سازندگان خودرو از پیشنهاد COP26 اجتناب می کنند

[ad_1]

تعهد COP26 به خودروسازان برای توقف فروش خودروهای جدید بدون آلایندگی در سرتاسر جهان برای جلب حمایت برندهای بزرگ با مشکل مواجه است.

جزئیات کامل این پیشنهادها هنوز فاش نشده است، اما انتظار می‌رود تولیدکنندگان ثبت شده فروش خودروهای بدون آلایندگی (همگی با موتورهای احتراق داخلی) را تا سال 2035 یا زودتر در سراسر جهان متوقف کنند.

این طرح مورد حمایت تعدادی از برندها از جمله بی وای دی، فورد، جگوار لندرور، مرسدس بنز و ولوو قرار گرفت، اما سایر برندهای بزرگ گفتند که این قرارداد را امضا نخواهند کرد.

دو تای آنها تویوتا و فولکس واگن هستند. دومی معتقد است که این معامله برای کشورهایی که منابع انرژی تجدیدپذیر و زیرساخت شارژ خودروهای الکتریکی را ندارند، کارساز نخواهد بود.

فولکس‌واگن استدلال می‌کند که ادامه فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید در این مناطق در حال حاضر سازگارتر با محیط‌زیست است، زیرا انتشار کربن ناشی از ساخت خودروهای الکتریکی جدید برای مشتریان در آن‌جا به مرور زمان جبران نخواهد شد.

Auto Express می‌داند که سازندگان تقریباً هیچ توجهی به پیشنهادات نداشته‌اند و برخی از تولیدکنندگان بزرگ نتوانسته‌اند ببینند که چگونه می‌توانند بلافاصله تعهدی را که برای هر کشوری که در آن خودرو می‌فروشند اعمال می‌شود، بپذیرند.

گروه فولکس‌واگن در بیانیه‌ای اعلام کرد که اگرچه «کاملاً متعهد» به الکتریکی‌سازی است، اما این سرعت بسته به «تصمیم‌های سیاست‌گذاری محلی که منجر به سرمایه‌گذاری در خودروهای الکتریکی و زیرساخت‌ها می‌شود» از منطقه به منطقه دیگر متفاوت است.

وی می افزاید: «علاوه بر این، ما معتقدیم که انتقال سریع به برق باید در راستای انتقال انرژی به انرژی 100 درصد تجدیدپذیر باشد.

تویوتا اظهار داشت: «تویوتا به عنوان یک تجارت در بیش از 170 کشور در سراسر جهان فعالیت می کند و به طور مداوم کاهش CO2 پیشرو در صنعت را در وسایل نقلیه به دست می آورد. این مبتنی بر توسعه و بازاریابی طیف کاملی از وسایل نقلیه الکتریکی است تا امکان کاهش عملی و پایدار CO2 را گسترش دهد – از جمله خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی، خودروهای الکتریکی با باتری و خودروهای سلول سوختی هیدروژنی.

وی در پایان گفت: ما مناسب ترین خودروها از جمله محصولات بدون آلایندگی را در پاسخ به محیط اقتصادی متنوع، زیرساخت های آمادگی انرژی پاک و شارژ، سیاست های صنعتی و نیازهای مشتریان در هر کشور و منطقه ارائه خواهیم کرد.

سخنگوی ولوو در پاسخ به سوالی درباره تعهد این شرکت به قرارداد COP26 گفت: «ما نمی‌توانیم در مورد برنامه‌های خاص سایر سازندگان خودرو اظهار نظر کنیم. برنامه‌های خودمان جاه‌طلبانه‌تر از اعلامیه گلاسکو در مورد خودروها و مینی‌بوس‌ها با آلایندگی صفر است، اما می‌خواهیم تا جایی که ممکن است تولیدکنندگان خودرو از ما الگوبرداری کنند. ما امیدواریم که این اعلامیه از جمله اقدامات دیگر را تشویق کند. با این حال، این واقعاً به دولت های مختلف بستگی دارد که اهداف خود را برای پایان فروش خودروهای ICE تعیین کنند، زیرا شرایط بین بازارها متفاوت است.

ارزان ترین خودروهای برقی فروش را اینجا ببینید…

[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.