[ad_1]
بررسی اجمالی
خودروی هفت سرنشین 2022 Rivian R1S دومین مدل تولیدی از Rivian، یک سازنده خودروهای برقی جدید مستقر در کالیفرنیا خواهد بود. اولین R1S تسلا مدل X را هدف قرار می دهد که تنها شاسی بلند سه ردیفه تمام الکتریکی موجود در حال حاضر است. R1S همچنین در هنگام فروش ارزانتر از مدل X خواهد بود. R1S بسیاری از ویژگی های خود را با پیکاپ R1T به اشتراک می گذارد. مانند R1T، بسته باتری 128.9 کیلووات ساعتی را ارائه می دهد که EPA تخمین می زند برای 316 مایل رانندگی با هر بار شارژ مناسب است. R1S مستقیماً به مصرفکنندگان فروخته میشود، اگرچه Rivian میگوید که شبکهای از مراکز خدمات و فروشگاههای مشابه تسلا را نیز راهاندازی خواهد کرد.
برای سال 2022 چه خبر؟
Rivian با ارائه سفارشات Launch Edition شروع به کار می کند. برای سال 2022، R1S تنها با راه اندازی چهار موتوره و باتری 128.9 کیلووات ساعتی “Large” ارائه می شود. ریوین همچنین قیمت مدلهای 2022 R1S را به میزان قابل توجهی افزایش داد، حرکتی که در ابتدا بر افرادی که قبل از 1 مارس 2022 رزرو میکردند تأثیر گذاشت، اما شرکت بعداً در پی واکنش منفی مشتریان از این تصمیم خاص عقبنشینی کرد. انتظار میرود سال آینده یک مدل اکسپلور مقرونبهصرفهتر و مقرونبهصرفهتر به خط تولید ملحق شود. پیکربندی جدید دو موتوره که بیش از 600 اسب بخار قدرت دارد، در کنار یک باتری استاندارد کوچکتر (فقط مدل های دو موتوره) و یک بسته باتری بزرگتر “Max” (فقط مدل های چهار موتوره) وارد تولید خواهد شد.
قیمت و اینکه کدام یک را بخریم
با توجه به اینکه R1S Launch Edition دیگر برای سفارش در سایت مصرف کننده Rivian در دسترس نیست، مدل Adventure را به عنوان تنها گزینه دیگر برای سال 2022 باقی می گذارد. پیکربندی پیش فرض برای این اولین مدل سال، راه اندازی چهار موتوره و چهار چرخ متحرک است که با آن همراه است. بسته باتری 128.9 کیلووات ساعتی “بزرگ”. در سال آینده، این دستگاه با سیستم چهار چرخ متحرک، دو موتوره و با حداکثر سه اندازه باتری مختلف عرضه خواهد شد. در میان گزینه های متعدد چرخ و تایر و انتخاب رنگ داخلی، مجموعه ای از ویژگی های قابل ارتقا وجود دارد.
موتور EV، قدرت، و عملکرد
R1S بسته باتری، پیشرانه، بسیاری از استایل و بسیاری از مشخصات خود را با برادر وانت R1T خود به اشتراک می گذارد. با 835 اسب بخار قدرت، R1S دارای شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت 3.0 ثانیه است، بنابراین ما نمیتوانیم منتظر بمانیم تا آن را برای تست درایو ببریم. هر مدل R1S 2022 دارای یک موتور الکتریکی در هر چرخ است که قابلیت حرکت تمام چرخ و قابلیت آفرود چشمگیر را ارائه می دهد. با این حال، یک نسخه دو موتوره با سیستم چهار چرخ متحرک و بیش از 600 اسب بخار در نهایت نیز ارائه خواهد شد. همه مدل ها دارای سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم در هنگام پرتاب هستند که اجازه می دهد فاصله از زمین از هشت تا 14.5 اینچ متغیر باشد. وقتی فرصتی برای آزمایش R1S پیدا کنیم، این داستان را با نتایج رانندگی و نتایج آزمایش بهروزرسانی میکنیم.
ظرفیت یدک کش و بار
هر نسخه از R1S دارای یک موتور تمام چرخ محرک است که در هر چرخ یک موتور الکتریکی وجود دارد. همه آنها می توانند بیش از 7700 پوند بکسل کنند. ما انتظار داریم یدک کشی به شدت بر محدوده رانندگی آن تأثیر بگذارد، بنابراین کسانی که قصد دارند این کار را به طور منظم انجام دهند باید مدلی را با بزرگترین باتری موجود در نظر بگیرند. R1S دارای ظرفیت حمل بار 1800 پوند است.
