هوندا سیویک تایپ R 2022 جدید با تست های سوزوکا کنار می آید

[ad_1]

سیویک تایپ R جدید هوندا با گذراندن آزمایشات در پیست اتومبیلرانی سوزوکا در ژاپن قبل از عرضه در سال آینده وارد مراحل پایانی برنامه توسعه خود می شود و هوندا عکس های بیشتری از این خودرو با سبک ترین استتار تا به امروز منتشر کرده است.

جدیدترین هاچ سیویک Type R بر اساس هاچ بک Mk11 Civic ساخته شده است که در ماه ژوئن رونمایی شد. این خودرو همان سبک بدنه فست بک پنج دری مدل قبلی خود را دارد، اگرچه طراحان هوندا ترجیح داده اند سبک خودروی قبلی را کمی نرم کنند.

با این حال، هنوز یک کیت هوای تهاجمی وجود دارد. هاچ بک داغ در جلو دارای چراغ های جلوی LED باریک مشابه سیویک استاندارد است، اما در قسمت جلو، جلوپنجره اسپرت تری وجود دارد.

سپر جلو تهاجمی تر از خودروی استاندارد است، با ورودی بزرگی که تا قسمت پایینی اسپلیتر امتداد دارد. همچنین یک جفت سوراخ ورودی جدید در زیر چراغ های جلو وجود دارد. با این حال، این واقعیت که آنها با یک پوشش استتار پوشانده شده اند نشان می دهد که آنها صرفاً برای زیبایی شناسی هستند، نه برای عملکرد.

تایپ R جدید مسیر بسیار وسیع تری نسبت به سیویک استاندارد خواهد داشت، با قوس چرخ های پهن تر که آلیاژهای بزرگ را می پوشانند. رکاب‌های جانبی نیز عمیق‌تر هستند و دارای یک باله آیرودینامیکی جدید در جلوی چرخ‌های عقب هستند تا هوای جریان یافته به پایین باسن خودرو را تصفیه کند. چرخ ها سفارشی Type R هستند و به مجموعه ای از لاستیک های میشلین Pilot Sport 4S مجهز شده اند.

در عقب، هات هاچ جدید هوندا نوار نوری تمام عرض سیویک استاندارد را حفظ کرده است، اما سپر عقب با یک جفت دریچه و یک دیفیوزر عمیق بازطراحی شده است. این دستگاه دارای یک سیستم اگزوز با یک صدا خفه کن سه گانه است که بر خلاف نوع R فعلی، بزرگترین خروجی را در مرکز قرار می دهد. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که در شتاب بالا، نت‌های تهاجمی‌تری را ارائه می‌کند، در حالی که پهپاد را هنگام حرکت در بزرگراه به حداقل می‌رساند.

در داخل، Type R منعکس کننده طراحی استاندارد خودرو با سیستم اطلاعات سرگرمی نه اینچی جدید نصب شده بر روی داشبورد و یک صفحه ابزار دیجیتال جدید در جلوی راننده خواهد بود. همچنین بسیار محتمل است که تایپ R دارای یک جفت صندلی اسپرت جدید، فرمان اسپرت به روز شده و پدال های آلومینیومی، به علاوه یک دکمه آلومینیومی برای تعویض دنده Type R باشد.

با این حال، جالب ترین ویژگی خودروی جدید پیشرانه آن خواهد بود، زیرا در حالی که بقیه محدوده هوندا دائماً به سمت برقی شدن حرکت می کنند، نوع R بعدی این کار را نخواهد کرد. این برند اخیراً استراتژی خود را برای خودروهای برقی روشن کرده و اعلام کرده است که تا سال 2022 تنها به دنبال برق رسانی به محدوده اروپایی خود است که باید علاقه مندان را خوشحال کند.

تام گاردنر، معاون ارشد هوندا اروپا، در پاسخ به این سوال که آیا این شامل تایپ R نیز می شود، به ما گفت: “ما قطب های اصلی خود را داریم که الکتریکی خواهند شد. بدیهی است که ما یک محصول بسیار معروف داریم – مانند مشتق Civic، که حدس می‌زنم منظور شما در Type R باشد – اما هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

“ما از ارزیابی قوی مشتریان این مدل بسیار آگاه هستیم و باید بهترین پیشرفت را عمیقاً در نظر بگیریم.”

بر اساس بیانیه Gardener، ما انتظار داریم تایپ R جدید از نسخه به روز شده موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی خودروی موجود استفاده کند. هنوز مشخص نیست که آیا قدرت در مقایسه با 316 اسب بخار قدرت قبلی خود افزایش می یابد یا خیر، اگرچه احتمالاً تلاشی برای کمک به حفظ رقابت تایپ R با فولکس واگن گلف R جدید و سایر هاچ بک های داغ بزرگتر است. تقریباً مطمئن است که Type R هم گیربکس شش سرعته دستی و هم تنظیم چرخ های جلو را حفظ خواهد کرد.

تولید سیویک تایپ R نیز از سویندون، جایی که نسل قبلی آن ساخته شد، به یکی از کارخانه های هوندا در ژاپن منتقل خواهد شد.

تاریخچه هوندا سیویک تایپ R

1996 (EK9)

اولین سیویک با نشان Type R در ژاپن به عنوان یک هاچ بک سه در ساخته شد. این موتور 1.6 لیتری VTEC داشت که 181 اسب بخار قدرت داشت.

2001 (EP3)

نسل EP3 Type R اولین نمونه ای بود که در کارخانه هوندا Swindon تولید و در خارج از کشور فروخته شد. این موتور از یک موتور 2.0 لیتری VTEC با قدرت 197 اسب بخار استفاده می کرد.

2006 (FN2)

دو نسخه از نسل سوم Type R منتشر شده است: یک سدان چهار در برای ژاپن و یک هاچ بک سه در برای اروپا، هر دو با موتور مشابه EP3.

2012 (FK2)

هوندا برای این نسل به یک هاچ بک پنج در روی آورده است. تایپ R نیز برای اولین بار با موتور 2 لیتری چهار سیلندر با 306 اسب بخار قدرت توربو داشت.

2016 (FK8)

نوع R فعلی آخرین نمونه تولید شده در سویندون خواهد بود. این قدرتمندترین نسخه تا کنون با 316 اسب بخار بوده و اولین نسخه ای بود که به آمریکای شمالی صادر شد.

نظر شما در مورد تصویر انحصاری هوندا سیویک Type R ما چیست؟ در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید…

[ad_2]
منبع : autoexpress.co.uk

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.