صف فروش در بازار خودرو

[ad_1]

به گزارش تجارت نیوز ، در تاریخ 4 مه سال جاری ، شورای رقابت مجوز افزایش قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ کشور را با هدف متعادل سازی قیمت ها در بازار خودرو صادر کرد. این افزایش قیمت بر اساس تورم یک ساله اعلام شده توسط بانک مرکزی و پس از کسر تورم اعمال شده قبلی در سه ماهه اول و دوم سال 1399 و سرانجام پس از اعمال متغیرهای کیفیت و بهره وری محاسبه می شود که برای کلیه خودروهای مشمول دستورالعمل قیمت گذاری شورا ، تا پایان ماه سپتامبر 1400 اجرا شود.

براساس مصوبه مذکور قیمت محصولات گروه ایران خودرو به طور متوسط ​​8.2 درصد و محصولات گروه سایپا به طور متوسط ​​8.9 درصد افزایش داشته است. در شرایطی که دو خودروساز بزرگ از افزایش قیمت چندان راضی نبودند و می خواستند تصمیم شورای رقابت را تغییر دهند و قیمتها را بیشتر افزایش دهند ، سرانجام ، حدود 20 روز پس از تصویب مجوز افزایش قیمت ، این تصمیم به اطلاع تولیدکنندگان خودرو و قیمت ها از ابتدای هفته افزایش یافت. که گذشت ، مورد توجه قرار گرفت.

ما به یاد می آوریم که هر زمان که قیمت های رسمی خودروها افزایش می یافت ، بازار نیز افزایش می یافت. اما این بار با وجود اعلام قیمت های جدید محصولات دو خودروساز بزرگ از ابتدای هفته ، بازار خودرو هیچ واکنشی نشان نداد و تغییری در قیمت ها ایجاد نشد.

در همین راستا سعید موتمنی – رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتومبیل – در گفت وگو با ایسنا ، از آرامش در بازار خودرو خبر داد و گفت: “افزایش قیمت محصولات در کارخانه تاثیری در قیمت های بازار خودرو ندارد. و هنوز آرامش در بازار خودرو وجود دارد. ” . در حالی که نوسانات ارز کاهش یافته و ما افزایش قیمت ارز نداریم. بنابراین تقاضای کاذبی در بازار وجود ندارد که بخواهد قیمت ها را تغییر دهد.

وی افزود: در حال حاضر تقاضا در بازار خودرو کم است و فقط به تقاضای مصرف کننده محدود می شود ؛ تقاضای کاذبی برای سرمایه گذاری در بازار خودرو وجود ندارد و اگر معامله ای انجام شود از سوی مصرف کنندگان واقعی است. به امید سقوط بیشتر نرخ ارز با قیمت پایین تر خرید کنید.

هرچه فروشنده در بازار باشد خریدار هم نیست

“البته ، با توجه به اینکه در شرایط فعلی ، فروشنده بیش از خریدار در بازار دیده می شود ، صاحبان خودرو ممکن است قیمت ها را در سایت های فروش افزایش دهند ، اما معامله واقعی به جز در چند مورد و تأمین نیاز نیست برای یک ماشین مصرفی در بازار شکل نگرفته است.

موتمنی در مورد عرضه خودرو به بازار به اندازه تولیدکنندگان خودرو اظهار داشت: هیچ آماری که میزان افزایش یا کاهش عرضه را نشان دهد وجود ندارد اما به طور کلی می توان گفت اگر تأمین کافی به بازار تزریق شود توسط تولیدکنندگان اتومبیل ، شکاف قیمت بین کارخانه و بازار کمتر و کمتر می شود ؛ در عین حال ، از ابتدای سال جاری ، مانند ماه های آخر سال گذشته ، تقاضای زیادی در بازار وجود ندارد. بالا بود ، دو قیمت کوتاه تر

رئیس اتحادیه فروشندگان و فروشندگان خودرو تهران در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه خرید و فروش زیادی در بازار انجام نمی شود ، قیمت ها نسبت به دو یا سه هفته گذشته تغییری نکرده اند و قیمت ها مانند آخرین قیمت ها است. هفته مه.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرام تجارت نیوز دنبال کنید.

[ad_2]
منبع : تجارت نیوز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.