مدیر عامل سیتروئن وینسنت کوبه برای COVID ، کمبود نیمه هادی و سیتروئن آمی

[ad_1]

رئیس سیتروئن ، وینسنت کوبه ، به طور انحصاری با Auto Express در مورد تأثیر تجاری کوید ، بحران نیمه هادی ، برد پر رونق وانت سیتروئن ، تغییر شکل مدل های نمایشگاه و اینکه چرا سیتروئن آمی در انگلیس “اتفاقی است که باید بیفتد صحبت کرد. “

پرسش: همه گیری چگونه در دوازده ماه گذشته سیتروئن را تحت تأثیر قرار داده و تغییر داده است؟

آ. بدیهی است که بحران ضربه سختی به ما وارد کرده است. ما نشانه های اولیه بحران را از اوایل فوریه سال گذشته دیدیم ، عمدتا به دلیل چینی بودن برخی از اجزای ما ، که تحت تأثیر محاصره چین قرار گرفتند.

واقعیت این است که اواسط ماه مارس با تعطیلی ناگهانی نمایندگی ها و تعطیلی بیشتر کارخانه ها ، کمی سنگ بود.

اگر به قفل اول ، دوم و سوم نگاه کنید ، مشکلات متفاوت می شود. می خواهم بگویم که آوریل سال گذشته برای آنچه قرار بود اتفاق بیفتد و بنابراین برای فروپاشی بازارها کاملاً محو شد.

از آن زمان به بعد ، من می گویم که ما ابتدا تمایل بیشتری به تکامل اقتصاد کلان داریم. به عبارت دیگر ، چه نوع فعالیت قفل گذاری وجود دارد؟ و دوم ، یک زنجیره تأمین فوق العاده پیچیده و ناپایدار.

بنابراین برای من ، زیرا ، من می گویم ژوئن ، ژوئیه ، ما در یک وضعیت بی ثباتی ، پیچیدگی و اقتصاد کلان هستیم. هیچ چیز خاصی در مورد سیتروئن یا Stellantis وجود ندارد.

از نظر حجم ، حدود 25٪ کمتر از سال بودیم. ما همچنان سودآور بودیم ، اما افت سود وجود داشت که کمی کمتر از 20٪ بود.

اگر امروز به جایی که هستیم نگاه کنم ، نکته جالب این است که جستجو با تأخیر انجام می شود – مطمئناً و تا حدی اعتماد مشتری جلب می شود. بنابراین شاهد بازگشت B2B هستیم. می بینیم که برخی کانالهایی که کاملاً از بین رفته اند مانند اجاره های کوتاه مدت در حال بازگشت هستند.

بنابراین در شرایطی قرار داریم که مثلاً برای Q1 15 تا 20 درصد بهتر از سال گذشته هستیم که بسیار شگفت آور است. حتی اگر بازارها 14 درصد سقوط کنند ، چیزی شبیه به آن ، ما نسبت به سال گذشته بهتر هستیم.

برای پاسخ دادن به بخش دیگری از س yourال شما ، ما در مورد مدیریت موجودی کالا و مدل تجاری چابک و واکنش پذیر درسهایی آموخته ایم. با کسب و کاری که 15 تا 20 درصد زیر 19 است ، ما توانسته ایم به KPI یا سودآوری تجاری تقریباً در همان سطح سال 19 برسیم و باعث افزایش کارایی و انعطاف پذیری کسب و کار شویم.

آخرین نکته ای که برای من بسیار جالب است این است که کتاب سفارش خوب است ، و تأکید زیادی بر روی وسایل نقلیه سبک تجاری است ، به این معنی که این تجارت دارای ویژگی های مثبت است. و البته پس از نزدیک به 18 ماه تلاش ، تقاضای راکد زیادی وجود دارد.

سوال: بحران اجزای کمبود نیمه هادی چقدر بد است؟

آ. من فکر می کنم این عادلانه است که بگوییم قابل توجه است و از نظر تمرکز خط اول است. تا حدی ، و به دلایلی که من متخصص نیستم که بتوانم پاسخ دهم ، فکر می کنم تأثیر آن بر اروپا کمی کمتر از آمریکای شمالی باشد.

ما راه های زیادی برای مقابله با این مسئله داریم و من فکر می کنم که از این طریق Stellantis کار بزرگی انجام می دهد ، که اگر بحران را درک کنید ، یک جز one یک لایه نیست. این نیز یک سطح دوم نیست ، در واقع یک سطح سوم است و بنابراین می توانید واقعاً اقدام کنید.

