قوس چرخ. نسبت اندازه چرخ به ارتفاع بدن نیز به وضعیت بدن کمک می کند. المان‌های 17 اینچی برای نسخه‌های پایه‌تر استاندارد خواهند بود و آلیاژهای 18 اینچی روی نسخه‌های بالاتر نصب می‌شوند.

نمایه کلی Aygo X واقعاً به کانسپت Prologue که اوایل امسال عرضه شد، می‌چسبد. این خودرو 3700 میلی‌متر طول دارد، 235 میلی‌متر بیشتر از مدل قبلی و کمی بیش از یک سانتی‌متر از کیا پیکانتو فعلی، یکی از رقبای احتمالی تویوتا. فاصله بین دو محور 90 میلی متر و عرض کلی 125 میلی متر افزایش یافته است و تا 45 میلی متر فضای شانه بیشتر برای سرنشینان صندلی جلو افزایش یافته است.

خط سقف 50 میلی متر بالاتر از Aygo قدیمی است و فضای نشیمن 55 میلی متر بالاتر است. تویوتا ادعا می کند که این، به علاوه ستون های A تیزتر، دید بهتری را در هنگام رانندگی در شرایط شهری به راننده می دهد.

بخشی از این افزایش طول ظاهراً برای بهبود یکی از ضعیف‌ترین بخش‌های Aygo قدیمی استفاده شده است: فضای شارژ. ظرفیت خودروی جدید 231 لیتر است، یعنی 60 لیتر بیشتر از نسل قبلی و تقریبا 50 لیتر فضای بار ارائه شده در فیات 500. صندلی های تویوتا را می توان تا کرد تا ظرفیت کامل 829 لیتر آزاد شود.

Aygo به نیروی بنزین معمولی پایبند است، زیرا تویوتا تلاش می‌کند تا قیمت خودروهای الکتریکی کوچک را پایین‌تر نگه دارد و در عین حال از ساکنان شهر که به نقاط سوخت‌گیری دسترسی ندارند، مراقبت می‌کند. این موتور توسعه بیشتر از واحد 1.0 لیتری سه سیلندر تویوتا 1KR-FE است که 71 اسب بخار قدرت تولید می کند. در 6000 دور در دقیقه و 93 نیوتن متر گشتاور در 4400 دور در دقیقه. با انتخاب انتقال در دسترس خواهد بود. گیربکس شش سرعته دستی استاندارد خواهد بود، اما وجود گیربکس CVT اتوماتیک نیز به Aygo X جذابیت شهری بیشتری می بخشد.

با گیربکس دستی، شتاب 0 تا 62 مایل در ساعت 15.6 ثانیه طول می کشد، و Aygo X 60.1 مایل در هر کیلوگرم و 107 گرم در کیلومتر گاز دی اکسید کربن تولید می کند. نسخه CVT در واقع یک دهم ثانیه سریعتر به سرعت 62 مایل در ساعت می رسد، اما کمی کارآمدتر است، در 57.6 مایل بر گالن و 110 گرم در کیلومتر.

مدیران تویوتا می گویند پیشرانه جدید قابل رقابت با رقبای هیبریدی نرم است و می گویند در حال حاضر هیچ برنامه ای برای معرفی نسخه الکتریکی آیگو ایکس وجود ندارد. آندریا کارلوچی، معاون فروش و بازاریابی این شرکت به ما گفت: “نه، ما این موضوع را رد می کنیم. که ممکن است راه حلی در آینده پدیدار شود، اما در حال حاضر باور نداریم که به آن نیاز داریم. ما نباید فراموش کنیم که این بخش برای ما حیاتی است و نقطه دسترسی به برند باقی می ماند. از لحاظ تاریخی، آیگو یک خودروی مقرون به صرفه است و باید همینطور باشد.

