لکسوس NX جدید از سال 2021 با اولین درایو هیبریدی این شرکت وارد بازار می شود

[ad_1]

لکسوس یکی از اولین مارک های برتر بود که در سال 2005 از درایوهای الکتریکی استفاده کرد ، اما این شرکت با ساخت یک هیبرید کامل با مواد افزودنی مخالفت کرد. اکنون با لکسوس NX کاملاً جدید ، که با فروش در سه ماهه آخر سال 2021 به اولین PHEV مارک ژاپنی تبدیل می شود ، در حال تغییر است.

NX از زمان راه اندازی آن در سال 2014 یک مدل فوق العاده مهم برای لکسوس بوده است. بیش از 170،000 دستگاه در اروپا فروخته شده است که بیشتر آنها به مشتریان جدید با نام تجاری Lexus فروخته شده است.

یک ظاهر طراحی شده در مدل کاملاً جدید تحولی است در مورد آنچه قبلاً گذشته است. همانطور که مدیر برنامه ریزی لكسوس اروپا و EV برای Spyros Fortinos می گوید ، “این NX غیرقابل تردید است.” جلو دارای مشبک امضای لکسوس ، برخی از سطوح پیچیده جانبی ، از جمله “ضربه” قابل توجه در نزدیکی ستون C ، و یک طرح چراغ عقب دقیق تر است که دارای یک “پوسته” امضای باریک در بدنه عقب است. انتظار می رود که این عناصر دوم در آینده در بیشتر دامنه های لکسوس به کار گرفته شوند.

نسل دوم NX مبتنی بر TNGA-K ، نسخه ای از پلت فرم مدولار تویوتا است که به وسایل نقلیه بزرگتر مانند RAV4 اختصاص یافته است. لکسوس جدید در همه جا بزرگتر از خودرویی است که جایگزین آن می شود – 20 میلی متر طولانی تر ، 20 میلی متر عرض و پنج میلی متر بلندتر. بسته بندی کارآمدتر TNGA به این معنی است که فاصله دو محور آن 30 میلی متر بیشتر است – تحولی که باید فضای عقب کابین را بهبود بخشد. طول کلی اکنون 4660 میلی متر است که باعث می شود این ماشین حدوداً دو سانتی متر کوتاهتر از آئودی Q5 باشد اما شش سانتی متر بیشتر از RAV4 است.

اصول NX تقریباً کاملاً جدید است. تنها پنج درصد از کل خودرو را می توان در نمونه قبلی خود جستجو کرد. پیکربندی سیستم تعلیق یک تعرفه استاندارد TNGA-K است ، دارای پایه های جلو و استخوان های دوتایی با بازوهای عقب در عقب.

این پلاگین هیبریدی فناوری زیادی را از خواهرش تویوتا می گیرد و یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی را با یک موتور الکتریکی مخلوط می کند تا کل خروجی مشابه 302 اسب بخار داشته باشد. در بیشتر مواقع ، اتومبیل به صورت پیش فرض همان کاری را انجام می دهد که لکسوس آن را “هیبریدی خود شارژ” می نامد – در واقع همان نوع تنظیماتی که قبلاً در NX ارائه شده بود. اما یک باتری 18.1 کیلووات ساعت نیز در آن قرار دارد و در صورت شارژ کامل ، می تواند ماشین را با 40 مایل برق فقط با سرعت 84 مایل در ساعت طول بکشد.

هنوز هیچ اطلاعات رسمی از عملکرد منتشر نشده است ، اما لکسوس می گوید انتظار دارد NX 450h + ، همانطور که PHEV شناخته خواهد شد ، انتشار CO2 زیر 40 گرم در کیلومتر را ارائه دهد.

مدل “معمولی” در انگلیس همچنان NX 350h نامیده می شود ، اگرچه آرایش مکانیکی آن نیز دوباره طراحی شده است. سیستم هیبریدی نسل چهارم نیز بر اساس موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی ساخته شده و 239 اسب بخار قدرت تولید می کند. (افزایش بیش از 20٪ نسبت به ماشین قدیمی) برای زمان 0.72 کیلومتر در ساعت در 7.7 ثانیه. 350h همچنان با انتخاب پیشرانه یا چهار چرخ متحرک در دسترس خواهد بود و ظرفیت یدک کشی نسخه دیفرانسیل جلو نیز مطابق با نسخه چهار چرخ محرک ، 1500 کیلوگرم افزایش یافته است.

لکسوس می گوید انتظار دارد میزان انتشار CO2 در مقایسه با مدل پایه حدود 10 درصد کاهش یابد ، که این امر باعث می شود مدل محرک چرخ جلو 145 گرم در کیلومتر باشد.

در هنگام عرضه هیچ نسخه کاملاً برقی از این خودرو وجود ندارد ، اما در پاسخ به این س askedال که آیا لکسوس می تواند بعداً چنین گزینه ای را اضافه کند – مشابه رویکرد با UX کوچکتر – رئیس شرکت مدیریت برند Hiroo Togashi اشاره کرد که این اتفاق ممکن است رخ دهد : “NX جدید BEV نخواهد داشت [pure-electric version] در ابتدای فروش. “مهندس ارشد NX ، Takeato Kato ، تأیید کرده است که هیچ دلیل فنی وجود ندارد که NX به شکل برقی خالص ارائه شود.

جالب اینجاست که لکسوس قصد دارد یک نسخه تک موتوره از NX را با نشان NX 400h + در چین معرفی کند ، اما PHEV در حال حاضر به عنوان “هاله” برای مدل اروپایی دیده می شود ، بنابراین فعلا برنامه ای برای ارائه این نسخه وجود ندارد در اینجا گزینه آهسته تر و ارزان تر است.

این کابین شاید با یک اصلاح اساسی کامل در سیستم های سرگرمی و سرگرمی Lexus که در قلب تریم جدید مورد انتقاد قرار گرفته اند ، رویکردی رادیکال تر از نمای بیرونی داشته باشد. این تنظیم استاندارد که Lexus Link Connect نام دارد ، از یک صفحه نمایش لمسی ضد تابش 9.8 اینچی با افزایش قدرت پردازش برای ارائه پاسخهایی بیش از سه برابر سریعتر برخوردار است.

گل سرسبد این سیستم Lexus Link Pro خواهد بود که یک صفحه نمایش بزرگ 14 اینچی با وضوح بالا را به همراه دارد که یکی از بزرگترین صفحه های کلاس NX است. Apple CarPlay بی سیم و Android Auto سیمی پشتیبانی می شوند و NX دارای چهار پورت USB (سه ورودی USB-C) است که بین کابین جلو و عقب از هم جدا شده اند.

برنامه تلفن های هوشمند ، Lexus Link ، به مشتریان NX این امکان را می دهد تا از راه دور ماشین خود را قفل و قفل کنند و شرایط دمای اتاق را کنترل کنند. با + 450 ساعت ، مالکان همچنین می توانند بر روی شارژ مجدد نظارت و برنامه ریزی کنند.

صرف نظر از اینکه کدام سیستم نصب شده باشد ، حداقل به دلیل نیازهای رابط کاربری ادغام اپل و اندروید ، کنترل کننده سرگرمی و سرگرمی بحث برانگیز Lexus حذف شده است. با بیان اینکه این شرکت “در حال حاضر صفحه لمسی را ادامه نخواهد داد” و حداقل در حال حاضر انتظار می رود تمام مدل های آینده لکسوس فقط دارای صفحه لمسی و فرمان صوتی باشند.

در انگلیس هنوز در مورد سطح تجهیزات و قیمت های خاص صحبت نشده است ، اما معاون رئیس زنجیره ارزش لکسوس اروپایی پاسکال روچ گفت که مشتریان باید انتظار “تداوم” در این زمینه را داشته باشند. این احتمالاً فقط به معنای افزایش بسیار ناچیز NX 350h است که منجر به رقم اولیه حدود 36500 پوند خواهد شد.

برای مطالعه بررسی اولین اتومبیل الکتریکی لکسوس – UX 300e اینجا کلیک کنید …

[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.