به عنوان مثال ، اگر برخی از اجزای ما در چراغ های جلو یا ماژول های کنترل استفاده می شود ، ممکن است تصمیم بگیریم که مجموعه چراغ های جلو را مرتب کنیم تا ماژول های کنترل بیشتری بدست آوریم.

می توانید تصور کنید که اگر شما 160 160 کشور ، 14 مارک و بسیاری از قطعات و فناوری ها را گسترش دهید ، بازی کاملاً جالب خواهد شد.

آنچه من را مجذوب خود می کند اهمیت مدیریت و معیارهای تصمیم گیری است ، بنابراین ما B2C را در اولویت قرار می دهیم و برنامه های خودرو را در اولویت قرار می دهیم. به عنوان مثال ، اگر C4 جدید می خواهید ، آن را دریافت خواهید کرد. و اگر شما یک مشتری خصوصی هستید که C5 Aircross را می خواهید ، تأثیر بحران قطعات روی شما بسیار ناچیز خواهد بود.

ما در حال فشردن بیشتر کانال هایی هستیم که از طریق آنها سودآوری کمتری داریم یا کنترل بیشتری داریم. بنابراین می توانید با اتومبیل های نمایشی صحبت کنید ، می توانید با کارمندان فروش صحبت کنید – قبل از اینکه مشتری خصوصی را ناامید کنیم ، چندین کانال وجود دارد که از آن خارج می شود. بنابراین تولید C5X از تابستان آغاز می شود و تا پایان سال تحویل می شود. بنابراین امروز هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم C5X تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

س. بخش وسایل نقلیه تجاری به عنوان سهمی از تجارت شما چقدر رشد کرده است؟

آ. در 19 سال ، این 23٪ از تجارت ما بود. اگر به بخشهای کلی نگاه کنید ، اتومبیلها در نیمه اول دهه 1920 سقوط کردند ، چیزی در حدود 45٪. LCV 15 تا 20٪ کاهش یافت ، و آن را به یک بخش بسیار مقاوم تبدیل می کند. اگر به Q1 نگاهی بیندازم ، احتمالاً حدود 28٪ هستیم ، بنابراین تاکنون LCV توسط عرضه بسیار محدودتر از تقاضا است. LCV در طول بحران از مقاومت بیشتری برخوردار بود و سریعتر بهبود یافت.

س: تقاضا برای ون های برقی چگونه شکل می گیرد؟

آ. برق ، این یک داستان جالب است. ما در حالت پذیرش اولیه هستیم. اشتهای زیادی وجود دارد ، اما اگر داده های من صحیح باشد ، جذب نسخه های الکتریکی فکر می کنم حدود 10٪ باشد. بیشتر آن مربوط به نسخه بلند مدت است که احتمالاً نیاز واقعی را برآورده نمی کند. بنابراین ما هنوز این طرز تفکر را در مورد “خوب ، من امن خواهم بود” داریم. اما البته محدوده بزرگتر به معنای قیمت بالاتر است که به معنای استقبال کمتر است. بنابراین ، همانطور که من آن را می بینم ، یک تقاضای آشکار وجود دارد ، زیرا این حد برابر با تحویل در خانه است ، فروش اینترنتی برابر است با تحویل مایل آخر ، به علاوه محدودیت در شهرها. اما هنوز در مرحله فرزندخواندگی هستیم که ترکیب مسافت طولانی را در نظر می گیرم ، که برای من ضرورتی نیست.

سیتروئن آمی

سوال: چه موقع تصمیم گیری می شود که آیا ما می توانیم آمی را در انگلستان بگیریم؟

آ. بنابراین ما با اوریگ دروز وارد بحث بسیار جالبی شدیم و می توانم بگویم بیهوده است [Citroën UK managing director] که در آن او گفت ، “هی ، من به آمی علاقه دارم.”

و من گفتم: “اوریگ ، تو مست هستی. این وسیله نقلیه چپ دستی است. او گفت ،” من اهمیتی نمی دهم. می توانم آن را به عنوان درایو چپ بفروشم.

