رنو زوئی رتبه ایمنی صفر را در یورو NCAP دریافت کرد

[ad_1]

رنو زویی تنها سومین خودرو در تاریخ Euro NCAP است که برای ایمنی تصادفات صفر ستاره دریافت می کند. نسخه قبلی هاچ بک برقی محبوب در سال 2013 امتیاز پنج ستاره را دریافت کرد، اما به لطف تست های ایمنی سخت تر و حذف برخی ویژگی های ایمنی، مدل دوم عملکرد ضعیفی داشت.

Zoe در تست تصادف آفست جلو عملکرد خوبی نداشت و Euro NCAP به محافظت ضعیف در ناحیه قفسه سینه راننده اشاره کرد. با این حال، در تست ستون کناری که برخورد با درخت یا ستون کناری را شبیه‌سازی می‌کند، عملکرد بدتری داشت. بر اساس گزارش Euro NCAP، یک سوم از این تصادفات شدید یا کشنده بوده است و میله هنگام آزمایش Zoe به سر آدمک آزمایش برخورد کرده است.

یکی از عوامل کلیدی در عملکرد ضعیف Zoe حذف کیسه هوای سر است که از مسافران در برابر ضربه های جانبی محافظت می کند. رنو این نوع ایربگ را در سال 2001 با لاگونا 2 معرفی کرد که اولین خودرویی بود که رتبه پنج ستاره یورو NCAP را دریافت کرد. امتیاز ایمنی 43 درصدی Zoe برای مسافران بزرگسال کمترین میزان در 11 سال آزمایش است.

رنو در واکنش به نتایج Zoe بیانیه ای صادر کرد و تاکید کرد که اگرچه این خودرو نسبت به مدل قبلی رتبه بدتری دارد، اما این می تواند به دلیل تغییرات در رژیم ارزیابی Euro NCAP 2013 باشد.

رنو به نتایج منتشر شده توسط Euro NCAP پس از آزمایش‌های خاص توسط Zoe E-Tech Electric مطابق با پروتکل جدید خود که در سال 2020 معرفی شد توجه می‌کند. اول از همه، رنو تأیید می‌کند که Zoe E-Tech Electric خودرویی ایمن است که تمام مقررات نظارتی را رعایت می‌کند. استانداردهای ایمنی این استانداردها به طور مداوم در حال تغییر هستند و در همه زمینه ها به ویژه در ایمنی سختگیرانه تر می شوند. بنابراین، رنو دائماً در حال بهبود پیشنهاد خود برای رعایت مقررات مربوط به فروش خودروهای خود است.

ادامه می دهد: «Zoe در سال 2013 راه اندازی شد و در آن زمان با پروتکل Euro NCAP پنج ستاره دریافت کرد. پروتکل Euro NCAP 2013 دستخوش پنج تغییر شده است. با تجهیزات مشابه، یک مدل با هر تغییر پروتکل می تواند تا دو ستاره را از دست بدهد.

در ارزیابی کمک های ایمنی Euro NCAP، Zoe به 14 درصد اشاره کرد که 61 درصد کمتر از میانگین امسال است. با این حال، رنو گفت: «تکامل Zoe فعلی در سال 2017 با تطبیق تجهیزات ایمنی غیرفعال با تصادفات واقعی و به روز رسانی خودرو با تجهیزات پیشرفته ADAS، مانند ترمز اضطراری پیشرفته با تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار، تعیین شد. ، خروج از خط هشدار و دستیار برای حفظ خط با استفاده از رادار و دوربین.

در سایر بخش‌های گروه رنو، داچیا اسپرینگ EV که ممکن است سال آینده وارد بریتانیا شود نیز با امتیاز یک ستاره امتیاز ضعیفی کسب کرد. آزمایش احتمال فشردگی شدید قفسه سینه و عدم محافظت از پا و لگن را در هنگام برخورد رو به رو نشان داد که منجر به امتیاز محافظت از سرنشین بزرگسال (49٪) شد. تصادفات همچنین می تواند باعث آسیب های جدی به سر و گردن کودکانی شود که در ماشین تردد می کنند.

با این حال، امسال تعدادی بازیگر قوی وجود داشت. BMW iX با محافظت چشمگیر 91% برای مسافران بزرگسال پنج ستاره کسب کرد. جنسیس G70 و GV70 نیز امتیازات برتر را دریافت کردند و به رکورد 100٪ پنج ستاره این برند ادامه دادند. مرسدس EQS در سال 2021 با امتیاز 96 درصد، بالاترین امتیاز را برای محافظت از مسافران سالمند به دست آورد.

دریابید که ایمنی خودرو در طول سال ها چگونه تغییر کرده است …

[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.