با این حال، استیجن پیترز، مدیر پروژه Aygo X، اذعان کرد که فناوری هیبریدی یاریس از نظر تئوری می تواند در خودرو نصب شود. او گفت: «این قطعاً یک گزینه یادگیری جالب است. “این یک پلت فرم TNGA است، بنابراین می تواند مناسب باشد. اما از نظر مفهومی، باید با یافتن فضای ذخیره‌سازی باتری، به عنوان مثال، بدون از دست دادن فضای چمدان، کل خودرو را بازنگری کنید. همچنین وزن و قیمت را افزایش می دهد، بنابراین آن را به خودرویی کاملاً متفاوت تبدیل می کند.”

از طرف دیگر، کارلوچی اذعان کرد که این خودرو «لایق» یک نسخه عملکرد متمرکزتر است، که ممکن است بخشی از خانواده GR Sport باشد. او به ما گفت: «با نگاهی به شاسی، استحکام بدنه، ممکن است پتانسیل ساخت یک نسخه اسپرت تر وجود داشته باشد. این در برنامه های ما نیست، اما هرگز نگویید هرگز.

تویوتا هنگام رونمایی از کانسپت پرولوگ، از «ادویه» یاد می‌کند و این موضوع به نام رنگ‌بندی خودروی تولیدی نیز کشیده می‌شود. هل سبز می‌پوشد، شیلی قرمز متالیک عمیق با فلس‌های فلزی آبی است، زنجبیل نشان‌دهنده بژ است، و Juniper سایه جدیدی از آبی با سایه‌های قرمز است. همه این سایه ها با پوشش دو رنگ مشکی سقف و پانل های عقب در تضاد هستند.

این خودرو با یک نسخه محدود بر اساس تم هل و با لهجه های نارنجی مات در نمای بیرونی و داخلی، از جمله پارچه صندلی و همچنین رینگ های آلیاژی 18 اینچی مشکی مات عرضه خواهد شد. در شش ماه اول عمر خودرو در دسترس خواهد بود.

در تمام نسخه‌های Aygo X، قسمت جلویی با ترکیب غیرعادی نقوش بیضی شکل در رنگ بدنه در مرکز داشبورد، که بسته به سطح تجهیزات، یک نمایشگر مستطیلی معمولی بین هفت تا نه اینچ را در خود جای داده است، غالب است. سیستم اطلاعات سرگرمی شامل اتصال کابلی در تلفن‌های هوشمند اندروید و اپل در مدل‌های پایه است و اتصالات بی‌سیم را برای نشریات سطح بالاتر ارائه می‌دهد. فضای داخل کابین را می توان با یک سقف برزنتی اضافی افزایش داد که با تمام سرعت ها به صورت الکتریکی به عقب می لغزد تا نور و هوای تازه بیشتری برای مسافران فراهم کند.

از دیگر ویژگی های خودروهای بزرگ می توان به Safety Sense تویوتا اشاره کرد که در تمامی نسخه ها استاندارد است. سنسور دوربین را با رادار ترکیب می کند و از ویژگی های آن می توان به سیستم پیش از برخورد، تشخیص عابر پیاده در روز و شب، تشخیص دوچرخه سوار در روز، کروز کنترل تطبیقی ​​و دستیار فرمان اضطراری اشاره کرد.

Aygo X جدید منحصراً برای بازار اروپا طراحی شده است. تویوتا کنترل کامل کارخانه چک را در دست گرفته است، جایی که مدل قدیمی به همراه 108 و C1 تولید می شد و آیگو ایکس و همچنین یاریس کراس اخیرا معرفی شده را تولید خواهد کرد.

تویوتا می گوید این خودرو باید تا پایان بهار 2022 در تمام مناطق اروپایی به فروش برسد. هنوز حرف نهایی در مورد قیمت ها وجود ندارد، اما کارلوچی گفت که انتظار دارد “به دلیل لیست غنی تجهیزات و فناوری، افزایش معمولی داشته باشد.” اگر افزایش 500 پوندی بالاتر از نقطه ورودی فعلی را بپذیریم، این رقم اولیه Aygo X را در حدود 14500 پوند خواهد داشت.

اکنون اینجا را کلیک کنید تا بررسی ما از دیگر شاسی بلند جدید تویوتا – یاریس کراس را بخوانید.

[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.