من می گویم ، “Eurig ، این کاملاً واضح است. من قصد ندارم این کار را با درایو سمت راست انجام دهم. خوب؟ بنابراین اگر شما به اندازه کافی مردم را در انگلیس متقاعد کنید که جالب است. و اگر نشان دهید که می توانید آن را به عنوان یک وسیله نقلیه چپ دستی ، سپس شما یک پرونده دارید و سپس ما خواهیم رفت. “

ما هنوز در قسمت آخر این تمرین رقص هستیم. من فکر می کنم Eurig با ایجاد 8000 ابراز علاقه ، کار خارق العاده ای در ایجاد رسانه و مشتری ایجاد کرده است. بنابراین برای من ، این چیزی است که باید اتفاق بیفتد.

خوب ، او در فرانسه خوب کار می کند. ما طی هفته گذشته با یک کارزار غیرمعمول عشق و علاقه به آمی را شعله ور کردیم زیرا معتقدیم که می توانیم بهتر از آنچه انجام می دهیم انجام دهیم. بنابراین امروز ، برای اینکه احساس کنید ، آمی خرده فروشی می کند ، فکر می کنم هفته ای 120. بنابراین هرگز بد یا عالی نیست. خوب است ، عالی نیست نکته جالب این است که ما Ami را در ایتالیا آزاد می کنیم. و ایتالیا در حال حاضر ، قبل از شروع واقعی کمپین تبلیغاتی ، فرانسه را فراتر می برد. بنابراین او در ایتالیا شگفت انگیز عمل می کند. و اسپانیا جالب شروع کرد.

پرسش: آینده اتومبیل های کوچکی مانند C1 و C3 در محدوده سیتروئن چیست؟

آ. C1 می گویند بخش به اصطلاح A در تقاطع بسیاری از مقررات است که آینده آن را کمی چالش برانگیز می کند. تنظیم میزان آلایندگی هزینه های پیشرانه را بسیار بالاتر از سایر هزینه های خودرو افزایش می دهد. بدیهی است که تنظیم سقوط نیز همان کار را خواهد کرد.

اگر به تعادل CO2 به مدت سه یا پنج سال نگاهی بیندازید ، تنها راهی که فکر می کنم می توانم اهداف CO2 اتحادیه اروپا را محقق کنم و اگر فرض کنیم که انگلیس نیز راهی مشابه را در پیش بگیرد ، تلاش برای برق بسیار قابل توجه است ، در غیر این صورت و برق کامل قطعه فشرده و برق متوسط ​​تا متوسط ​​بخشهای بزرگ. اگر این کار را انجام دهید ، ممکن است بتوانید به هدف CO2 برسید. بنابراین ، اگر به بخش A نگاهی بیندازید ، تولید گازهای گلخانه ای رقابت اتومبیل های دارای موتور احتراق داخلی را جریمه می کند و قوانین تصادف فشرده سازی و وزن و قیمت خودروهای بخش A را جریمه می کند و برق اجباری می شود.

اگر همه این کارها را انجام دهید ، به این معنی است که رقابتی تر از C3 نیست. مزیت تاریخی به عنوان یک اتومبیل ثبت شده از یک بخش بسیار مشکوک است. به همین دلیل ما Ami را برای ارائه یک راه حل رقابتی ، شهری ، کاملاً برقی و بسیار مقرون به صرفه معرفی کردیم ، همانطور که گفتید ، شما را برای سفارشات در زندگی روزمره به دهکده نزدیک می رساند. و ما اطمینان خواهیم داد که C3 به عنوان یک بخش بسیار جذاب ، مقرون به صرفه و کارآمد ، به سفر فعلی خود ادامه می دهد. و بدیهی است که ما در جایی از پشت ذهن خود داریم که حرکت بعدی به C3 چه خواهد بود؟ موقعیت بعدی C3 همه آنچه را که به شما گفتم فراهم می کند.

سیتروئن C3

س :ال: ارائه اخیر Stellantis AGM یک پلتفرم الکتریکی نسل دوم E-CMP را نشان داد که از سال 2022 شروع می شود. آیا این سکویی است که C3 بعدی بر روی آن قرار دارد؟

آ. فکر می کنم جواب درست این است که بله ، شاید نه!

ج. همان ارائه چهار سیستم عامل جدید دیگر را برای گروه Stellantis نشان داد: STLA کوچک ، متوسط ​​، بزرگ و قاب. آیا اتومبیلی مانند C5X به اندازه سیتروئن است؟ یا آیا به خصوص در چین می توان یک وسیله نقلیه بزرگتر ، بالقوه بیشتر شبیه SUV ، حتی بزرگتر از C5 Aircross نیز داشت؟

آ. سیتروئن – در این جدول خاص ، جایی که STLA مخفف Stellantis با چهار حرف – کوچک و متوسط ​​است ، متعلق به آن است. Large بیشتر پیشنهادات بسیار خاصی را در آمریکای شمالی ارائه می دهد ، اتومبیل های بالقوه اسپرت و اتومبیل های با قدرت بالا و قاب همان قاب است [for commercial vehicles]. آنچه شما باید به خاطر داشته باشید این است که ما همچنین بازارهای بسیار امیدوار کننده ای از جمله آمریکای لاتین ، خاورمیانه و آفریقا ، هند ، ASEAN را با خانواده ای از وسایل نقلیه که در حال حاضر در حال توسعه هستیم و در اواخر سال جاری ارائه خواهیم شد ، پوشش خواهیم داد. سال شروع در پایان سال جاری یا ابتدای سال بعد. و این همان چیز کوچک است. من باید دقیق بگویم: ویژگی های مشترک وجود دارد ، اما آرایش متفاوت است.

مثلاً آنها برای گسترش مرزها در تعدادی از ابعاد وجود دارند. از نظر شما در مورد چین ، چین بازار جالبی است. اگر به SUV های بسیار بزرگ دوستان آلمانی ما در چین نگاهی بیندازید ، در حال حاضر براساس تکامل پلت فرم هاچ جمع و جور ساخته شده اند. سوالی که می خواهم به آن اشاره کنم این است که در چین هیچ ارتباطی بین اندازه پلت فرم و اندازه خودرو وجود ندارد. چین در مورد پیشرانه یا قدرت پویا نیست ، بنابراین شما برای ساخت یک ماشین بزرگ در چین نیازی به یک سکوی بزرگ ندارید.

C5 ایرکراس

پرسش: از آنجا که فروش SUV هنوز در حال رشد است ، آیا داشتن سیتروئن فقط دو مدل SUV Aircross کافی است؟

آ. در سالهای اخیر ، ما شاهد یک پدیده جالب با فرش برخی از مارک های فرش بازارها هستیم تا مطمئن شویم که آنها همه جای احتمالی موجود را پوشش می دهند. بنابراین اگر مجبور بودید در مورد طول و قد صحبت کنید ، در نهایت هر 10 اینچ یک وسیله نقلیه و یک وسیله نقلیه هر سه تا پنج اینچ بلند خواهید داشت. و اگر واقعاً وسواس دارید ، در نهایت با پنج یا شش جیپ طول می کنید و سپس می توانید آنها را در دو یا سه ارتفاع مستقر کنید. من این را بمب گذاری فرش می نامم. نظر سیتروئن در این باره و این به وضوح از آنچه اخیراً با C4 و C5X مشاهده کردید ترجمه شده است ، این است که پس از SUV چیزی وجود دارد. این دو دلیل دارد: هرکسی جعبه اتومبیل با موقعیت بالا نمی خواهد. اگر به آنچه در جاده های کنار شما است نگاه کنید ، تعدادی ماشین به نام SUV وجود دارد ، اما در واقع آنها سالن های مرتفع هستند.

نکته دوم این است که ما اعتقاد نداریم که SUV جواب نهایی است. اما ما معتقدیم که SUV ها باقی خواهند ماند ، اما چیز دیگری باقی خواهد ماند. وقتی به انطباق CO2 ، بازده توزیع و روشهای جدید توزیع نگاه می کنید ، همه باید به سمت یک ترکیب کاملاً ساده حرکت کنند.

ترکیباتی با 30 یا 40 نوع بدن مختلف در نمایشگاه ، این ممکن است از گذشته باشد.

سیتروئن معتقد است که ، همانطور که ما آن را می نامیم ، استراتژی اساسی مدل ، که در آن شما می توانید ماشین های جمع و جور شهری را پیدا کنید ، یک SUV پیدا خواهید کرد و اعدام های مدرن را در نمایشگاه ها پیدا خواهید کرد – این C5X است. بنابراین ما معتقدیم که این دو در کنار هم خواهند بود. بنابراین با C3 Aircross و C5 Aircross در بازار جعبه بالا عملکرد خوبی دارم. C4 و C5X برای نوع بعدی وسیله نقلیه با موقعیت بالا در جاده ، اما بسیار ظریف ، بسیار راحت ، بسیار ظریف وسیله نقلیه تهیه می کنند. برای من ، این تعادل مناسب برای آینده است.

آخرین اخبار مربوط به اتومبیل های جدید سیتروئن را از اینجا دریافت کنید …

[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.