برد، شارژ و عمر باتری
Rivian در نهایت سه بسته باتری مختلف را روی R1S ارائه خواهد کرد، اما برای اولین مدل سال، تنها با یک بسته 128.9 کیلووات ساعتی عرضه میشود. EPA تخمین می زند که بردی معادل 316 مایل (2 مایل بیشتر از معادل R1t خود) فراهم می کند. انتظار می رود یک باتری استاندارد کوچکتر در سال آینده به همراه یک باتری با برد بالا “Max” عرضه شود. اولی فقط با مدل های دو موتوره سازگار خواهد بود و دومی برای نمونه های چهار موتوره در نظر گرفته شده است. Rivian تخمین می زند که آنها به ترتیب حداقل 260 و 400 مایل مسافت رانندگی را طی خواهند کرد.
مصرف سوخت و MPGe دنیای واقعی
دولت تخمین می زند که R1S SUV 73 MPGe شهری، 65 MPGe بزرگراه و 69 MPGe ترکیبی را تحویل خواهد داد. این اعداد بسیار کمتر از بهترین تخمین های مدل X هستند اما نزدیک به تخمین های آئودی e-tron هستند. ما هنوز فرصتی برای تست رانندگی R1S نداشته ایم، چه رسد به اینکه آن را در تست بزرگراه واقعی خود با سرعت 75 مایل در ساعت انجام دهیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد مصرف سوخت R1S، به وب سایت EPA مراجعه کنید.
فضای داخلی، راحتی و باربری
مانند R1T، R1S دارای کابینی با طراحی زیبا با طراحی مدرن، چرم فانتزی، تزئینات چوبی و دو نمایشگر بزرگ – یکی برای سرگرمی اطلاعات و دیگری برای نمایشگر گیج راننده است. صندوق عقب 12 فوت مکعبی جلو، فضای بار بزرگ در عقب، درب عقب تقسیم شده، و ردیف سوم با ظاهر جادار به کاربرد R1S اضافه شده است. آنچه در اینجا می بینید مدل تولیدی آن است، بنابراین طراحی بیرونی آینده نگرانه و فضای داخلی مدرن دست نخورده باقی می ماند زمانی که R1S به مسیر شما برسد.
اطلاعات سرگرمی و اتصال
سیستم اطلاعات سرگرمی نصبشده به صورت افقی از کاشیهای قابل ارتقا برای ویژگیهای فردی استفاده میکند که گزینههای اصلی (ناوبری، رسانه و کنترلهای آب و هوا) همیشه در پایین نمایشگر موجود است. به جای جستجو در زیر منوها، گزینه ها از کنار کاشی ها بیرون می روند تا پیچیدگی سیستم را کاهش دهند. از آنجایی که نه Apple CarPlay و نه Android Auto در حال حاضر روی همتای پیکاپ تراک آن ارائه نمی شوند، مانند R1S آنها را نیز نخواهد داشت، مگر اینکه در نهایت از طریق یک به روز رسانی هوایی اضافه شوند.
ویژگی های ایمنی و کمک راننده
Rivian میگوید که هر مدلی مجهز به فناوری هندزفری کمک راننده، با مجموعهای به نام Driver + خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر در مورد نتایج تست تصادف R1T، از وب سایت های اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) دیدن کنید. ویژگی های کلیدی ایمنی احتمالاً شامل موارد زیر است:
- ترمز اضطراری خودکار استاندارد
- هشدار خروج از خط استاندارد
- کروز کنترل تطبیقی استاندارد
پوشش گارانتی و نگهداری
همه مدلهای ریوین دارای ضمانتنامه استاندارد سخاوتمندانهای هستند که شامل پوشش سپر به سپر به مدت پنج سال یا 60000 مایل و همچنین سیاست باتری و پیشرانه است که به مدت هشت سال یا 175000 مایل ادامه دارد.
- گارانتی محدود پنج سال یا 60000 مایل را پوشش می دهد
- گارانتی پیشرانه هشت سال یا 175000 مایل را پوشش می دهد
- بدون تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده رایگان
[ad_2]