[ad_1]
هوندا ما را با اولین نمای رسمی خود در هاتچ هاچ سیویک تایپ R 2022 آشنا کرد.
این برند ژاپنی تصاویری از یک خودروی استتار توسعه یافته منتشر کرده است که آزمایش خود را در پیست نوربرگ رینگ آغاز می کند و تحول نرم تری از سبک وحشی را مشخص می کند که خودروی نسل چهارم Type R را مشخص می کند ، که در سال 2015 معرفی شد.
بر اساس هاچ بک خانوادگی جدید Mk11 Civic که در ماه ژوئن معرفی شد ، نوع جدید R از سبک دنده عقب سریع با پنج در و سطح هموارتر نسبت به خودروی خروجی استفاده می کند ، که به دلیل طراحی بیش از حد غیر معمول مورد انتقاد برخی قرار گرفته است.
در جلو ، خودروی آینده دارای یک جفت چراغ جلو باریک و LED است که به جلوپنجره لانه زنبوری اسپرت تری نسبت به سیویک استاندارد متصل شده است. سپر جلو متورم و تهاجمی است و جلو پنجره رادیاتور عمیق تا شکاف جلو امتداد دارد. اطراف آن با ظاهری شبیه به یک جفت دریچه احاطه شده است – اما آنها با استتار پوشانده شده اند ، که نشان می دهد آنها بیشتر جنبه زیبایی دارند تا کاربردی.
مانند قبل ، نوع R پیست وسیع تری نسبت به مسیر استاندارد خواهد داشت ، با کشش های قوس دار و محدب چرخ صاف ، موقعیت متمرکزتری به دست می دهد. آستانه ها نیز کشیده شده اند و هواپیمایی در جلوی چرخ های عقب برای تمیزکردن جریان هوا در کنار خودرو است. چرخ ها به سفارش نوع R ساخته می شوند و مجموعه ای از لاستیک های Michelin Pilot Sport 4 S روی آن نصب شده است.
در عقب ، هوندا هاچ بک داغ دارای نور کامل عرض سیویک استاندارد است ، اما سپر عقب با یک جفت دریچه و یک دیفیوزر عمیق دوباره طراحی شده است. در اینجا یک سیستم اگزوز سه گانه وجود دارد که برخلاف نوع فعلی R ، بزرگترین خروجی را در مرکز قرار می دهد. این سیستم به گونه ای طراحی شده است که با شتاب زیاد یک نت تهاجمی تر ارائه دهد ، در حالی که طنین در کروز بزرگراه را به حداقل برساند.
به نام ثبات در سرعت های بالا و سبک ورزشی بیشتر ، Type R آینده مجهز به بال عقب بزرگ است.
انتظار می رود که نسل بعدی هوندا سیویک تایپ R در سال 2022 برای اولین بار معرفی شود و وقتی وارد می شود باید علاقه مندان را خوشحال کند. مانند خودروی کنونی ، از کمک ترکیبی به نفع یک موتور احتراق داخلی سنتی دور می زند.
در داخل ، هاچ بک داغ نشان دهنده طراحی خودروی استاندارد با سیستم اطلاعات سرگرمی 9 اینچی جدید است که روی داشبورد نصب شده و یک صفحه ابزار جدید دیجیتالی در جلوی راننده دارد. خریداران همچنین به احتمال زیاد یک جفت صندلی اسپرت جدید ، فرمان اسپرت به روز شده و جعبه پدالی آلومینیومی به همراه یک کلید تعویض آلومینیومی Type R دریافت می کنند.
اما جالب ترین ویژگی خودروی جدید ، پیشرانه آن خواهد بود ، زیرا در حالی که بقیه محدوده هوندا دائماً در حال حرکت به سمت برق رسانی هستند ، نوع بعدی R این کار را نمی کند. این برند اخیراً استراتژی خود را در مورد خودروهای برقی روشن کرده و اهداف خود را تنها برای برقی سازی سهام “اصلی” اروپایی خود تا سال 2022 اعلام کرده است.
تام گاردنر ، نایب رئیس ارشد هوندا اروپا در پاسخ به این سوال که آیا این شامل تیپ R می شود یا خیر ، به ما گفت: “ما قطب های اصلی خود را داریم که برقی خواهند شد. واضح است که ما یک محصول بسیار معروف داریم – مانند مشتق Civic ، که تصور می کنم منظور شما در نوع R است – اما هنوز تصمیمی گرفته نشده است.
“ما از قدردانی قوی مشتری از مدل فعلی بسیار آگاه هستیم و باید بهترین پیشرفت آینده را عمیقا در نظر بگیریم.”
بر اساس اظهارات گاردنر ، ما انتظار داریم تایپ R جدید از نسخه به روز خودرو فعلی با موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ استفاده کند. به طور طبیعی ، هوندا چندین بهبود کارایی را انجام می دهد – و قدرت از 316 اسب بخار فعلی بیشتر می شود تا هاچ بک داغ در رقابت با فولکس واگن گلف R. جدید باقی بماند. تقریباً مطمئن است که تیپ R گیربکس شش سرعته دستی خود را حفظ خواهد کرد. و تنظیم دیفرانسیل جلو.
تولید این مدل همچنین از پایگاه فعلی خود در سویندون ، که قرار است در سال 2021 تعطیل شود ، به یکی از تأسیسات هوندا در ژاپن منتقل می شود.
زمان بندی هوندا سیویک تیپ R
1996 (EC9)
اولین سیویک با نشان Type R در ژاپن به عنوان دریچه ای سه در ساخته شد. این موتور 1.6 لیتری VTEC دارد که 181 اسب بخار قدرت تولید می کند.
2001 (EP3)
نسل EP3 نوع R اولین نمونه ای است که در کارخانه هوندا در سویندون تولید و در خارج از کشور به فروش می رسد. این موتور مجهز به موتور 2.0 لیتری VTEC با قدرت 197 اسب بخار است.
2006 (FN2)
دو نسخه از نسل سوم Type R عرضه شد: یک سدان چهار در برای ژاپن و یک دریچه سه در برای اروپا ، هر دو با موتور مشابه EP3.
2012 (FK2)
هوندا برای این نسل به یک کوپه پنج در رفت. Type R همچنین برای اولین بار از قدرت توربو با موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر با قدرت 306 اسب بخار برخوردار بود.
2016 (FK8)
نوع R فعلی آخرین تولید شده در Swindon خواهد بود. این قدرتمندترین نسخه تا کنون با 316 اسب بخار قدرت است و اولین نسخه ای است که به آمریکای شمالی صادر می شود.
نظر شما در مورد تصویر اختصاصی ما از هوندا سیویک تایپ R چیست؟ در قسمت نظرات به ما بگویید …
[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk